تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷  ، 
کد خبر : ۳۰۹۹۱۸
مدیرمسئول کیهان در یادواره خاکیان افلاکی در همدان:

تحریم‌های جدید آمریکا فرزند نامشروع «مادر مذاکرات» است

(روزنامه كيهان - 1396/05/21 - شماره 21694 - صفحه 3)

تحریم‌های جدید آمریکا که هر از چندگاه بر تعداد و دامنه آن افزوده می‌شود، فرزندان نامشروع همان «مادر‌مذاکرات» هستند و اگر «مادر مذاکرات» باز هم زنده بماند و به حیات فاجعه‌آفرین خود ادامه دهد، باید در انتظار زایمان صدها تحریم ریز و درشت دیگر باشیم.

حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان که پنجشنبه شب در یادواره خاکیان افلاکی در همدان شرکت کرده بود، ضمن تجلیل از شهید همدانی و همرزمان شهید ایشان در دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم گفت: شهید همدانی نه فقط متعلق به همدان و یا ایران، بلکه متعلق به جهان اسلام است و اقتدار و سربلندی امروز ایران اسلامی مدیون فداکاری و پاکبازی آنهاست.

مدیرمسئول کیهان گفت: پاسداشت واقعی خون شهداء در ادامه راه آنان یعنی دفاع تمام قد از اسلام و انقلاب و ارزش‌های آن است از این روی، نمی‌توان از یکسو داعیه پاسداری از خون شهیدان را داشت و در همان حال نسبت به رخدادهایی که با راه و رسم آنان همخوانی ندارد، بی‌تفاوت بود و یا از کنار جریاناتی که این روزها مبانی اسلام و انقلاب را از داخل و خارج کشور نشانه رفته‌اند، به آسانی و با کم‌توجهی عبور کرد.

شریعتمداری گفت: اولین گام، آن است که باور کنیم با آمریکا در حال جنگ هستیم و جنگ را فقط در عرصه نظامی تلقی نکنیم. نه این که از آمادگی نظامی برای حماقت‌های احتمالی دشمن غافل باشیم، بلکه ضمن حفظ این آمادگی که باید در بالاترین سطح باشد که بحمدالله هست، نباید ورود دشمن از دروازه‌های دیگر، نظیر اقتصاد، فرهنگ و یا نفوذ در کانون‌های تصمیم‌ساز و سیاست‌پرداز را نادیده بگیریم، در این حالت، به نسخه‌هایی که حریف در پوشش همراهی و همدلی می‌پیچد، نه فقط با دیده تردید، بلکه با دیده انکار می‌نگریم و در ورای این نسخه‌ها، اهداف نهایی دشمن را که از پای درآوردن نظام اسلامی است جست‌وجو می‌کنیم.

مدیرمسئول کیهان اظهار داشت: این روزها، آمریکا و متحدانش از ترفند معروف به غرق مصنوعی علیه ایران اسلامی و مردم کشورمان بهره می‌گیرند. وی در توضیح این ترفند گفت؛ حریف با بهره‌گیری از ساده‌لوحی برخی مسئولان و یا نفوذی‌هایی که در پوشش مشاور به برخی از کانون‌های تصمیم‌ساز رخنه کرده‌اند، این توهم را القاء می‌کند که مردم و نظام در مقابل یک دو قطبی قرار دارند که یکی از قطب‌های آن، تن دادن به باج‌خواهی آمریکاست و قطب دیگر ادامه و افزایش تحریم‌هاست.

یعنی حالتی از غرق‌شدگی را ترسیم می‌کند که تحریم‌ها بوجود آورده‌اند و راه نجات را تن دادن به باج‌خواهی آمریکا معرفی می‌کند. به بیان دیگر؛ این توهم را دامن می‌زند که اگر خواستار لغو تحریم‌ها و گشایش اقتصادی هستید باید به خواسته‌های آمریکا تن بدهید، در غیر اینصورت باید برای غرق شدن آماده باشید!

شریعتمداری گفت: آمریکا از همین ترفند در مذاکرات هسته‌ای استفاده کرد و متاسفانه برخی از مسئولان کشورمان نیز هشدارهای دلسوزان را نادیده گرفتند و به چنبره فریب آمریکا افتادند که البته خسارت هنگفت آن را باید مردم و نظام تحمل کنند. دوقطبی آن هنگام، «فعالیت هسته‌ای و تحریم‌ها» بود، یعنی یا فعالیت هسته‌ای و یا پذیرش تحریم‌ها و امروز که دهها امتیاز نقد گرفته و برنامه‌ هسته‌ای کشورمان را مختل کرده‌اند، نه فقط تحریم‌ها را لغو نکرده‌اند بلکه تحریم‌های فراوان دیگری نیز به آن افزوده‌اند. مدیرمسئول کیهان گفت: اگر دقت کنید می‌بینید که حریف امروزه همان دوقطبی را با جابجایی قطب‌ها به میدان آورده است و این دفعه قطب تحریم‌ها را در مقابل قطب اقتدار نظامی کشورمان قرار داده و در این شیپور فریب می‌دمد که برای عبور از تحریم‌های جدید که آن را «مادر تحریم‌ها» نامیده است، باید از اقتدار نظامی و منطقه‌ای خود دست بکشید. یعنی به قول حضرت آقا، تبدیل به یک لقمه آسان برای بلعیدن شوید!

مدیرمسئول کیهان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: باید مراقب جاده‌های فرعی حریف که نقش نارنجک‌های دودزا را دارند بود. نارنجک دودزا برای فریب طرف مقابل و پنهان کردن هدف اصلی از نگاه او شلیک می‌شود و افزود: اینکه آمریکا اصرار دارد در مقابل نقض برجام ایران هم از برجام دست بکشد، یک نارنجک دودزاست و صرفا با هدف باقی ماندن ما در برجام شلیک شده است چرا که خروج ما از برجام کابوس آمریکاست و برخلاف آنچه که برخی از دولتمردان ادعا می‌کنند، آمریکا هرگز خواستار خروج ما از برجام نیست، زیرا از برجام به عنوان یک اهرم برای تحمیل خواسته‌های خود استفاده می‌کند و اگر از برجام خارج شویم، این اهرم از دست آمریکا خارج شده است و این همان کابوس آمریکاست که محاسباتش را برهم‌می‌زند و راه تحمیل بیشتر خواسته‌هایش را سد می‌کند. به عنوان مثال، هم‌اکنون ترامپ فهرستی از مراکز نظامی کشورمان را ارائه داده و با استناد به برجام و به بهانه اینکه مبادا در آن فعالیت هسته‌ای باشد، خواستار بازرسی دقیق از این مراکز شده است.

مدیرمسئول کیهان گفت: همین دو روز قبل، نشریه آمریکایی «فارین افرز» طی تحلیلی که بسیار دقیق هم بود، نوشت؛ آنگونه که از طریق مذاکرات در حال فروپاشی ایران هستیم، با ترور مقامات عالی‌رتبه ایران هم به این هدف نمی‌رسیدیم؛ و یا دیروز واشنگتن‌پست نوشته بود؛ آمریکا با بهره‌گیری از برجام می‌تواند در همه عرصه‌ها به ایران فشار بیاورد.

شریعتمداری گفت: ترساندن مردم از سایه جنگ با ساخت دوقطبی «یا جنگ یا انتخاب فلان نامزد ریاست‌جمهوری» نمونه دیگری از همین ترفند است و این در حالی است که آمریکا یک‌بار در جریان دفاع مقدس از گزینه نظامی علیه ایران استفاده کرده و ناکام بوده است و حال آن که در آن هنگام جمهوری اسلامی از توان نظامی مثال‌زدنی امروز برخوردار نبود و آمریکا نیز مانند امروز در ضعف نبود و تجربه شکست‌های پی‌در‌پی در منطقه را نداشت.

مدیرمسئول کیهان افزود: علاوه بر اقتدار نظامی کشورمان که آمریکا در جنگ‌های نیابتی 33 روزه لبنان و 22 روزه غزه و سوریه و عراق و... آن را آزموده است، اسرائیل هم یکی دیگر از نقاط ضعف استراتژیک آمریکا در مقابله با ایران است، چرا که اسرائیل گروگان ما در حمله نظامی آمریکاست که به قول رهبرمعظم انقلاب در آن صورت، حیفا و تل‌آویو با خاک یکسان خواهد شد.

شریعتمداری در ادامه گفت: یکی از مصادیق حرکت در مسیر شهدا، افراشته نگاه داشتن پرچم و اصرار بر مواضع انقلابی است. حزب‌الله نباید از حملات رسانه‌ای این و آن کمترین دغدغه‌ای داشته باشد و باید روی مواضع خود با همه توان اصرار بورزد.

در این همایش که با حضور انبوه مردم انقلابی همدان و خانواده شهدا برپا شده بود، سردار مهدی فرجی خاطراتی از شهید همدانی را بازگو کرد و در پایان با حضور همسر شهید همدانی از مادر شهیدان سیدحسین و سیدامیر فدائی‌فروتن تقدیر به عمل آمد.

http://kayhan.ir/fa/news/111094

ش.د9601851

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات