صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲  ، 
کد خبر : ۳۰۹۰۹۲

اخبار کوتاه سه‌شنبه 10 بهمن

خبرگزاری رویترز اعلام کرد: سوآپ ۶۰ هزار بشکه‌ای نفت ایران و عراق هفته آینده آغاز می‌شود. گفتنی است، سوآپ یا معاوضه فرآورده‌های نفتی عبارت است از واردات فرآورده از یک نقطه مرزی به منظور مصرف در داخل کشور و در قبال آن صدور فرآورده با همان مشخصات و به همان مقدار یا صدور فرآورده به صورت غیر همنام(با فرآورده‌های دیگر) یا به صورت ارزشی(معادل ارزش محمولات وارده) از مرز خروجی دیگر.
نادر قاضی‌پور، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از چاپ و فروش اوراق مشارکت در سال آینده، گفت: چاپ اوراق مشارکت بدون حساب و کتاب در لایحه بودجه ۹۷ ادامه می‌یابد. آیا این‌گونه می‌توان کشور را اداره کرد؟ بهتر بود سازمان برنامه و بودجه، بانک استقراض در داخل و خارج از کشور تأسیس می‌کرد که لااقل وضعیت استقراض‌هایش شفاف شود.
جبار کوچکی‌نژاد، با اشاره به جلسه کمیسیون تلفیق بودجه برای بررسی برخی تبصره‌های لایحه بودجه سال 97، اظهار داشت: قرار شد در تبصره 14 که مربوط به پرداخت یارانه به خانوارها است، رقم 23 هزار میلیارد تومان پیشنهادی دولت به 29 هزار میلیارد تومان افزایش یابد و منابع آن از محل فروش بیشتر بنزین و مالیات ارزش‌افزوده بنزین تأمین شود.
محمدعلی نجفی، شهردار تهران در واکنش جالب توجه درباره مشکلات مردم برای تردد در تهران پس از بارش برف گفته است: «با آغاز بارش‌ها بعضی از راه‌ها مسدود شده‌ بودند که در بیشتر موارد دلیل آن شیب زیاد خیابان‌ها و لیز خوردن خودروها بود؛ به همین دلیل راهبندان‌هایی ایجاد شده بود و کاری از عهده شهرداری بر نمی‌آمد.»(!)
محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در توئیتی نوشت: «ترامپ و همدستانش تلاش می‌کنند روایتی ایران‌هراسانه در شورای امنیت ملل متحد ایجاد کنند، آن هم از طریق برگزاری ضیافت و ارائه مدارک جعلی که یک همسایه در حال جنگ تولید کرده و تنها برای همان همسایه مستأصل و همدستانش در ارتکاب جنایات جنگی قابل باور است.»
به گزارش شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی، نتانیاهو در دیدار با پوتین گفت: در صورتی که جامعه بین‌المللی اقدامی برای توقف حضور نظامی ایران در سوریه و ساخت کارخانه‌های موشک‌‌های نقطه‌زن در لبنان انجام ندهد، اسرائیل اقدام نظامی خواهد کرد.
سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش در نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی از حذف پاداش پایان خدمت فرهنگیان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی انتقاد کرد.
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات