صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹  ، 
کد خبر : ۳۰۹۲۸۵

اخبار کوتاه دوشنبه 16 بهمن

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده است روسیه در حال ساخت اژدر‌های هسته‌ای میان‌قاره‌ای است که می‌توانند از زیر دریا هزاران کیلومتر را طی کنند و سواحل و پایگاه‌های نظامی آمریکا را هدف قرار دهند. این اژدر به گونه‌ای طراحی شده است که مناطق وسیعی را به مواد رادیواکتیو آلوده کند. برخی از کارشناسان نظامی برد این اژدر را ۱۰ هزار کیلومتر تخمین زده‌اند و مقامات نظامی آمریکا از این اژدر به نام «اسلحه روز قیامت» یاد می‌کنند.
عباس جعفری‌دولت‌آبادی، دادستان تهران از صدور حکم محکومیت برای جاسوس هسته‌ای که طی 9 بار ملاقات با مأموران اطلاعاتی بیگانه، اطلاعات کشور از جمله در زمینه تحریم‌ها و امور هسته‌ای را به سرویس اطلاعاتی آمریکا و یک کشور اروپایی داده بود، خبر داد و گفت: در این پرونده فرد مذکور به شش سال حبس تعزیری و ضبط و استرداد وجوه دریافتی محکوم شده است.
سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد، کره شمالی در سال گذشته با صادرات زغال سنگ، آهن، فولاد و دیگر کالاهایی که شامل تحریم‌های این سازمان بوده‌اند، تحریم‌ها را به سخره گرفته است. گزارش کارشناسان این سازمان نشان می‌دهد، کره شمالی از طریق صادرات اقلام ممنوعه بین ماه‌های ژانویه تا سپتامبر ۲۰۱۷ موفق شده است ۲۰۰ میلیون دلار درآمد کسب کند.
آرش محبی‌نژاد، دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازان گفت: کیفیت بالا و قیمت تمام شده ارزان قطعات ایرانی سبب شده است تا شرکت‌های فرانسوی برای واردات قطعات از ایران برنامه‌ریزی کنند. وی افزود: قرار است در الجزایر کارخانه‌ای مشابه با ایکاپ (کارخانه مشترک ایران خودرو و پژو) تأسیس شود.
آیت‌الله جنتی، رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: اگرچه برخورد با شاخه‌های فساد لازم است، اما ریشه‌کنی فساد ضروری‌تر است؛ زیرا در این صورت، شاخه‌ها هم خشک خواهد شد و این زمانی امکان‌پذیر است که نیروهای مبارزه‌کننده با فساد از نیروهای انقلابی، مسلمان و ولایی گزینش شوند.
محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران گفت: باید معترف بود در شش ماه سپری شده از دوران مسئولیت شورای پنجم و شهردار منتخب آن، انتظار عمومی از تحول در مدیریت شهری برآورده نشده است.
حجم تجارت ایران و آفریقا در 9 ماه سال 96، 763 میلیون دلار بوده که از این میزان 518 میلیون دلار صادرات ایران به آفریقا و 245 میلیون دلار شامل واردات ایران از قاره آفریقا بوده است.


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات