صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰  ، 
کد خبر : ۳۱۰۱۱۱

از آغاز جنگ تا دفاع عجیب

1ـ اصلاح‌طلبان باید پاسخگو باشند
«صادق زیباکلام» در یادداشتی در روزنامه «شرق» نوشت: «سخنی به اغراق نرفته اگر گفته شود کسر درخور توجهی از ۲۴ میلیون ‌نفری که به دکتر روحانی رأی داده بودند، دچار تردید، اگر نگفته باشیم پشیمان، از رفتن پای صندوق شدند.» وی اضافه کرد: «اصلاح‌طلبان باید صادقانه به مردم در برابر سهمی که در پیروزی روحانی داشته‌اند، پاسخگو باشند. با جدایی از روحانی، این سهم از بین نمی‌رود، برعکس باید همه مسئولیت‌های‌مان را در قبال انتخاب روحانی بپذیریم و به ‌علاوه از آنچه کردیم ـ با توجه به باور درست ‌بودن آن ـ دفاع کنیم.» گفتنی است، روزنامه «آرمان» نیز در یادداشتی به قلم «علی صوفی» وزیر دولت اصلاحات نوشت: باید توجه داشت که امروز دولت در جایگاهی است که پس از گذشت حدود هشت ماه از آغاز به کار آن، با اعتراضات زیادی از جانب گروه‌های گوناگون مواجه شده و شاهد دلسردی رأی‌دهندگان به دکتر روحانی هستیم.

2ـ دفاع عجیب نماینده فراکسیون امید به جای نظارت!
«ابوالفضل موسوی‌بیوکی» نماینده مردم یزد و عضو فراکسیون امید مجلس گفت: آقای آخوندی بدشانسی زیادی آورد و اتفاقاتی پشت سر هم افتاد که سبب شد افکار عمومی وزیر را مقصر بپندارد؛ در حالی که در ایران بودجه و امکانات و شرایط اقتصادی و روابط خارجی کشور مساعد نیست. وزرا مشکلات زیادی بر سر راه خود دارند... . در ماه‌های پایانی سال هستیم؛ بیش از ۲۰ میلیون مسافرت کوتاه و بلند از طرق زمینی، هوایی و دریایی در عید خواهیم داشت. وزارت راه و شهرسازی در چنین شرایطی اگر مدیرش را از دست بدهد، با وضعیت ناگواری رو‌به‌رو خواهد بود. حتی سؤال از وزیر وقت و دغدغه او را به سمتی دیگر متمایل می‌کند و تمرکز وزیر از حل مشکلات و ایجاد امکانات پرت می‌شود. آرامش وزارتخانه را در این شرایط نباید به هم زد.

3ـ آغاز یک جنگ اطلاعاتی
مهدی محمدی، کارشناس مسائل سیاسی در کانال تلگرامی خود نوشت: امشب لابه‌لای مطالعه مقالات منابع غربی درباره ایران به خبری بسیار عجیب برخورد کردم. گویا دولت آقای روحانی موافقت کرده است تجهیزات بسیار پیشرفته آمریکایی که مخصوص انتقال اطلاعات دیجیتال به مسافت‌های دوردست است، در ایران نصب شود! ماجرا به ایستگاه‌های اندازه‌گیری و لرزه‌نگاری (CTBT معاهده منع جامع آزمایش‌های هسته‌ای) مربوط می‌شود که در تهران، کرمان و شوشتر تعبیه شده و حالا بناست به تجهیزات فوق مدرن آمریکایی مجهز شود. این ابزارها در ظاهر با هدف نظارت بر لرزه‌های ناشی از یک آزمایش احتمالی هسته‌ای نصب می‌شود؛ ولی هیچ کس دقیقاً نمی‌داند تجهیزات جدید آمریکایی چه اطلاعاتی را جمع‌آوری کرده و به کجا ارسال خواهد کرد. ایران عضو رسمی CTBT نیست و حال درگیر یک جنگ اطلاعاتی بزرگ با آمریکا شده است.

4ـ توصیه فارین پالیسی به دونالد ترامپ
پایگاه «فارین ‌پالیسی» ضمن متهم کردن ایران به ارسال سلاح و نیرو به سوریه، نوشت: «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا باید کریدور هوایی ایران به سوریه را مسدود کند. این پایگاه در ادعایی تکراری و نخ‌نما مدعی شده است جنگنده‌های ایرانی به «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه در کشتار کمک کرده و زمینه را برای اقدام علیه رژیم صهیونیستی فراهم می‌کنند. در گزارش این خبرگزاری آمریکایی آمده است، هم اکنون این فرصت برای آمریکا وجود دارد که حضور ایران را در سوریه محدود کند و این اقدام را با پایان دادن به سیاست‌های اشتباهی که چنین دستاوردی داشته است، صورت دهد. ارزیابی اقدامات ایران در سوریه نشان می‌دهد، این اقدامات اغلب شامل ایجاد کریدوری از تهران به دریای مدیترانه است. به این ترتیب ایران به سوریه و لبنان متصل می‌شود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات