صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵  ، 
کد خبر : ۳۰۹۷۱۱

از جرم قطعی تا گزافه‌گویی الجبیر

1ـ صحبت‌هایم برای بچه‌هایی است که پشت‌ سرم حرکت می‌کنند
در آیین تجلیل خانواده‌های شهدای مدافع حرم از ابراهیم حاتمی‌کیا با عنوان «حنجره سرخ»، این کارگردان سینما گفت: این روزها سر و صدایی در رسانه‌ها و فضای مجازی شکل گرفته است. کل حرف زدن من در اختتامیه سه دقیقه بود؛ اما طوفانی به ‌پا شد و اتفاقاتی پیش آمد که مرا به چپ و راست وصل کردند و به انحای مختلف قصد افشای من را دارند. نمی‌دانم نان چه کسی را از سر سفره‌اش برداشته‌ام که این‌گونه غضب می‌کنند. معتقدم جشنواره فیلم فجر، جشنواره انقلاب است و باید به این مسئله بپردازد و نسبت به آرمان‌های انقلاب در این جشنواره التزام وجود داشته باشد؛ مانند شرکت در انتخابات که التزام به نظام و ولایت فقیه در آن سؤال می‌شود. کارگردان فیلم «به وقت شام» افزود: برای شخص خودم نمی‌گویم. صحبت‌هایم برای بچه‌هایی است که پشت‌ سرم حرکت می‌کنند و ما را می‌بینند وحشت می‌کنند، می‌ترسند از اینکه التزام به انقلاب را اعلام کنند. ما متعهد و سرسپرده شهدا هستیم.

2ـ گزافه‌گویی‌های وزیر خارجه سعودی در مونیخ
«عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان سعودی در سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: مشکلات منطقه با انقلاب ایران آغاز شد، انقلاب اسلامی ایران به ایجاد حزب‌الله انجامید که امروز خطرناک‌ترین گروه تروریستی در جهان است. ایران باید قانون خود را تغییر دهد؛ قانونی که در آن از صادر کردن انقلاب صحبت شده است. الجبیر گفت: نمی‌تواند یک دیپلمات حل‌کننده مشکلات باشد و در عین حال دید مثبتی نداشت. وزیر خارجه عربستان در حالی که کشورش مواضع یمنی‌ها را هدف حمله قرار می‌دهد، ایران را به صادرات موشک‌های بالستیک به حوثی‌ها متهم کرد و گفت: اگر ایران می‌خواهد انتقاد از این کشور متوقف شود، باید رفتارش را تغییر دهد. وی ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرد و مدعی شد: «دست‌های ما از زمان انقلاب ایران به سوی این کشور (برای گفت‌وگو) دراز است؛ اما دست‌های ایران به سمت اسلحه و امثال آن است.»

3ـ بلومبرگ: کشتی دلار در حال غرق شدن است
کارشناسان اقتصادی خبرگزاری بلومبرگ معتقدند: اقدامات اخیر در افزایش سقف بدهی و چشم‌انداز کسری بودجه آمریکا طی سال‌های آینده نشان می‌دهد، روند تدریجی فرونشست کشتی دلار آغاز شده است. کنگره طرح کاهش 1500 میلیارد دلاری مالیاتی این کشور را با هدف توسعه و رشد اقتصادی تصویب کرده بود. به گزارش بلومبرگ، به نظر می‌رسد همین حالا نیز دلار در یک باتلاق گرفتار باشد؛ چرا که دولت ترامپ با هدف بهبود چشم‌انداز اقتصادی در آمریکا در تلاش است ارزش دلار را کاهش دهد. از آغاز سال 2017 میلادی تاکنون ارزش دلار 12 درصد کاهش یافته و به گزارش وزارت خزانه‌داری آمریکا، در چهار ماه نخست سال جاری مالی آمریکا کسری بودجه کاخ سفید در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با 11 درصد افزایش به 176 میلیارد دلار رسیده است.

4ـ جاسوس بودن سیدامامی قطعی و مسجل است
سیدحسین نقوی‌حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با اشاره به دامن زدن برخی رسانه‌ها به خودکشی کاووس سیدامامی، اظهار داشت: رسانه‌های بیگانه فضای بسیار منفی ایجاد کردند تا توجه افکار عمومی را از حضور باشکوه ملت ایران در راه‌پیمایی ۲۲ بهمن و خلق حماسه مشارکت به سمت مسائل حاشیه‌ای جلب کنند. وی با بیان اینکه جاسوسی سیدامامی کاملاً مسجل و اسناد و مدارک آن موجود است، تأکید کرد: تا آنجایی که امکان‌پذیر بوده، اسناد و مدارک این جاسوسی ارائه شده و در آینده نیز توضیحات بیشتری ارائه خواهد شد. نقوی‌حسینی همچنین خاطرنشان کرد: به استناد فیلم داخل زندان، سیدامامی اقدام به خودکشی کرده و هیچ عاملی در خودکشی وی جز تصمیم فردی نقش نداشته است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات