تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳  ، 
کد خبر : ۳۱۰۱۷۹

بخشی از جامعه وعده احمدی‌نژاد را باور می‌‌کند

پایگاه بصیرت / عبدالله ناصری / عضو شورای سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان‪

(روزنامه آفتاب‌يزد - 1395/01/18 - شماره 4581 - صفحه 1)

محمود احمدی‌نژاد از لحاظ روان‌شناسی، دارای شخصیتی است که آرام و قرار ندارد. آن قدر روحیه اجتماعی او به جهت خودباوری‌های کاذبی که دارد، تقویت شده است که طبیعتا به هر بهانه‌ای و در هر فرصتی سعی می‌کند خود را در جامعه مطرح نماید. از همین روی دور از انتظار نیست بیان اینکه در انتخابات 96 حضور پیدا خواهد کرد. مسئله دیگری که باید به آن توجه نمود این است که احمدی‌نژاد در عین خودشیفتگی و خودباوری، انسان باهوشی است و از هم اکنون درحال راه‌اندازی یک جنگ تبلیغاتی علیه دولت و بخشی از جامعه است و درصدد آن است تا دولت آقای روحانی را دولتی یک دوره‌ای قلمداد کند و اینگونه به جامعه بقبولاند که در پایان دوره نخست ریاست جمهوری دکتر روحانی یک رقیب جدی برای او خواهد بود.

احمدی‌نژاد علاوه بر این ویژگی‌ شخصیتی‌اش، بر اساس نوع کارکرد اقتصادی غلط خود به صورت بی‌رویه و به دور از دانش و خرد اقتصادی و مشورت با اقتصاددانان، پول هنگفتی از فروش نفت را در جامعه توزیع کرد. از این حیث واقعیت این است که در بین طبقات محروم جامعه و در گوشه و کنار کشور طرفداران و هوادارانی دارد. این نکته‌ای هم که مطرح کرده است من یارانه را افزایش خواهم داد با توجه به اینکه بخشی از جامعه خیلی با واقعیت‌ها سر و کار ندارد و به دنبال آینده‌نگری نیست بلکه زبان حال و روزگار معیشتی خود را تنها می‌بیند، آن را خیلی زود باور می‌کند.

احمدی‌نژاد دست روی نقطه حساسی گذاشته است که لازمه مقابله با آن این است که دولت دکتر روحانی بتواند در سال 95 یک گشایش اقتصادی و معیشتی را برای مردم فراهم آورد. به عبارت دیگر به میزانی که آقای روحانی نتواند فضای اقتصادی و معیشتی مردم را باز کند، فضا برای امثال احمدی‌نژاد و جریان رقیب در انتخابات 96 بازتر خواهد شدو عرصه تبلیغاتی بیشتری برای آنها فراهم خواهد بود. باید توجه داشت که رقبا با توجه به شکستی که در انتخابات هفتم اسفندماه متقبل شدند، انگیزه‌های قوی برای حضور فعال در عرصه مبارزات انتخاباتی96 دارند. در مجموع باید دید که حاکمیت و نهاد نظارتی شورای نگهبان اجازه حضور به او را خواهد داد یا نه. یک بار آیت‌الله هاشمی، رئیس‌جمهور پیشین کشورمان را ردصلاحیت کردند، این بار هم شاید اگر آقای احمدی‌نژاد بیاید او را با همان صراحت و قاطعیت ردصلاحیت کنند البته اینکار چیزی جز پاک کردن صورت مسئله نیست.

مهم‌ترین نکته درباره این مسئله این است که احمدی‌نژاد نمی‌خواهد از افکار عمومی جامعه زدوده شود و با توجه به نوع عملکرد غیرشفاف و مسئله‌دارش در حوزه اقتصادی و مالی، این حضور می‌تواند بسیاری از مفاسد اقتصادی را که در زمان دولتش روی داد در نگاه افکار عمومی کمرنگ کند و بر آنها سرپوش گذارد.

http://aftabeyazd.ir/?newsid=30764

ش.د9504555

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات