صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵  ، 
کد خبر : ۳۱۰۱۸۵

از کاندیداتوری لاریجانی تا انتصاب‌های جدید

1ـ دو انتصاب در نیروهای مسلح
حضرت آیت‌الله‌العظمی ‌خامنه‌ای، فرمانده معظم کل‌قوا، در احکام جداگانه‌ای حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عبدالله حاجی‌صادقی را به سمت نماینده ولی‌فقیه در سپاه و حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی را به سمت رئیس دفتر عقیدتی‌ـ سیاسی فرماندهی کل قوا منصوب کردند. در حکم فرمانده معظم کل قوا به حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی آمده است: «نظر به پایان مأموریت جناب حجت‌الاسلام آقای حاج شیخ علی سعیدی و تعهد و شایستگی و تجارب ارزنده، جناب‌عالی را به سمت نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب می‌نمایم.» رهبر معظم انقلاب در ادامه ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سعیدی، تأکید کردند: «ارتقای معنویت و بصیرت دینی و تقویت روحیه جهادی و انقلابی آحاد فرماندهان و پاسداران و بسیجیان و خانواده‌های آنان با بهره‌گیری از حوزه‌های علمیه و استفاده از روحانیون عالم و عامل و اثرگذار، هماهنگ با سیاست‌های ابلاغی و تعامل ‌هم‌افزا با فرماندهی کل سپاه مورد انتظار است.» فرمانده معظم کل قوا همچنین در حکم انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی، ضمن تشکر و قدردانی از تلاش‌های خالصانه و ارزشمند حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا صفائی در طول خدمت، تأکید کردند: «ارتقای سطح آمادگی‌های معنوی و بصیرت دینی فرماندهان و آحاد کارکنان نیروهای مسلح و خانواده‌های آنان با استفاده حداکثری از ظرفیت نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه و سازمان‌های عقیدتی سیاسی در نیروهای مسلح از طریق سیاست‌گذاری، هماهنگی و نظارت و تعامل نزدیک و هم‌افزا با ستاد کل مورد انتظار است.»

2ـ شرط حمایت اصلاح‌طلبان از کاندیداتوری لاریجانی در 1400

«محمدصادق جوادی‌حصار» درباره احتمال حمایت اصلاح‌طلبان از علی لاریجانی در انتخابات آینده ریاست‌جمهوری گفت: مسئله مورد اشاره بسیار به موضع آقای علی لاریجانی بستگی دارد. مواضع کاندیدا‌ها در آستانه انتخابات است که اعلام حمایت یا عدم آن را از سوی اصلاح‌طلبان و صاحبان رأی می‌گیرد و در حقیقت شیوه مواجهه آنها بسیار تعیین‌کننده است. وی در این باره افزود: در صورتی ‌که اصلاح‌طلبان هیچ گزینه‌ای نداشته باشند و مجبور شوند بین گزینه‌های موجود یکی را انتخاب کنند، آقای لاریجانی می‌تواند یکی از این گزینه‌ها در نظر گرفته شود؛ اما یک تجربه خیلی روشن از انتخابات گذشته نشان می‌دهد در صورتی ‌که بنا باشد اصلاح‌طلبان از آقای لاریجانی ‌مانند روحانی حمایت به عمل‌ آورند، باید با یک گفتمان دادوستدی، یعنی نوعی از ائتلاف روشن و شفاف دست به این کار بزنند.

3ـ آیت‌الله خامنه‌ای به هیچ‌کس باج نمی‌دهد

آیت‌الله محمد مؤمن گفت: آیت‌الله خامنه‌ای اعتقاد و اعتماد واقعی به مردم و قدرت آنها دارند و مطلقاً خلاف‌گویی در ایشان و در کارشان وجود ندارد. ایشان با صراحت و صداقت، بارها تأکید کرده‌اند که کار وقتی بر دوش مردم باشد، پیش می‌رود که نمونه‌ آن نیز جمع‌ شدن فتنه 88 بود که خود مردم انجام دادند و این نکته باید در پیشبرد امور حوزه و دانشگاه هم مورد توجه قرار گیرد. وی در پایان تبیین کرد: بنده بحمدلله از آغاز با آقا رفیق بوده‌ام و در آیت‌الله خامنه‌ای غیرخدا ندیده‌ام؛ باید دعا کنیم خدا به حق جد ایشان، این شخصیت را برای ما حفظ کند؛ آیت‌الله خامنه‌ای مسلمان واقعی است و به هیچ‌کس هم باج نمی‌دهد.

4ـ ائتلاف آمریکایی، نیروی هوایی داعش است

«بشار اسد» اعلام کرد: ائتلاف به اصطلاح ضد داعش به رهبری آمریکا عملاً نیروی هوایی داعش است. وی گفت: تهاجم رسانه‎ای و سیاسی علیه سوریه تحت عناوین حقوق بشری با هدف اصلی حمایت از تروریسم و تروریست‎ها پس از حملات پیاپی علیه آنها، انجام می‌‏گیرد. رئیس‌جمهور سوریه تأکید کرد: بیشتر ساکنان غوطه شرقی و ریف دمشق خواستار رهایی از محاصره تروریست هستند و از همین رو، عملیات ضد تروریستی همزمان با ایجاد گذرگاه‎های امن برای مردم به سوی مناطق تحت سلطه دولت سوریه، ادامه خواهد داشت.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات