صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰  ، 
کد خبر : ۳۰۹۹۷۶

اخبار کوتاه سه‌شنبه 8 اسفند

حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس را در راستای یهودی‌سازی قدس و از میان برداشتن مسئله فلسطین دانست و تأکید کرد که آمریکا با این تصمیم که در روز «نکبت» [14 می] عملی خواهد شد، توهینی آشکار به امت عربی و اسلامی و در کل جامعه جهانی می‌کند. حزب‌الله همچنین در این بیانیه آورده است که همراهی رسمی کشورهای عربی، واشنگتن را در قدم گذاشتن در این مسیر خصمانه و سرعت بخشیدن در عملی کردن آن، تشویق می‌کند.
غلامرضا کاتب رئیس فراکسیون اشتغال مجلس با انتقاد از روش‌های اتخاذ شده دولت برای اعطای تسهیلات اشتغال به جوانان، گفت: روند اعطای تسهیلات اشتغال به جوانان مناسب نیست و بانک مرکزی مدام سنگ‌اندازی می‌کند. وی با تأکید بر اینکه تسهیلات اشتغال به جوانان باید در سریع‌ترین زمان ممکن صورت گیرد، اظهار داشت: هر چقدر روند اعطای تسهیلات سرعت بیشتری بگیرد، میزان بیکاری نیز کاهش می‌یابد.
شورای امنیت سازمان ملل شامگاه دوشنبه برای بررسی پیش‌نویس‌های 2 قطعنامه علیه یمن، جلسه تشکیل داد. پیش‌نویس قطعنامه اول به پیشنهاد انگلیس و با هدف اعمال فشار علیه ایران درپی ادعاهای ارسال سلاح برای انصارالله، بود که روسیه وتو کرد. پیش‌نویس قطعنامه دوم به پیشنهاد روسیه، اما صرفاً برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی یمن تا فوریه 2019 بود که با 15 رأی تصویب شد.
«پيتر جنكينز» ديپلمات بازنشسته انگليسي در تحليلی که در تارنمای لوبلاگ منتشر شد، سخنان عراقچي در لندن درباره احتمال خروج آمريكا و ايران از برجام را ارزیابی کرد و نوشت: اگر آمريكا از توافق هسته‌ای خارج شود، نمي‌تواند تحريم‌ها را اسنپ بك كند. فقط اعضاي توافق امكان اين كار را دارند، پس برجام هنوز انتخاب ميان بد و بدتر است.
فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: «من نامه‌ای به وزرای خارجه سه کشور ضامن فرایند مذاکرات آستانه، یعنی روسیه، ترکیه و ایران خواهم فرستاد تا از آنها بخواهم روی اجرای قطعنامه شورای امنیت (قطعنامه 2401) به ویژه اجرای مناطق کاهش تنش کار کنند.»
اسپوتنیک نوشت: کارشناسان بانک گلدمن‌ساکس از بزرگ‌ترین بانک‌های جهان، هشدار دادند در صورتی که بانک مرکزی فدرال آمریکا به سیاست‌هایش ادامه دهد و میزان سود در آمریکا در پایان سال میلادی به 4/5 درصد برسد، سهام در این کشور 20 تا 25 درصد سقوط خواهد کرد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات