صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹  ، 
کد خبر : ۳۰۹۹۴۳

اخبار کوتاه دوشنبه 7 اسفند

غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه ایران با داشتن یک درصد جمعیت جهان، یک و ۹ دهم درصد مقالات بین‌المللی و دو و ۹ دهم درصد مقالات پراستناد جهان را ارائه کرده، گفت: در ۴۰ سال گذشته بیش از ۳۷۵ هزار مستند علمی از دانشمندان ایرانی در جهان ثبت شده و در حال حاضر از نظر رشد و انتشار دستاورد‌های علمی حائز رتبه اول در منطقه و رتبه ۱۶ در بین کشور‌های جهان هستیم.
رسانه‌های ترکیه اعلام کردند: دولت و مقامات این کشور در حال بررسی طرح ایجاد ارز مجازی ترک‌کوین به پشتوانه منابع حساب ذخیره ملی این کشور هستند. وزیر سابق صنعت و معاون کنونی حزب حرکت ملی ترکیه معتقد است، جهان در حال حرکت به سمت یک نظام جدید دیجیتال است و ترکیه نیز باید پیش از اینکه خیلی دیر شود، نظام ارزی و دیجیتال خود را ایجاد کند.
عبدالرضا مصری، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس با اشاره به وضعیت مناطق زلزله‌زده این استان با گذشت سه ماه‌ونیم از زمین‌لرزه 7/4 ریشتری اخیر، اظهار داشت: همچنان جمع زیادی از حادثه‌دیدگان زیر چادر زندگی می‌کنند و متأسفانه وزارت کشور نیز اصلاً پاسخگو نیست؛ اگر وزیر کشور سه روز با زن و بچه‌اش در آن منطقه زیر چادر بخوابد، مشکلات مردم را درک می‌کند.
«محمود سریع‌القلم» طی یادداشتی نوشت: «یک اشتباه بزرگی که در زمینه برجام صورت گرفت، ایجاد انتظارات کهکشانی نسبت به نتایج برجام بود... قرار نبود برجام، مسائل ایران و غرب را حل کند یا گشایش‌های اقتصادی فراوان به‌ همراه آورد. این بیشتر پروپاگاندا بود.» این در حالی است که مردم سخنان رئیس‌جمهور و حامیان برجام درباره نتایج آن را به یاد دارند.
شرکت بزرگ نفتی «بریتیش‌پترولیوم» انگلیس در آخرین گزارش سالیانه خود درباره چشم‌انداز آینده بازار نفت، گفت: تا حدود سال ۲۰۳۵ تقاضای جهانی نفت همچنان رشد خواهد کرد و حدود سال ۲۰۴۰ شاهد کاهش تقاضا خواهیم بود. بر اساس این گزارش، در حال حاضر مصرف جهانی نفت صد میلیون بشکه در روز است و این مقدار ۱۰ درصد افزایش خواهد یافت.
«یاسر هاشمی» در مصاحبه با روزنامه «آرمان» گفت: «در شرایط کنونی پایگاه رأی آقای روحانی نسبت به انتخابات ۹۶ با ریزش جدی مواجه شده است؛ به همین دلیل در مرحله نخست دولت باید با یک رویکرد آسیب‌شناسانه دلایل این ریزش آرا را مشخص کند تا در آینده با مشکلات جدی‌تری مواجه نشود.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات