صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹  ، 
کد خبر : ۳۰۹۰۹۰

از ایستادن کنار مردم تا حمایت از روستاییان

1ـ آغاز پرداخت ۱۲ هزار میلیارد تسهیلات اشتغال در روستاها
فرهاد فنودی، مدیر امور اعتبارات بانک کشاورزی گفت: پرداخت تسهیلات برای اشتغال در مناطق روستایی از هفته گذشته آغاز شده و چهار بانک کشاورزی، رفاه کارگران، توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید برای پرداخت این وام معرفی شده‌اند. وی درباره نحوه اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی که با مصوبه مجلس یک‌ونیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای اجرای آن اختصاص یافته، خاطرنشان کرد: قرار است 50 درصد منابع این طرح که 12 هزار میلیارد تومان است، از صندوق توسعه ملی و 50 درصد آن از بانک‌ها تأمین شود. فنودی با اشاره به اینکه بخش زیادی از طرح‌های توسعه روستایی شامل طرح‌های کشاورزی می‌شود، افزود: از همین رو 50 درصد از 6 هزار میلیارد تومان سهم چهار بانک عامل باید از طریق بانک کشاورزی تأمین شود که هر گونه اشتغال روستایی، از جمله صنایع دستی و بخش‌های مختلف کشاورزی را که در روستا اشتغال ایجاد کند، شامل می‌شود.

2ـ تلگرام خانه «تبهکاران و تروریست‌ها» شده است
نشست اقتصادی داووس فرصتی شد تا دوباره بحث نقش شبکه‌های اجتماعی در ناآرامی‌های اجتماعی برجسته شود؛ اما این بار نه از سوی ایران یا روسیه، بلکه از سوی بریتانیا که خود در سال‌های اخیر چندین بار دچار  شورش‌های سراسری شده است. «ترزا می» نخست‌وزیر بریتانیا در این نشست در برابر رهبران جهان گفت: «شرکت‌های فناورانه همچنان نیاز دارند گام‌هایی را برای تقویت مسئولیت‌پذیری در قبال فعالیت‌های برخطِ خرابکارانه و غیرمجاز بردارند.» او گفت: «شرکت‌ها نمی‌توانند صرفاً تماشاگر باشند. وقتی می‌بینند عده‌ای از پلت‌فرم آنها برای ترویج «کودک‌آزاری، برده‌داری مدرن یا گسترش تروریسم و محتوای افراط‌گرایانه» بهره می‌گیرند.» وی مشخصاً به تلگرام اشاره کرد و آن را «خانه تبهکاران و تروریست‌ها» خواند و گفت: «این پلت‌فرم‌های کوچک‌تر باید اصلاحاتی را صورت دهند و تهدید کرد در غیر این‌صورت به عنوان «پلت‌فرم تروریست‌ها و اپلیکیشن کودک‌آزاران» معروف خواهند شد.»

3ـ پاسداران در حوادث و مشکلات کنار مردم هستند
معاون روابط عمومی سپاه با اشاره به ورود سپاه‌های استانی و یگان‌های استقراری سپاه و بسیج در مناطق برف‌گیر، گفت: ظرفیت‌های سپاه به صورت مقتضی و نیز نیروها و تجهیزات سنگین قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در محدوده پروژه‌های منطقه‌ای برای امدادرسانی به مردم در شهرها و روستاهای برف‌گیر با سرعت و جدیت به کار گرفته می‌شوند. سردار شریف با تأکید بر اینکه در این مواقع در صورت ضرورت یگان‌ها و سپاه‌های استانی همجوار نیز وارد صحنه امدادرسانی در عرصه‌های گوناگون خواهند شد، گفت: بحمدلله در جریان بارش اخیر عملیات امداد بلافاصله آغاز و با وجود روند کاهش بارش‌ها تا اطمینان از شرایط تداوم خواهد یافت و پاسداران و بسیجیان تا بازگشت شرایط به وضعیت عادی، همچنان در کنار مردم حضور خواهند داشت.

4ـ فراخوان بانک‌ چینی به برخی از ایرانی‌ها
مجیدرضا حریری، نایب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین از گام جدید چینی‌ها برای بهبود روابط بانکی با ایران خبر داد و گفت: بانک ABC چین، فراخوان جدیدی برای آن دسته از ایرانی‌هایی داشته که حساب آنها طی ماه‌های گذشته مسدود شده بود؛ به گونه‌ای که درخواست شده است آنها با مراجعه به شعب بانکی، مجدد افتتاح حساب داشته باشند. وی افزود: این اقدام چین نشان از رفع سوءتفاهم‌ها دارد و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد. حریری تصریح کرد: اتاق بازرگانی ایران و چین نیز فراخوانی به ایرانیان ساکن چین داشته تا هر یک از آنها که مشکل دارند، اعلام کنند تا مسائل و مشکلات جمع‌بندی شده و برای تصمیم‌گیری به منظور رفع آن به سفارت و بانک مرکزی ارجاع داده شود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات