تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۱  ، 
کد خبر : ۳۰۹۳۱۵
جریانات سیاسی در آینه مطبوعات 28

فرصت کم و کار دشوار

اصلاح طلبان با علم به اینکه عملکرد دولت می تواند مقبولیت اجتماعی این جریان و روند پیروزی های اخیر آنها در انتخابات ها را با مشکل اساسی روبرو کند به دنبال راه فراری برای رهایی از مسئولیت عملکرد دولت هستند اما برای تحقق این اتفاق به خوبی می دانند که با توجه به سابقه حمایت از حسن روحانی و... کار آسانی در پیش ندارند و مهم تر از آن زمان زیادی هم ندارند؛
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی/ سید فخرالدین موسوی
فرصت کم و کار دشوار«محمدرضا تاجیک» مشاور رئیس دولت اصلاحات در مصاحبه با روزنامه وقایع اتفاقیه می گوید؛ «از اصلاح‌طلبان مومیایی و فسیل شده‌ای که دیری است نمی‌جوشند و به تاریخ پیوسته‌اند و مجسمه خود را در موزه اصلاح‌طلبی در گوشه‌ای نهاده و خود به مناسبات قدرت پیوسته‌اند، از اینها امیدی ندارم، کسانی که بارها با اصطلاح ژنرال‌های خود تعریف کرده از ایشان نام برده‌ام، کسانی که برای جریان اصلاح‌طلبی نه هزینه نظری پرداختند نه هزینه عملی و نه در گذشته اصلاح‌طلبی نام و نشانی از آنها نیست، دفعتاً یافت شدند و طمع در میوه‌های نارس باغ دیگران کردند و تلاش دارند از این فضا بهره‌ای ببرند و منافع خودشان را تأمین کنند، فسیل تر از آن هستند که بشود به آنها برای حرکت و تغییر و یک فضای جدید دخیل بست» جملات تندی که می توان آن را یک  معیار و ملاک  از شرایط کنونی اصلاح طلبان دانست؛ شرایطی که نیروهای این جریان در اتخاذ راهبرد  دچار تردیدهای فراوانی شده اند و علی رغم سال های گذشته که شاهد وحدت رویه در روزنامه های زنجیره ای اصلاح طلبان بودیم اکنون شاهد  تفرق دیدگاه ها و اتخاذ رویکرد های متفاوت هستیم؛ یا به تعبیر ابراهیم اصغر زاده از چهره های اصلاح طلب در مصاحبه با یکی از همین روزنامه ها «اصلاح‌طلبان اعتماد به نفس خود را از دست داده‌اند.» چنانچه از یک سو روزنامه ای مانند اعتماد  به نقل از «محمد علی ابطحی» معاون رئیس دولت اصلاحات می نویسد؛   «روحانی...در جهت تحقق و اجرای شعارهای انتخاباتی خود تلاش نکرد. اجرا نشدن وعده‌های رئیس ‌جمهور مصداق نشنیدن صدای مردم است.» یا از سوی دیگر بهزاد نبوی در گفتگو با روزنامه ایران با حمایت از سیاست ها و اقدامات دولت می گوید؛ «برجام به خودی خود نمی‌تواند کاری انجام دهد. برجام شرایط ماقبل خود را تغییر داد. قبل از برجام روابط اقتصاد خارجی ایران با دنیا تقریباً تعطیل بود . برجام تنها مانع عدم ارتباط با خارج را از بین برداشت و امکان ارتباط با جهان خارج در زمینه اقتصادی را فراهم کرد. برجام بسترساز بود نه اینکه خودش معجزه باشد. » ؛  مواضع ضد و نقیضی در مواجهه با اظهارات رئیس جمهور درباره لزوم شنیدن صدا مردم  و یا پیش تر از آن در موضع گیری نسبت به  گفتگوی تلویزیونی رئیس جمهور هم هویدا بود و به نظر می رسد اصلاح طلبان با علم به اینکه عملکرد دولت می تواند مقبولیت اجتماعی این جریان و روند پیروزی های اخیر آنها در انتخابات ها را با مشکل اساسی روبرو کند به دنبال راه فراری برای رهایی از مسئولیت عملکرد دولت هستند اما برای تحقق این اتفاق  به خوبی می دانند که با توجه به سابقه حمایت از حسن روحانی و... کار آسانی در پیش ندارند و مهم تر از آن زمان زیادی هم  ندارند؛ چرا که تا انتخابات مجلس زمان زیادی باقی نمانده است.

 فرصت کم و کار دشوار
لطفاً پیشگام شوید آقای رئیس جمهور
در حالی که رسانه های اصلاح طلب نمی دانند با حسن روحانی و مواضع عملکرد آن چه کنند، اما از آن سو تکلیف رسانه های منتقد همچنان با رئیس جمهور و اقداماتش روشن است؛  چنانچه پس از آنکه حسن روحانی در حرم بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد باید  صدای منتقدان را شنید روزنامه های اصولگرا  در تیترهایی که کاملاً قابل پیش بینی بود از رئیس جمهور خواستند در این باره پیشگام شود؛ روزنامه  وطن امروز با تیتر درشت؛ پاسخگوی مردم باش! بر روی تصویری از روحانی در مجلس شورای اسلامی به حواشی موضوع سؤال از رئیس جمهور پرداخت   و درخواست کرد که برای پاسخگویی به مردم در این زمینه  سرعت داده شود تا در عمل گفته های رئیس جمهور در  حرم امام خمینی (ره) از حرف به عمل برسد؛ روزنامه کیهان دیگر رسانه شاخص اصولگرا و منتقد دولت نیز با تیتر«پس از چهار سال فحاشی به منتقدان/ روحانی: حرف ناصحان و منتقدان را باید شنید!» با بازخوانی ادبیات  رئیس دولت اعتدال در حدود 5 سال گذشته   ابراز امیدواری کرد که اظهارات تازه رئیس جمهور در ابتدای  ایام مبارک دهه فجر آغاز تغییر رویکرد  و عملکرد در دولت دوازدهم باشد.


 فرصت کم و کار دشوار

گ/ج
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات