صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶  ، 
کد خبر : ۳۰۹۷۶۰

از سخنان متناقض تا استیضاح وزیر

1ـ اعتماد ۲۵ هزار میلیاردی به پنج مؤسسه غیرمجاز
مروری بر آنچه در تعاونی‌ها و مؤسسات غیرمجاز گذشته، حکایت از آن دارد که در پنج تعاونی ثامن‌الحجج، افضل توس، وحدت، البرز ایرانیان و همچنین فرشتگان بیش از دو میلیون و ۲۸۴ هزار نفر در زمان فعالیت آنها سپرده‌گذاری کرده‌اند که تعداد سپرده‌گذاران در هر یک از تعاونی‌ها به شرح زیر است: در ثامن‌الحجج حدود یک میلیون نفر، در افضل توس ۳۶۵ هزار و ۶۰۰ نفر، در وحدت ۳۷۴ هزار و ۲۴۶ نفر، در البرز ایرانیان ۴۴ هزار و ۱۷۸ نفر و در فرشتگان حدود ۵۰۰ هزار نفر سپرده‌گذاری کرده‌اند و ارقام سپرده جذب شده در این پنج تعاونی به گونه‌ای است که در ثامن‌الحجج حدود ۱۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان، در افضل توس دو هزار و 447 میلیارد تومان، در وحدت چهار هزار و 780 میلیارد تومان، در البرز ایرانیان یک هزار و 300 میلیارد تومان و در فرشتگان حدود پنج هزار و 600 میلیارد تومان جذب سپرده انجام شده که در مجموع به حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان می‌رسد. البته در فرشتگان حدود هشت هزار و 600 میلیارد تومان بدهی ثبت شده بود که سه هزار میلیارد آن سود شناسایی نشده، تلقی شد و پنج هزار و 600 میلیارد تومان بدهی در قالب سپرده وجود دارد.

2ـ تمرکز آمریکا بر روی بانک‌های آسیایی برای تحریم تهران

بلومبرگ طی گزارشی مدعی شد، تلاش‌های آمریکا برای قرار دادن جمهوری اسلامی ایران در منگنه مالی جواب داده و این کشور را مجبور کرده بود پای میز مذاکره و توافق هسته‌ای بیاید؛ اما مقامات آمریکایی به زودی فهمیدند ایران کانال جدیدی برای مبادلات خود یافته و آن آسیاست. به نوشته این این نشریه، بر اساس شهادت‌های دادگاهی، مستندات حقوقی و افراد مطلع با این موضوع، بانکداران کره جنوبی، تایوان و کشورهای دیگر در این منطقه احتمالاً دانسته یا ندانسته در کمک به ایران برای دور زدن تحریم‌های اقتصادی پیش از توافق هسته‌ای نقش داشته‌اند و بخشی از درآمدهای حاصل از نفت این کشور را به دلار تبدیل کرده‌اند. بر اساس این، مجریان (قانون) آمریکایی که میلیاردها دلار از بانک‌های اروپایی برای نقض تحریم‌ها جمع کرده‌اند، اکنون تمرکز خود را بر بانک‌های آسیایی که به ایران کمک می‌کنند گذاشته‌اند.

3ـ وزیر راه بالاخره استیضاح می‌شود

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: وزیر راه براساس محورهایی از جمله سوءمدیریت در سوانح ریلی و هوایی، بحران برف و... استیضاح می‌شود. صدیف بدری ادامه داد: سانحه هوایی یاسوج از جمله دلایلی بود که استیضاح وزیر راه و شهرسازی را کلید زد. بدری متذکر شد: خودداری از ارائه توضیحات کافی به مردم و نمایندگان درباره حوادث و نحوه مدیریت آن و همچنین بی‌توجهی به تعهداتی که وزیر در هنگام اخذ رأی مطرح کرده بود، از دیگر علل استیضاح است. سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه بخشی از تعهدات وزیر راه درباره ناوگان حمل‌ونقل عمومی هنوز به اجرا درنیامده است، ادامه داد: هفته آینده موضوع استیضاح را در مجلس بررسی خواهیم کرد.

4ـ اجازه نخواهیم داد ناتو از خاک عراق علیه ایران استفاده کند

بنابر اعلام شبکه «سومریه»، «حیدر العبادی» در نشست خبری هفتگی خود گفت: عراق هرگز اجازه نخواهد داد پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) یا هر کشور دیگری از خاک این کشور علیه جمهوری اسلامی ایران استفاده کند. نخست‌وزیر عراق همچنین اظهار داشت: بغداد حتی زمانی که گروه‌های تروریستی در عراق حضور داشتند، با حضور نیروهای بیگانه در داخل خاک این کشور مخالف بود. گفتنی است، حیدرالعبادی در گفت‌وگو با شبکه «دویچه وله» آلمان در سخنانی متناقض از تمدید حضور نظامیان ایالات متحده آمریکا در این کشور حمایت کرد!

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات