صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶  ، 
کد خبر : ۳۱۰۲۰۸

از اعتماد به نفس پایین تا توافق با اروپا!

1ـ دست خالی رژیم صهیونیستی
«امیر بوخبوط» کارشناس نظامی وبگاه صهیونیستی «واللا» در گزارشی نوشت: «عَمیر پرتص» وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی (در سال 2006) از دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی اسرائیلی خواسته بود پرونده ویژه نصرالله و مسیرهای تردد و مخفیگاه‌های وی را در اختیارش قرار دهند تا امکان ترور او بررسی شود، اما موضوع غافلگیرانه این بوده است که پرتص به هیچ پرونده خاصی، ویژه نصرالله دست پیدا نکرده است. در ادامه این گزارش آمده است: این به آن معناست که دستگاه‌های امنیتی نتوانسته‌اند نقشه‌هایی درباره اماکنی که نصرالله در آن اقامت می‌کند، پیدا کنند تا رسیدن به وی تسهیل شود و این موضوع، شکاف میان دستگاه‌های امنیتی را نشان می‌دهد، به نحوی که پرتص دستور به هماهنگی میان سازمان‌های مکلف به تعقیب نصرالله، یعنی «موساد» (سازمان جاسوسی خارجی)، «امان» (سازمان ضداطلاعات ارتش) و «شاباک یا شین بت» (سازمان اطلاعات و امنیت داخلی) را صادر کرد. بوخبوط اذعان می‌کند: از آن زمان تا کنون تلاش‌های پی‌درپی برای یافتن سرنخی در این زمینه ادامه دارد تا موشکی به سمت نصرالله و دیگر فرماندهان حزب‌الله شلیک شود؛ اما تلاش‌ها بی‌فایده بوده است.

2ـ با اروپا برای تنبیه ایران توافق می‌کنیم!

«تام کاتن» نماینده جمهوریخواه کنگره آمریکا که مواضع تند و به شدت ضد ایرانی دارد، در نشست سالیانه آیپک گفت: «فکر نمی‌کنم ما بتوانیم درباره توافق (هسته‌ای) ایران مذاکره مجدد بکنیم؛ اما می‌شود با اروپا درباره اقدامات تنبیهی علیه ایران در صورت انجام اقدامات تهدید‌آمیز در موضوع غنی‌سازی اورانیوم یا مسئله موشک‌ها به توافق برسیم؛ ما همچنین می‌توانیم در کنگره آمریکا در این باره قانون تصویب کنیم.» قانونگذار آمریکایی با تکرار ادعاهای بی‌اساس درباره حمایت ایران از تروریسم و مواضع منطقه‌ای تهران، مدعی شد: دولت ترامپ، ایران را همان‌طوری که هست، می‌بیند. او در بخش دیگری از اظهاراتش، روسیه و چین را در کنار ایران تهدیدات مهم‌ جهانی آمریکا خواند و افزود: ایران به دلیل اندازه و موقعیت، تهدیدی بسیار خطرناک‌ است.

3ـ نتیجه اعتمادبه‌نفس پایین!

عباس عبدی طی یادداشتی به نکته ظریفی درباره ریشه توهین‌های رئیس‌جمهور اشاره کرده و نوشته است: «زماني كه فردي از اعتمادبه‌نفس مطلوبي برخوردار باشد، به این شكلي كه در سخنان رئيس‌جمهور ما شاهد آن هستيم، با مخالفان خود برخورد نمي‌كند. هيچ گاه قرار نيست كه مخالفين و منتقدين ما، مطابق ميل ما صحبت كرده يا موضوعاتي را مطرح كنند كه با معيارهاي ما عقلاني باشد. اينكه قرار باشد مخالف باب ميل ما صحبت كند را چه كسي تعيين كرده است؟ هر فردي در جامعه مي‌تواند آزادانه نظر خود را مطرح كند و صاحب قدرتي كه قصد نشان دادن واكنش به آن موضوع را دارد، با توجه به ميزان اعتماد به نفس خود در برابر آن موضوع متانت به خرج مي‌دهد و منتقد يا مخالف را بي‌عقل خطاب نمي‌كند.»

4ـ بیگانگان حق ورود به موضوع موشکی را ندارند

سردار سیدمسعود جزایری، سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در واکنش به برخی خبرها و ادعاهای آمریکایی‌ها و بعضی سران کشورهای اروپایی درباره قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران، تأکید کرد: ارتقای توان دفاعی کشور بدون وقفه ادامه خواهد یافت و بیگانگان حق ورود به این میدان را ندارند. وی افزود: در شرایط امروز که رژیم‌های سلطه‌گر مدام علیه جمهوری اسلامی ایران دست به تهدید و ارعاب می‌زنند و یا در منطقه‌ جنایات جنگی انجام می‌دهند، وظیفه نیروهای مسلح ارتقای توانمندی‌های دفاعی در همه عرصه‌ها و از جمله دستگاه‌های موشکی است. سردار جزایری اظهار داشت: هیچ کس حق مذاکره و گفت‌‌وگو با بیگانگان درباره توان دفاعی و موشکی کشور را ندارد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات