تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴  ، 
کد خبر : ۳۱۰۱۵۶
در نشست ۳ هزار نفري مسئولان بسيج دانشجويي عنوان شد

سازش با كدخدا، ترجمان اسلام آمريكايي

(روزنامه جوان - 1394/11/21 - شماره 4747 - صفحه 2)

رئيس نهاد نمايندگي رهبري در دانشگاه‌ها با بيان اينكه امام خميني(ره) بر تبيين تفاوت اسلام امريكايي و اسلام ناب محمدي(ص) به ويژه براي نسل جوان تأكيد داشتند، تصريح كرد: اسلام امريكايي يعني مي‌شود هم با خدا و هم با كدخدا زندگي كرد.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام محمديان روز گذشته در گردهمايي 3 هزار نفر از مسئولان بسيج دانشجويي كشور در مصلاي امام خميني(ره) تهران گفت: انتظاري كه از بسيجيان مي‌رود، انتظار پيشرو و پيشگام بودن است، زيرا اين امتياز بسيج است كه در تشخيص فرصت‌ها و تهديدها، قدرت‌ها و ضعف‌ها، راهبردهاي اساسي و برنامه‌هاي عملياتي پيشرو است و در نتيجه مي‌تواند مسئوليت‌ها را در ورود به ميدان‌هاي عمل با جسارت و شهامت درست تشخيص دهد.

رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها اظهار داشت: كليدواژه‌اي كه از امام خميني(ره) وجود دارد، كليدواژه اسلام ناب محمدي(ص) است و نقطه مقابل آن، اسلام امريكايي است. كلمه اسلام امريكايي از ابداعات امام(ره) بود و ايشان اصرار داشتند كه تفاوت اين دو را به خصوص براي نسل جوان مشخص كنند. وي عنوان كرد: در اسلام امريكايي مي‌شود به خدا ايمان داشت و با طاغوت‌ها نيز همراهي و زندگي كرد، يعني هم خدا را پذيرفت و هم خرما را؛ كه اين روزها خرما تبديل به كدخدا شده است؛ يعني هم مي‌شود با خدا و هم با كدخدا زندگي كرد. محمديان گفت: امروز برجام بهانه‌اي شده كه عده‌اي در بوق و كرنا بدمند و مردم ما را به سازش و تسليم در برابر نظام سلطه و استكبار دعوت كنند. البته اميدواريم برجام، دستاوردهايي براي ملت داشته باشد، ولي فراموش نكنيم كه هزينه‌هاي سنگيني براي مذاكرات پرداختيم.

وي اضافه كرد: ‌اگر موفقيت در برجام بود، مرهون قدرت ملت ايران هستيم. گاهي مي‌گويند مذاكرات سايه جنگ را از سر ملت دور كرد، كه خيلي بي‌انصافي است، زيرا اگر سايه جنگ دور شده است به خاطر ايستادگي ملت است. وي اظهار داشت: كساني كه به دنبال برجام داخلي هستند و مي‌خواهند از برجام الگوسازي كنند، نگراني اين است كه آنها به دنبال بازگرداندن اصحاب فتنه و هموار كردن راه دوستي با امريكا هستند تا به آزاديخواهان دنيا ثابت كنند كه ايستادگي در برابر امريكا تأثيري ندارد. وي اضافه كرد: شيفتگان امريكا در داخل قصد دارند به بهانه برجام، نيروهاي انقلابي را افراطي و خودسر معرفي كنند و منشأ همه مشكلات كشور را در تندروي‌ها برشمرند و با فضاسازي‌هاي نامردانه، نيروهاي انقلابي را از صحنه خارج كرده و فرش قرمز براي دشمن پهن كنند تا شايد رضاي كدخدا نصيب آنها شود.

سردار نقدي: دنبال خالي كردن زير پاي دولت نيستيم

سردار محمد رضا نقدي، رئيس سازمان بسيج مستضعفين نيز در اين نشست با بيان اينكه هرچه از چشم جهانخواران بيفتيم در دل ملت‌ها بالارفته ايم، گفت: امروز عكس امام و رهبري در دستان ملت‌ها مي‌چرخد. چه باكي داريم از اينكه از چشم جهانخواران بيفتيم؟ وي با اشاره به اينكه برخي مي‌گويند امروز شرايط همانند دوره صلح امام حسن(ع) است، گفت: امام حسن (ع) حتي يك سردار هم نداشت؛ اما به خدا سوگند امروز اگر رهبري اشاره كنند، 500 سردار براي مقابله با دشمن صف مي‌كشند.

سردار نقدي با اشاره به جريان نفوذ افزود: جريان نفوذ به دنبال القاي اين است كه اقتصاد شكوفا و زندگي خوب در گرو رابطه با امريكا است. رهبر انقلاب ديدگاه رابطه و كنار آمدن با دشمن را جهت حل مشكلات اقتصادي عقيم مي‌داند. تاريخ و تجربه به ما نشان داده است رابطه و دوستي با امريكا جز نكبت نتيجه‌اي ندارد. همه پيشرفت‌هاي اين 37 سال كشور بدون رابطه با امريكا بوده است. رئيس سازمان بسيج مستضعفين كاهش ارزش پول ملي، افت شتاب علمي كشور، يك چهارم شدن قيمت نفت و افزايش ركود را نتيجه تعامل با امريكا در اين چندساله دانست و گفت: ما به دولت دلسوزانه كمك مي‌كنيم، در تابستان امسال اگر تلاش بسيجي‌هاي وزارت نيرو نبود خاموشي‌هاي متعدد در كشور داشتيم. از روز اول روي كار آمدن دولت به تمامي وزيران نامه داديم آماده كمك هستيم.

سردار نقدي اظهار داشت: با اين همه دولت سراغ ما نيامد؛ در حالي كه رهبري هم فرمودند از ظرفيت‌هاي بسيج استفاده شود. ما به دنبال خالي كردن زير پاي دولت نيستيم. وي در بخشي ديگر از سخنان خود با اشاره به محرمانه ماندن قرارداد‌هاي دولت يازدهم اظهار داشت: چرا حاضر نيستيد قراردادهاي افتخارآميز را علني كنيد؟ آيا صنعت هوايي كشور با هزاران متخصص و مهندس نبايد در شكل‌گيري اين قراردادها نقش داشته باشد؟

رئيس سازمان بسيج مستضعفين با انتقاد از بي‌توجهي به اقتصاد مقاومتي تصريح كرد: اقتصادي كه به دنبال واردات است، اقتصاد شيخ‌نشيني است نه اقتصاد مقاومتي. چرا به فرمان رهبري و اقتصاد مقاومتي دل نمي‌دهيد؟ چرا 15 هزار كارخانه كشور تعطيل است؟ چرا دانشگاه‌ها از كارخانجات كشور غافلند؟ سردار نقدي خاطرنشان كرد: تنها براي تأييد صلاحيت‌هاي افراد رد صلاحيت شده بايد دلسوزي كرد و رفت و از رهبري درخواست حكم حكومتي كرد؟ چرا براي مشكلات صنايع و كارخانجات كه حاصل بي‌تدبيري است دلسوزي نمي‌كنيد؟

مسئولان آمريكا تنها زبان زور را مي‌فهمند

دريادار علي فدوي، فرمانده نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي نيز طي سخناني در اين همايش اظهار داشت: هيچ قدرتي در جهان نمي‌تواند در برابر توان انقلاب اسلامي موفق باشد و همه آنها ذليل خواهند شد كه اين به دليل ماهيت و مبناي انقلاب اسلامي است. وي افزود: توان و قدرت در نيروي دريايي سپاه وابسته به چند عامل نظير سلاح، سرعت شناور، موشك و ... است ولي يك عامل از باقي مهم‌تر است و آن هم عامل پاسداري است و اگر پاسدار با همه مشخصات پاسداري نباشد، بقيه عوامل، قدرت كارايي ندارند. فدوي با بيان اينكه بدون در نظر گرفتن مشخصات پاسداري، امريكايي‌ها از ما قدرتمندترند، گفت: با وجود پاسداران است كه سال‌هاي طولاني است امريكايي‌ها در دريا در مقابل انقلاب اسلامي منفعلانه عمل مي‌كنند.

فرمانده نيروي دريايي سپاه ادامه داد: آنها (امريكايي‌ها) زبان زور را بهتر از هر چيز مي‌فهمند چون اقدامات خودشان هم بر مبناي زور است بنابراين وقتي مطمئن مي‌شوند زور طرف مقابل از خودشان بيشتر است، تمكين مي‌كنند. فدوي افزود: امريكايي‌ها تنها بخشي از توان ما را مي‌دانند و بخش اعظم توان ما را وقتي مي‌فهمند كه ديگر برايشان دير شده است. وي با اشاره به دستگيري نظاميان امريكايي در خليج فارس توسط سپاه گفت: آن روز هم امريكايي‌ها و هم فرانسوي‌ها قدرت سپاه را در خليج فارس به چشم خود ديدند. فرمانده نيروي دريايي سپاه با بيان اينكه ناوهاي امريكايي‌ها در آن روز مانند اعدامي‌هاي سينه ديوار بودند، گفت: فيلم‌هاي زيادي از دستگيري آنها داشتيم كه در زمان لازم نشان مي‌دهيم.

http://www.Javann.ir/770640

ش.د9406024

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات