صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹  ، 
کد خبر : ۳۰۹۰۲۵

اخبار کوتاه یک‌شنبه 8 بهمن

سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به موضوع اقتدار نظام اسلامی در ابعاد بیرونی و داخلی، گفت: اقتدار نظام در بُعد بیرونی به بهترین وجه محقق شده است؛ امروز ما بسیاری از توطئه‌های دشمنان را به سبب رهبری حکیمانه رهبرمان شکست داده‌ایم. وی در ادامه با تأکید بر موفقیت‌های کشور افزود: باید تأکید کنم که دلیل حقیقی این پیروزی‌ها و آن چیزی که نقش محوری و اساسی در این پیروزی‌ها داشت بدون تعارف و گفتار‌های تشریفاتی، رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب بود.
اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس دولت اعتدال با اشاره به مواضع ترامپ در اجلاس داووس که گفته بود «ما با دوستان‌مان درباره ایران توافق کرده‌ایم»، گفت: من به آنها می‌گویم شما بیجا کرده‌اید،‌ شما مگر می‌توانید برای ملت بزرگ ایران محدودیت ایجاد کنید؟! وی افزود: برخی کشورهای همسایه بی‌شرمانه با ملت ایران سخن می‌گویند، ‌کشورهایی که با 500 تا یک میلیون جمعیت بیشتر به طایفه می‌مانند تا کشور.
نماینده ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل متحد سفیران چند کشور در این سازمان را برای یک نشست و ضیافت ناهار به واشنگتن دعوت کرده است. رسانه‌ها خبر دادند که «نیکی هیلی» قصد دارد آنچه را که به ‌ادعای وی قطعات موشک‌های منتقل‌شده از ایران به اعضای جنبش انصارالله یمن است، در این ضیافت برای این دیپلمات‌ها به نمایش بگذارد.
تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا درباره کارگروه مشترک اروپا و آمریکا برای اصلاح برجام که هفته گذشته خبر تشکیل آن را اعلام کرده بود، اظهار داشت: این کارگروه برگزاری نشست‌های خود را آغاز کرده و انجام رایزنی‌هایی در این کارگروه درباره نحوه تعامل با ایران بر سر «نقایص» ادعایی برجام شروع شده است.
«عبدالقدس الشهاری» معاون مدیر ارتباطات رسانه‌ای جنبش انصارالله یمن به نقش «ولد الشیخ احمد»، فرستاده سابق سازمان ملل به یمن انتقاد کرد و گفت: وی بیشتر شبیه فرستاده و نماینده کشورهای ائتلاف سعودی بود نه یک فرد بی‌طرف و خود را به گونه‌ای نشان داد که گویی وی خود ائتلاف است.
روزنامه اصلاح‌طلب «آفتاب یزد» در مطلبی نوشت: «اینکه تصور کنیم اروپا کاملاً در طرف ایران قرار خواهد گرفت، ساده‌لوحانه است؛ زیرا پیوند ساختاری اروپا و آمریکا در تبادلات اقتصادی و امنیتی موجب شده است این دو قدرت به یکدیگر وابستگی متقابلی داشته باشند.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات