تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۳  ، 
کد خبر : ۳۰۹۴۳۲
آنچه سرنگونی هواپیمای رژیم صهیونیستی نشان داد:

رژیم صهیونیستی ضعیف تر از هر زمان دیگری شده است

از ابتدای بحران سوریه، در خصوص نحوه مواجه با رژیم صهیونیستی سه نگاه وجود دارد . نگاه امریکا و سران مرتجع منطقه که ماهیت رفتار آنها حمایت کامل از رژیم صهیونیستی است که عوامل میدانی اعم از معارضین و داعش و النصره را نیز باید پیاده نظام آنها دانست . کما اینکه رزیم صهیونیستی علاوه بر کمک تسلیحاتی برای آنها حتی بیمارستان صحرایی هم تاسیس می کند !
پایگاه بصیرت / گروه دیدگاه


از ابتدای بحران سوریه، در خصوص نحوه مواجه با رژیم صهیونیستی سه نگاه وجود دارد . نگاه امریکا و سران مرتجع منطقه که ماهیت رفتار آنها حمایت کامل از رژیم صهیونیستی است که عوامل میدانی ائم از معارضین و داعش و النصره را نیز باید پیاده نظام آنها دانست . کما اینکه رزیم صهیونیستی علاوه بر کمک تسلیحاتی  برای آنها حتی بیمارستان صحرایی هم تاسیس می کند ! ،‌ رویکرد دیگر رویکرد مماشات و البته نگاه به امنیت رژیم صهیونیستی است که هم روسیه و هم ترکیه در آن میدان بازی میکنند . روسیه می خواهد تمام طرفین درگیری را برای خود حفظ کند و لذا اساسا با رژیم جعلی صهیونیستی رودررو نشده و نیم نگاهی به این رژیم هم دارد . اما رویکرد جمهوری اسلامی ایران که در بیانات رهبری انعکاس یافت ،‌ تقویت محور مقاومت در مقابل این رژیم سفاک است . لذا در قضایا و مسائلی که به نحوی در خصوص اسرائیل مطرح می شود این سه دیدگاه همواره مطرح بوده است. این رژیم هم از همین فرصت سواستفاده کرده و  در طول چند سال گذشته بارها  رژیم صهیونیستی حریم هوایی سوریه را  نقض و به خاک این کشور تجاوز آشکار داشته است در همین راستا  صبحگاه شنبه 21 بهمن ماه مناطقی از سوریه را بمباران کرد که با پاسخ سخت محور مقاومت مواجه شد و جنگنده F16 توسط ارتش سوریه ساقط شد. در حقیقت از ابتدااین موضوع از ابعاد گوناگون قابل تامل و بررسی است اما می توان چند نکته و پیام اساسی را منعکس نمود:

1.سوریه امروز با چند ساله گذشته قابل مقایسه نیست و به اصطلاح دوران بزن در رو در این کشور نیز به پایان رسیده و هر تجاوز انتقام و واکنش سخت ارتش سوریه را به همراه خواهد داشت؛ کما اینکه در مقابل حزب الله هم همچنان درسی را داشته است و لذا باید  در راهبرد نظامی خود مقابل سوریه تجدید نظر نماید . ضمن اینکه این اقدام روحیه ارتش سوریه را که همیشه از ارتش اسرائیل ضربه خورده اند و در مقابل بنا به مصلحت مقابله به مثل نکرده اند بالابرد در همین راستا فرماندهي اتاق عمليات متحدان سوريه با صدور بيانيه اي درباره هدف قرار دادن جنگنده ارتش اسرائيل در سوريه تاکيد کرد هواپيماهاي اسرائيلي ايستگاه هواپيماهاي بدون سرنشين را در فرودگاه تي فور (T 4) هدف قرار دادند .در اين بيانيه آمده است: هر نوع تهاجم جديد رژيم صهيونيستي به سوريه با پاسخ قوي و جدي روبرو خواهد شد. به تلاش هاي ارتش سوريه در پاسخ دادن به اين تهاجم آشکار اسرائيل درود مي فرستيم. از رهبري سوريه و تصميم شجاعانه آن براي پاسخ دادن به اين تهاجم، حمايت مي کنيم.

2.گرچه در این سالها یکی از اهداف اصلی فتنه در سوریه تضعیف محور مقاومت بود،اما سقوط جنگنده صهیونیستی در بلندی‌های جولان،حاوی پیامی مبتنی بر عزم محور مقاومت برای فعال کردن جبهه‌ی جولان و نیز گشوده شدن راهی برای مبارزه با رژیم صهیونیستی در این منطقه است؛  

3.پیام دیگر به به طور طبیعی به طرف هایی است که امنیت رژیم صهیونیستی را جز اهداف خود می دانند حتی کشورهایی مانند روسیه و ترکیه.اینان به روشنی دریافتند که آنچه در منطقه پایدار می ماند مقاومت است.بنابراین باید خود را با محور مقاومت در آینده سوریه همراه سازند .
در هر صورت پیام اصلی این سرنگونی هواپیمای رژیم صهیونیستی ،‌قدرت منطقه ای محور مقاومت است که علی رقم تلاش های آمریکا و متحدانش در منطقه قابل چشم پوشی نخواهد بود 

 


نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات