صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵  ، 
کد خبر : ۳۰۹۱۲۱

از مدعی شدن امارات تا آتش به اختیار

1ـ ناکارآمدی و پاسخگو نبودن عملی ضد انقلابی است
«حسن رحیم‌پورازغدی» عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در جمع مسافران معترض به پاسخگو نبودن مسئولان در یکی از فرودگاه‌های کشور گفته است: ناکارآمدی بخشی از مدیران و پاسخگو نبودن ایشان، عملی ضد انقلابی است. انقلاب، یک میراث نیست، ملک شخصی یا گروهی نیست. عده خاصی مالک آن و بقیه مستأجر نیستند. کل ملت، مالک این جمهوری‌ هستند. اسلامیت این جمهوری و جمهوریت این اسلام، به رضایت مردم گره ‌خورده است. هیچ کس حق ندارد بی‌احترامی برخی مدیران به مردم را توجیه کند و این جمهوری هرگز محافظه‌کار نخواهد شد؛ زیرا محافظه‌کاری، قتلگاه انقلاب است. ما برای تشکیل جمهوری اسلامی جنگیده‌ایم که مدیرانش انتقادپذیر، پاسخگو و دردمند باشند. حقانیت انقلاب اسلامی را ناکارآمدی برخی مسئولان مخدوش کرده است. بنده شخصاً معتقدم آنان که نمی‌توانند و مسئولیت می‌پذیرند، آنان که غیر متعهد و غیر پاسخگو و در مدیریت‌ها بی‌نظم هستند، آنان که به جای عذرخواهی از قصور و تقصیرها و رعایت حق‌الناس، به مردم توهین می‌کنند، فاقد مشروعیت در حاکمیت می‌شوند.

2ـ وقتی وابستگی جریانی مسئولیت‌ها را تغییر می‌دهد!

روزنامه «شرق» در سرمقاله‌ای با عنوان «چه کسی مسئول برف‌روبی است؟» نوشت: «بیشتر شهروندان تصور می‌کنند این وظیفه شهرداری‌هاست که همه معابر را از برف و یخ بزدایند و با ماسه و نمک‌پاشی همه معابر را از برف پاک کنند. در صورتی ‌که وظیفه شهروندان در این ‌میان چیست؟ کمی به عقب‌تر و به دهه‌های ۵۰ و ۶۰ برگردیم که در این کشور به‌وفور برف می‌بارید. اگر به آن زمان برگردیم، ملاحظه می‌کنیم که وقتی برف می‌آمد، فردای آن روز همه شهروندان از خانه برای مدیریت معابر خارج می‌شدند و با تمام امکانات برف‌ها را در باغچه‌ها یا مکان‌هایی که مزاحمت برای دیگر همسایگان ایجاد نمی‌کرد، می‌ریختند و هیچ‌کس منتظر شهرداری و مأموران شهرداری برای پاک‌کردن معابر فرعی نمی‌ماند.» ناگفته پیداست که این موضوع چقدر با مواضع این رسانه‌ها با دوران حضور اصولگرایان در شهرداری متفاوت است.

3ـ نمایندگان آتش به اختیار عمل کردند

مهرداد لاهوتي، عضو كميسيون تلفيق لايحه بودجه ٩٧ درباره اينكه برخي معتقدند مخالفت مجلس با كليات لايحه بودجه سياسي بوده، گفت: در هيچ فراكسيوني درباره اينكه با كليات لايحه بودجه مخالفت شود، تصمیمی گرفته نشده بود و همه افراد آتش به اختيار عمل كردند. وی تأکید کرد: مخالفت با كليات در پي نگراني‌هایي بود كه نمايندگان داشتند. لاهوتی افزود: به هر حال، نگراني‌هاي نماينده‌ها در بخش‌هايی، همانند چگونگي اجرای هدفمندي يارانه‌ها بجا بود؛ چرا که نباید به يكباره  ٣٣ ميليون نفر از دريافت يارانه محروم شوند. ما اگر بتوانيم به بالاي ٥٠ ميليون نفر از ٧٦ ميليون نفري كه اکنون يارانه دريافت مي‌كنند، همچنان يارانه پرداخت كنيم، معقول است؛ ما با ٧ هزار ميليار توماني كه به اين بخش ٢٣ هزار ميليارد تومان اضافه كرديم، دولت مي‌تواند به جاي حذف ٣٣ ميليون نفر افراد كمتري را حذف كند.

4ـ امارات هم خواستار اصلاح برجام شد!

«عبدالله‌بن‌زاید آل‌نهیان» وزیر خارجه امارات متحده عربی در یادداشتی با این ادعا که ایران پس از توافق هسته‌ای به تعدیل رفتار خود در منطقه مبادرت نورزیده است، خواستار تلاش‌‌های بین‌المللی برای مهار ایران شد! وی در ادامه این یادداشت از اتحادیه اروپا خواست برای تغییر در برجام به ایران فشار بیاورد. رئیس دستگاه دیپلماسی امارات در ادامه «توافق جدید» مورد نظر خود را برخوردار از سه شرط توصیف کرد؛ توقف حمایت ایران از متحدان منطقه‌ای‌‌اش، محدود شدن فعالیت‌های منطقه‌ای سپاه و محدود شدن برنامه موشکی ایران تا سطح منطقی. گفتنی است، پیش از این سران رژیم سعودی و رژیم صهیونیستی نیز خواستار اصلاح برجام شده بودند!
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات