صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶  ، 
کد خبر : ۳۱۰۰۳۷

اخبار کوتاه چهارشنبه 9 اسفند

سعید حدادیان در آیین اختتامیه شانزدهمین همایش ادبی سوختگان وصل با عنوان «سلام بر سردار» در پاسداشت از حاج‌قاسم سلیمانی گفت: رهبر معظم انقلاب بیان کردند، «باید از زندگی سردار سلیمانی فیلم ساخته شود، مانند فیلم «به وقت شام»‌ که آن را دیده‌‌ام و خوب است و البته همین یکی هم کم است، برای قاسم سلیمانی هم باید چند فیلم ساخته شود.» همچنین علیرضا افتخاری، استاد آواز ایران پیش از اجرای دو قطعه موسیقی برای شرکت‌کنندگان در این همایش گفت: من از اصفهان آمده‌ام و دلم می‌خواست که عزیز دل قاسم سلیمانی را ببینم؛ ولی خب چنین نشد و چاره‌ای نیست.
محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این افتخار بزرگی برای ملت ایران است که امروز پرچمدار مبارزه با تروریسم در جهان شده‌اند. حتماً شنیده‌اید که برخی می‌گویند ایران پول‌هایش را در عراق و سوریه خرج می‌کند، اگر بنا بود با پول اقتدار به دست آید، عربستان می‌بایست بسیار مقتدرتر از ما بود، اگر ما با پول داعش را نابود کردیم، عربستان می‌بایست بغداد و دمشق را تصرف می‌کرد.
«دیوید او سالیوان» نماینده اتحادیه اروپا در واشنگتن با ردّ احتمال بازگرداندن تحریم‌های هسته‌ای ایران به بهانه‌ای دیگر، گفت: بروکسل برجام را برای امنیت خود اساسی می‌داند و با اقداماتی که این توافق را در معرض خطر قرار دهد، مخالف است.
پایگاه خبری عربی 21، نوشت: کتاب خاطرات سردار قاسم سلیمانی که به کوشش جمعیت المعارف لبنان منتشر شده، شامل خاطرات دفاع مقدس سردار سلیمانی است که از زبان خود او نقل شده است. این کتاب به زودی روانه بازار خواهد شد.
محمد شریعتمداری، وزیر صنعت در مصاحبه‌ای درباره انتخابات 84 و جریان‌های سیاسی در آن دوره گفته است: آقای موسوی و همه اعوان و انصارش در دور اول انتخابات سال 84 به احمدی‌نژاد رأی دادند و پس از چهار سال رأی‌شان عوض شد.
سفیران کشورهای انگلیس، آمریکا، آلمان و فرانسه در سازمان ملل متحد پس از ناکامی برای تصویب قطعنامه‌ای علیه ایران در شورای امنیت با صدور بیانیه‌ای مشترک ادعا کردند، تهران به قطعنامه 2216 شورای امنیت درباره یمن پایبند نبوده است.
سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفت: لغو توافق هسته‌ای ایران بسیار خطرناک است. وی افزود: موضوع برجام باید با گفت‌گو و با حضور ایران و با اجماع حل شود، نه از طریق اولتیماتوم دادن.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات