صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸  ، 
کد خبر : ۳۰۸۹۹۰

از تراز مثبت تا فراز از مسئولیت

1ـ تراز حساب‌های جاری ایران مثبت 21 میلیارد دلار شد
جدیدترین آمار منتشر شده از سوی صندوق بین‌المللی پول نشان می‌دهد، تراز حساب‌های جاری ایران در پایان سال 2017 به مثبت 6/21 میلیارد دلار رسیده که نسبت به سال پیش از آن 22/5 میلیارد دلار افزایش یافته است. در پایان سال 2016، تراز حساب‌های جاری ایران 38/16 میلیارد دلار اعلام شده بود. بر اساس این گزارش، ایران بین 188 کشور جهان وضعیت بسیار خوبی از نظر تراز حساب‌های جاری خود دارد و جزء 15 کشور نخست جهان از این نظر قرار گرفته است. گفتنی است، تراز حساب‌های جاری ایران در سال 2017 از 173 کشور جهان از جمله اتریش، عربستان، سوئد، امارات، کرواسی، فنلاند، فرانسه، آمریکا، انگلیس، ترکیه و کانادا بیشتر بوده است. آلمان با تراز جاری 295 میلیارد دلاری در رتبه نخست جهان قرار گرفته است و ژاپن با 175 میلیارد دلار و چین با 162 میلیارد دلار به‌ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم از این نظر قرار گرفته‌اند. بر اساس این، 127 کشور جهان در سال 2017 تراز حساب جاری منفی داشته‌اند که در صدر آنها آمریکا قرار گرفته که تراز حساب‌های جاری آن منفی 461 میلیارد دلار بوده است.

2ـ انداختن توپ در زمین حریف
روزنامه اصلاح‌طلب «آرمان» نوشت: «تردیدی نیست که حسن روحانی عضوی از جامعه روحانیت بود، یعنی تشکل روحانی که به اصولگرایان نزدیک است. در چنین شرایطی اصلاح‌طلب خواندن روحانی یک شوخی است و همگان واقف هستند نباید به صرف آنکه اصلاح‌طلبان تأثیر بالایی در پیروزی روحانی داشتند، او را شخصیتی بدانند که عضوی از اردوگاه اصلاح‌طلبی شده است»! این روزنامه همچنین به نقل از فائزه هاشمی ‌نوشت: «انتظار بیشتری از آقای روحانی داشتیم و شرایط محقق کردن این انتظارات هم بعضاً فراهم می‌شد. البته نباید از یاد برد که آقای روحانی همیشه اصولگرا بودند و ادعای اصلاح‌طلبی نداشتند، اما پایگاه رأی ایشان در انتخابات ریاست‌جمهوری در بین اصلاح‌طلبان بود.» گفتنی است، با وجود کارنامه ضعیف دولت تلاش برای منتسب کردن رئیس دولت اعتدال به جریان سیاسی رقیب یکی از ترفندهایی است که اصلاح‌طلبان برای فرار از پذیرش مسئولیت ناکارآمدی دولت در دستور کار خود قرار داده‌اند.

3ـ به ایران تشریف نیاورید!
سیدحسین نقوی‌حسینی گفت: بنده به عنوان سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خطاب به وزیر خارجه فرانسه می‌گویم اگر قرار است برای مذاکره درباره خط قرمزها به کشور ما سفر کند، به ایران تشریف نیاورند. وی با اشاره به ادعا‌های دروغین وزیر خارجه فرانسه مبنی بر اینکه در سفر آینده خود به ایران درباره مسائل موشکی جمهوری اسلامی با مقامات ایرانی مذاکره خواهد کرد، اظهار داشت: هیچ نوع مذاکره‌ای میان ایران و فرانسه به عنوان پیش‌شرط برای سفر وزیر خارجه فرانسه به ایران وجود نداشته و ندارد و به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم کسی پیرامون این مسائل مذاکره کند؛ چرا که این موضوعات اساساً قابل مذاکره نیست.

4ـ موفقیت دولت به خاطر ماست و شکستش به ما ربطی ندارد!
«محمدصادق جوادی‌حصار» در مصاحبه با روزنامه «آرمان» در پاسخ به این پرسش که «چندی است مطرح شده که اصلاح‌طلبان خود را از دولت جدا کنند تا اشتباهات دولت به پای جریان اصلاحات نوشته نشود. مگر می‌شود جریان سیاسی از دولت حمایت کند؛ اما اشتباهات دولت به پای آن جریان نوشته نشود؟» گفت: «ما باید حساب‌مان را از حساب دولت روحانی جدا کنیم. اصلاح‌طلبان حامی دولت روحانی هستند نه شریک آن. حامی یک دولت تا زمانی که رئیس دولت به منویات مردم توجه کند، از او حمایت خواهد کرد؛ اما اگر دولت به وعده‌های خود عمل نکند، حمایت خود را از دولت برخواهد داشت.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات