تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵  ، 
کد خبر : ۳۰۹۹۲۱

45 مقام سابق و شخصیت آمریکایی از ترامپ خواستند که از برجام خارج نشود

(روزنامه كيهان - 1396/05/19 - شماره 21693 - صفحه 2)

45 مقام سابق، شخصیت دانشگاهی و افسران بازنشسته نظامی در بیانیه‌ای از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا خواستند از برجام خارج نشود.

45 مقام سابق، شخصیت دانشگاهی و افسران بازنشسته نظامی آمریکایی در بیانیه‌ای روز سه‌شنبه از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا خواستند از توافق هسته‌ای با ایران(برجام) خارج نشود.

مقام‌های سابق آمریکایی در این بیانیه خاطرنشان کرده‌اند خروج از توافق هسته‌ای ایران، تا زمان پایبندی تهران به این توافق به هیچ طریق در راستای منافع امنیت ملی آمریکا نخواهد بود.

آنها همچنین با‌اشاره به گزارش‌هایی که می‌گویند ترامپ قصد خروج از برجام را دارد نوشته‌اند: «انجام این اقدام باعث می‌شود که ایالات متحده - و نه ایران - طرف غیرمتعهد به توافق دانسته شود».

امضاکنندگان این بیانیه پیشنهاد کرده‌اند دولت ترامپ با پیش گرفتن سیاستی «جامع» در قبال ایران به مقابله با اقدامات منطقه‌ای ایران بپردازد.

آنها می‌نویسند: «ما به جای خروج از توافق توصیه می‌کنیم سیاستی جامع در قبال ایران که منافع امنیت ملی آمریکا را تقویت می‌کند پیش گرفته شود».

به گزارش فارس، شخصیت‌های سیاسی آمریکا در توضیح نوشته‌اند دولت آمریکا بایستی با «اقدامات تهدیدآمیز ایران» در منطقه مقابله کند.

آنها همچنین از ترامپ خواسته‌اند تا زمانی که آژانس و سایر طرف‌های برجام پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را تأیید می‌کند دولت آمریکا نیز همین کار را انجام دهد.

در بخشی از بیانیه، به علاوه از دولت آمریکا خواسته شده با رایزنی با سایر اعضای کمیسیون مشترک برجام به بررسی راهکارهای عقد یک «توافق مکمل» برای وضع محدودیت‌هایی علیه ایران پس از انقضای مدت توافق هسته‌ای بپردازد.

در بیانیه آمده است: «ایالات متحده بایستی به صورت بی‌سر و صدا مذاکراتی را با شریکان خود (انگلیس، چین، فرانسه، آلمان و روسیه) نه به قصد مذاکره مجدد بلکه به قصد بررسی امکان رسیدن به توافقی مورد قبول طرفین در آینده، آغاز کند».

آنها نوشته‌اند این توافق مکمل بایستی ضمانت‌های بیشتری فراهم کند.

http://kayhan.ir/fa/news/110999

ش.د9601848

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات