تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۳  ، 
کد خبر : ۳۱۰۱۹۸
جریانات سیاسی در آینه مطبوعات 32

موضوع ورود زنان به ورزشگاه بهانه ای برای مطالبه گری و نه پاسخگویی!

در شرایطی که برجام وضعیت خوبی ندارد و خبر خوبی از سفر وزیر خارجه فرانسه نمی رسد و اخبار مجلس نیزبرای اصلاح طلبان جذابیت ندارد، این دسته از نشریات ترجیح داده اند موضوع حضور زنان در ورزشگاه ها را بزرگنمایی کنند و خود را نماینده افکارعمومی مطالبه گر معرفی کنند! این در حالی است که اکنون جریان اصلاح طلب و دولت برخاسته از آن باید بیشتر پاسخگو باشند تا مطالبه گر.
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی/ سید فخرالدین موسوی
موضوع ورود زنان به ورزشگاه بهانه ای برای مطالبه گری و نه پاسخگویی!وقتی جای متن و حاشیه عوض می شود..
در روزنامه ایران می خوانیم «معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده  در گفت‌وگو با روزنامه ایران...درباره حضور زنان در ورزشگاه‌ها گفت: دراین خصوص هم راه حل حقوقی لازم است. دولت شیوه نامه‌ای را تدوین کرده که نهایی شده و در حال اجراست ابتکار در ادامه با اشاره به این‌که  مسئله حضور زنان با کمک مراجع در حال پیگیری است. توضیح می‌دهد:"برای آیت‌الله مکارم درباره ورود زنان به ورزشگاه مفصل توضیح دادم. ایشان تأکید کردند که اصلاً نمی‌دانستند ماجرا این است. به من چیز دیگری گفتند که من آن واکنش را نشان دادم» که البته این گفته ها  از سوی دفتر این مرجع تقلید کاملاً تکذیب می شود و دروغ محض نام می گیرد.
در روزنامه شرق می خوانیم که «از ۲۰ روز قبل از دربی، توییت‌هایشان منتشر می‌شد. گفته بودند که باز هم می‌آیند؛ یعنی قرارشان این است که آن‌قدر جلوی استادیوم صف بکشند تا بالاخره درها باز شود. روز پنجشنبه، از ساعت ۱۲ مثل بازی‌های قبلی شال ‌وکلاه کرده، با پرچم‌های آبی و قرمز روی صورتشان جلوی استادیوم بودند. بین آنها که حدود ۴۰ نفر بودند، تعدادی از فعالان حوزه زنان و روزنامه‌نگاران هم بودند؛ روزنامه‌نگارهایی که می‌خواستند از تلاش زنان بنویسند و فعالانی که سال‌هاست برای بازشدن درهای استادیوم تلاش می‌کنند، اما کمی پیش از شروع بازی خبر دستگیری دختران جلوی استادیوم منتشر شد»
در روزنامه آرمان می خوانیم، «این بار هم نشد! حضور زنان در ورزشگاه، متأسفانه این بار هم به دلایلی امکانش فراهم نشد. مشخص نیست دوباره چه زمانی امیدها را به اوج می‌رسانند و معلوم هم نیست که امیدها در آینده ثمره می‌دهد یا باز هم فرومی ‌نشیند. اخیراً نامه‌ای منصوب به مکاتبات ریاست‌جمهوری با وزیر ورزش درباره حضور زنان در ورزشگاه برای مشاهده بازی استقلال و پرسپولیس منتشر شد که البته روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان ضمن تکذیب چنین نامه‌ای آن را جعلی خوانده است.
دلیل توجه بسیار زیاد مطبوعات اصلاح طلب به موضوع زنان به رویکرد هویتی آنها بر می گردد. گرایشات فمنیستی در این جریان نسبت به سایر جریانات سیاسی فعال بسیار قوی تر بوده و هست. در تبلیغات انتخاباتی نیز زنان جایگاه ویژه ای برای اصلاح طلبان داشتند. عدم معرفی وزیر زن توسط روحانی هم باعث شده بود چند ماه نشریات این جریان به روحانی حمله کنند؛ و لذا در این شرایط که برجام وضعیت خوبی ندارد و خبر خوبی از سفر وزیر خارجه فرانسه نمی رسد و اخبار مجلس نیزبرای اصلاح طلبان جذابیت ندارد این دسته از نشریات ترجیح داده اند  موضوع حضور زنان در ورزشگاه ها را بزرگنمایی کنند و خود را نماینده افکارعمومی مطالبه گر معرفی کنند! این در حالی است که اکنون جریان اصلاح طلب و دولت برخاسته از آن باید بیشتر پاسخگو باشند تا مطالبه گر.
البته این موضوع تمام حاشیه رفتن نشریات اصلاح طلب نیست، در روزنامه اعتماد می خوانیم «علیرضا بهشتی» فرزند شهید بهشتی در مصاحبه گفت:«بهشتی می‌گوید حکومت، کارش این است که بستر لازم را برای رشد و تعالی انسان‌ها فراهم کند. اصلاً وظیفه‌ای بیشتر از این برای حکومت اسلامی قائل نیست، آقای بهشتی کاملاً هم قبل و هم بعد از انقلاب با به زور بردن مردم به بهشت مخالف بوده است». روزنامه سازندگی نیز تصویری از صادق زیبا کلام بر صفحه اول نقش می بندد و برداشت عجیب و غریب از پایان کار این فرد با دانشگاه آزاد ارائه می شود و یا روزنامه اصلاح طلب در تیترهای زنجیره به موضوع به مسابقه  ورزشکاران ایرانی با نمایندگان رژیم صهیونیستی را به عنوان تیتر یک و مهم ترین اتفاق مطرح و بررسی می کنند و یا این روزنامه به طور گسترده به ماجرای حرکات و اظهارات رئیس دولت اسبق می پردازند.
موضوعات مختلف و حاشیه ای که  در دیگر رسانه های اصلاح طلب  بسیار درباره آنها می خوانیم و صفحات فراوانی به آنها اختصاص داده می شود اما راز پرداختن به موضوعات حاشیه ای چیست؟
سوالی که دریافت پاسخش خیلی سخت نیست، تنها لازم است  به  موضوعات اصلی این روزهای کشور و مطالبات اصلی مردم و  مباحث پیرامون فساد برخی از چهره های  اصلاح طلب در این روزنامه ها بنگرید! درباره رشت الکتریک، درباره عدم موفقیت برجام، درباره عکلکرد فراکسون امید و امثالهم که جریان اصلاح طلب کارنامه قابل دفاعی ندارد. در این شرایط این دسته از مطبوعات راهی جز پرداختن به موضوعات حاشیه ای ندارد.


موضوع ورود زنان به ورزشگاه بهانه ای برای مطالبه گری و نه پاسخگویی!


رفتن به سراغ اصل
برخلاف آنچه در رونامه های اصلاح طلب می گذرد، در سوی دیگر مطبوعات و منتقدان دولت قرار دارند که بهترین شیوه انتقاد در شرایطی را افشای ناکارآمدی رقیب می دانند و لذا روزنامه های اصولگرا درست به سراغ مسائل اصلی کشور رفته اند؛ کیهان « وزیر خارجه فرانسه در راه تهران با کلاه برجام 2 » از نگرانی ها درباره  اقدامات ضد ایرانی اروپایی ها  خبر می دهد و از یک تهدید جدی برای امنیت و ملی و نفوذ منطقه ایران سخن به میان می آورد، روزنامه صبح نو با تیتر« اموال نامشروع را برگردانید» به ماجرای طرح اعاده اموال نامشروع مسئولین می پردازد و با تذکر درباره شکل گیری وجود فساد در میان مسئولان در جامعه و همچنین اهمیت برخورد با مفسدین در کشور به ضرورت این طرح و مقابله با فساد که اکنون یکی از بزرگترین آسیب های  کشور است می پردازد.

موضوع ورود زنان به ورزشگاه بهانه ای برای مطالبه گری و نه پاسخگویی!

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات