صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷  ، 
کد خبر : ۳۰۹۴۸۷

از ادعاهای تکراری تا حذف قریب‌الوقوع دلار

1ـ ادعاهای تکراری آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها
«بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلیس اعلام کرد: ما نگران رفتارهای ایران هستیم که در مسیر تلاش‌ها برای ایجاد صلح واقعی در سوریه اخلال ایجاد می‎کند. وی از روسیه خواست، برای جلوگیری از شدت گرفتن تنش‌ها ایران را تحت فشار قرار دهد. جانسون افزود: از حق اسرائیل برای دفاع از خودش در برابر تجاوزها به سرزمینش حمایت می‌کنیم. همچنین وزارت خارجه آمریکا نیز پس از سقوط جنگنده متجاوز رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود؛ آمریکا به عقب‌راندن فعالیت‌های شرورانه ایران در منطقه ادامه داده و خواستار پایان رفتارهای ایران که صلح و ثبات در منطقه را به خطر می‌اندازد، است. گفتنی است، این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که دولت سوریه و دولت عراق به عنوان دو کشور که به صورت مستقیم با تروریست‌ها در جنگ بودند و همچنین بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای بارها به نقش ایران در مقابله با داعش تأکید کرده و از ایران به این دلیل تشکر کردند.

2ـ توان دفاعی خط قرمز جمهوری اسلامی ایران است

امیر خلبان حسن شاه‌صفی، فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دیدار با وابستگان نظامی کشورهای خارجی با تشریح  نقش جمهوری اسلامی ایران و عزم آن برای مبارزه با تروریسم در منطقه گفت: باید باور داشته باشیم که تروریسم در هر شکل و نوعی که باشد، درد مشترک بشر است که جهان را ناامن می‌کند و مبارزه با تروریسم نیز به عزم جهانی نیاز دارد و با شعار و ائتلاف‌های دروغین نمی‌توان با این تهدید جهانی مبارزه کرد. وی با بیان اینکه، توان دفاعی خط قرمز جمهوری اسلامی ایران است، افزود: توانمندی‌های دفاعی ایران، ناقض امنیت منطقه نیست؛ بلکه نکته قابل اعتماد و اتکایی برای برقراری امنیت در منطقه‌ حیاتی خلیج‌فارس است؛ ازاین‌رو پیام نیروهای مسلح نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پیام صلح و دوستی و تمایل به همکاری، توسعه و گسترش روابط و مناسبات نظامی با دیگر کشورها است.

3ـ رئیس‌جمهور باید بدون تعارف برخی را کنار بگذارد

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: طبق عادت و سنت همیشگی ما ایرانی‌ها پایان هر سال خانه تکانی می‌کنیم، من فکر می‌کنم ضرورت دارد آقای روحانی هم یک خانه‌تکانی در دولت خودش انجام دهد. وی در ادامه با انتقاد از عملکرد برخی از دولتی‌ها، تصریح کرد: واقعیت این است در شرایطی هستیم که قدری از عملکرد برخی از دولتی‌ها ناراحتیم و مردم هم ناراحت هستند. برخی از دولتی‌ها عملکرد مثبت و خوبی نداشته‌اند. وی با اشاره به اینکه رئیس دولت با مردم عهدی بسته است که باید به آن پایبند باشد، تأکید کرد: آنچه من احساس می‌کنم و رئیس دولت باید انجام دهد این است که کسانی را که انگیزه ندارند، کسانی که توان‌شان کاهش پیدا کرده، کسانی که شرایط زندگی و شرایط اجتماعی‌شان تغییر کرده و کسانی که مردم آنها را قبول ندارند، رئیس‌جمهور بدون تعارف باید آنها را کنار بگذارد.

4ـ حذف قریب‌الوقوع دلار در مبادلات بین ایران و روسیه

«لوان ژاگاریان» سفیر روسیه در ایران گفته است که تاکنون بانک‌های مرکزی روسیه و ایران چندین بار درباره حذف دلار در مبادلات فی‌مابین با یکدیگر مذاکره داشته‌اند. وی در ادامه گفته؛ «اگر بتوانیم تصمیمات نهایی را اتخاذ کنیم، امیدواریم در سال ۲۰۱۸ به پیشرفت‌هایی دست یابیم و از شرایط مناسب (توافق شده) بهره ببریم.» گفتنی، است در ماه نوامبر سال ۲۰۱۸ رهبر فرزانه انقلاب در دیدار ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه با ایشان یادآور شده بودند که بهترین راه برای در هم کوبیدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران و روسیه تلاش‌های مشترک (این دو کشور) برای حذف استفاده از دلار آمریکا و جایگزین کردن آن با ارز ملی در مبادلات تجاری دوجانبه یا چندجانبه است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات