صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵  ، 
کد خبر : ۳۰۹۳۵۷

اخبار کوتاه چهارشنبه 18 بهمن

شورای جهانی طلا اعلام کرد: ایران و کویت تنها کشورهای خاورمیانه بوده‌اند که در سال گذشته میلادی تقاضای آنها برای طلا و جواهرات افزایش داشته است. این گزارش حاکی است، در سال ۲۰۱۷ ایران با افزایش ۱۲ درصدی، میزان خرید طلا و جواهرات خود را به یک قدمی عربستان، یعنی 45/4 تن رسانده است. گفتنی است، عربستان، بزرگ‌ترین خریدار طلا و جواهرات در منطقه خاورمیانه، در سال گذشته 45/7 تن واردات داشته، که 8 درصد کاهش سالیانه را نشان می‌دهد.
محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه برجام بیشتر مسئله سیاسی است، اما قرار بود اثر اقتصادی داشته باشد، اظهار داشت: ترامپ با زیر سؤال بردن برجام اجازه نمی‌دهد ما از امتیازات آن استفاده کنیم، از این رو برجام به سند سیاسی بدون خاصیت اقتصادی تبدیل شده است و دولت باید برای این موضوع فکری کند.
سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی در پیام توئیتری نوشت: باید از مسئولانی که در عملکردشان موفق بودند، در محافل عمومی و نماز جمعه تشکر شود تا مردم تفاوت بین مسئولان را بهتر مشاهده کنند.
تازه‌ترین برآوردهای فائو نشان می‌دهد، تولید جهانی غلات در سال ۲۰۱۷ بالغ بر ۲ هزار و ۶۴۰ میلیون تن بوده که نسبت به سال ۲۰۱۶ به میزان 1/3 درصد رشد داشته و یک رکورد تاریخی جدید را ثبت کرده است.
در پی انتشار مطلبی درباره «کشت صنعتی برنج تراریخته»، مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی ضمن ردّ این ادعا، با ارائه توضیحاتی اعلام کرد: هیچ نوع محصول تراریخته‌ای برای مصرف خوراکی در مزارع کشور تولید نمی‌شود.
وبگاه «میدل‌ایست‌آی» به نقل از منابع آگاه اعلام کرد: شدت گرفتن نگرانی‌ها در ریاض به دلیل اعتراضات گسترده‌ای که احتمال می‌رود سفر ولی‌عهد عربستان به لندن برانگیزد، سبب ایجاد تغییر در برنامه‌ریزی‌ها برای این سفر شده است.
یک روزنامه سعودی که با هدف ترویج عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، برای نخستین بار در رسانه‌های عربی با یک مقام اسرائیلی مصاحبه کرده بود، این بار استفاده از مشروبات الکلی را ترویج کرد.
مسئولان اربیل عراق اعلام کردند، چهار هزار تروریست را بازداشت کرده‎اند. مقامات کردستان عراق در ادامه تأکید کردند که صدها نفر از تروریست‎های دستگیر شده خارجی هستند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات