صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶  ، 
کد خبر : ۳۰۸۹۲۴

از توهم ترامپ تا بازی جدید

1ـ انتقال آب از خلیج‌فارس به روستاها
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: انتقال آب از خلیج‌فارس یکی از ابرپروژه‌های کشور و از دستاوردهای مهم نظام جمهوری اسلامی است که بخش خصوصی انجام می‌دهد. شهباز حسن‌پور بیگلری افزود: این پروژه از سوی گل گهر کرمان، مس سرچشمه و چادرملو یزد با مشارکت بانک‌ها و کنسرسیومی از شرکت‌ها در حال اجرا است و تاکنون ۴۰ درصد در بخش تملک زمین و دیگر اقدامات از جمله تجهیز کارگاه پیشرفت داشته است. نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پروژه یاد شده ردیف دولتی ندارد، گفت: اکنون بخش خصوصی پروژه را با جدیت و علاقه‌مندی دنبال می‌کند و جای نگرانی نیست و امیدواریم بتوانیم هر چه زود‌تر به نتایج ارزشمندی دست یابیم. حسن‌پور بیگلری خاطرنشان کرد: اولین هدف اجرای این پروژه، تأمین آب شرب شهر‌ها و روستاهایی است که در مسیر اجرا هستند و سپس به مصرف صنعت خواهد رسید.

2ـ رونمایی از بازی جدید آمریکا و اروپا در برابر ایران
یک دیپلمات سازمان ملل متحد که خواسته نامش پنهان بماند، به بلومبرگ گفته است فرانسه، آلمان و انگلیس همگی به ایران گفته‌اند برای گفت‌وگو درباره مسائل موشکی خود پای میز مذاکره حاضر شود. بلومبرگ همچنین نوشته است دولت‌های اروپایی در پرتو تهدیدهای ترامپ مبنی بر خارج شدن آمریکا از برجام، فشار بر برنامه موشکی ایران را راهی برای مجاب کردن ترامپ به ماندن در برجام می‌دانند و به همین دلیل سه کشور اروپایی در حال همکاری با وزیر خارجه آمریکا بر سر رسیدن به راهکارهایی به منظور مهار توسعه موشکی ایران هستند. گفتنی است این خبر در شرایطی منتشر شده است که برخی منابع اعلام کرده‌اند کشورهای اروپایی در روزهای گذشته فشارها بر برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران را به منظور مجاب کردن «دونالد ترامپ»، با هدف نگاه داشتن این کشور در توافق هسته‌ای با ایران را شدت بخشیده‌اند.

3ـ ترکیب سنی و تحصیلات شرکت‌کنندگان در اغتشاشات
حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور با بیان برخی ویژگی‌ها و پیچیدگی عوامل مؤثر در بروز ناآرامی‌های دی ماه گذشته به جزئیات ترکیب سنی و تحصیلات معترضان اشاره کرد و گفت: ۵۹ درصد از شرکت‌کنندگان در تجمعات دارای تحصیلات زیر دیپلم و دیپلم، ۲۶ درصد نامعلوم، ۱۴ درصد دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و یک درصد با مدارک بالاتر بودند. همچنین، ۸۴ درصد افراد زیر ۳۵ سال بوده و سابقه امنیتی نداشتند. وی با اذعان به ضعف پاسخگویی در روندهای اداری بخش‌های مختلف سازمان‌ها و نهادهای مسئول در قبال امور جاری مردم و مشکل‌زا بودن فرآیندهای غیرضروری و بوروکراسی موجود اداری گفت: چنانچه با رویکرد تحول انقلابی اقدامات اثربخش و رفع اشکالات و ایرادات قانونی‌ـ ساختاری و فرآیند انجام امور و اصلاح مدیریت کشور در دستور کار قرار نگیرد، نمی‌توان انتظار داشت که نارضایتی کاهش یابد.

4ـ صحبت کردن از بازبینی برجام ناشی از توهم ترامپ است
دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان گفت: اقدامات اخیر آمریکا برای به چالش کشاندن برجام رفتاری غیر قانونی بوده و امکان مذاکره مجدد درباره این سند کامل و غیر قابل تجزیه، تحت هیچ شرایطی وجود ندارد. علی شمخانی در پایان با اشاره به تحرکات جدید دستگاه دیپلماسی آمریکا برای همراه‌سازی کشورهای اروپایی و عربی با سیاست‌های ضد ایرانی آمریکا، افزود: به نظر می‌رسد پس از گسترش تروریسم تکفیری به کشورهای اروپایی و لمس تهدیدات آن از سوی شهروندان این کشورها، عقلانیت کافی برای درک نقش تأثیرگذار ایران در مهار تروریسم و شناخت اهداف مخرب آمریکا در این زمینه ایجاد شده باشد.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات