تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰  ، 
کد خبر : ۳۱۰۲۳۵

فائزه هاشمي: بايد ميان روحاني و اصلاح‌طلبان گفتگوي سازنده شكل بگيرد

(روزنامه بهار - 1395/12/22 - شماره 150 - صفحه 3)

دختر آيت‌الله هاشمي رفسنجاني گفت: اصلاح‌طلبان بايد بدانند كه وحدت، پيام آقاي هاشمي بوده، فوت آقاي هاشمي نيز موجي را ايجاد كرد كه نهايتا به نفع جريان اصلاحات شد و آن خلاء را پر كرد. اكنون نيز بايد با تقويت وحدت، خلاء فوت ايشان را پر كنيم.

فائزه هاشمي در گفت‌وگو با ايسنا درخصوص تشكيل جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اظهار كرد: تلاش‌هاي اصولگرايان زياد موفقيت‌آميز به نظر نمي‌آيد، حداقل من در حال حاضر اين‌گونه مي‌بينم. در اين جريان نيز همه اصولگرايان حضور ندارند، بخش مهمي از اصولگرايان هستند. قسمتي از تفرقه‌هاي موجود در اين جريان به آنها برمي‌گردد و اكنون به اين جبهه نپيوستند. حالا بايد ببينيم چه پيش مي‌آيد. البته اگر به وحدت برسند مي‌توانند براي آقاي روحاني رقيب و خطري جدي باشند در غير اين صورت انتخابات قبلي تكرار مي‌شود. البته اين پيش‌بيني است و بايد ديد در اين سه ماه باقي مانده چه وقايعي روي مي‌دهند.

وي افزود: در انتخابات‌هاي اخير به خصوص انتخابات 92 و 94، آقاي هاشمي روي وحدت اصلاح‌طلبان تاكيد داشتند و نهايتا همين وحدت باعث پيروزي شد. آقاي هاشمي نيز تلاش مي‌كردند كه فضا همراه با شخصيت‌هاي موثر ديگر مانند آقاي خاتمي، حسن آقا و آقاي ناطق نوري و سران اصلاحات به سمت اين وحدت هدايت شود. در حال حاضر نيز فوت آقاي هاشمي بايد اصلاح‌طلبان را تقويت كند يا حداقل اين فكر را در آنها ايجاد كند كه آرمان‌ها، تفكرات و مشي آقاي هاشمي به خصوص در انتخابات را ادامه دهند.

اين فعال سياسي تاكيد كرد: به هر حال اختلاف طبيعي است و اگر اختلافاتي هم وجود دارد بايد به اين سمت برويم كه چالش‌ها برطرف شود و با وحدت قوي‌تر و بهتر در انتخابات‌هاي پيش‌رو ظاهر شويم، رمز و راز پيروزي اصلاح‌طلبان همين است. اصلاح‌طلبان بايد بدانند كه وحدت، پيام آقاي هاشمي بوده، فوت آقاي هاشمي نيز موجي را ايجاد كرد كه نهايتا به نفع جريان اصلاحات شد و آن خلاء را پر كرد. اكنون نيز بايد با تقويت وحدت، خلاء فوت ايشان را پر كنيم.

فرزند آيت‌الله هاشمي تصريح كرد: پدر بر ايجاد وحدت و رياست جمهوري آقاي روحاني تاكيد داشتند. البته انجام گفت‌وگو با آقاي روحاني مطرح بود كه اگر اصلاح‌طلبان‌، مردم، خط‌مشي‌ها و سياست در اين دوره زير سؤال است، با آقاي روحاني گفت‌وگويي انجام شود تا به مشي هماهنگي با هم برسيم و اينطور نباشد كه اصلاح‌طلبان در هر شرايطي از آقاي روحاني حمايت كنند. البته اين حمايت صورت مي‌گيرد اما انتظار اين است كه گفت‌وگوي سازنده‌اي انجام گيرد تا خلاء‌ها و مشكلات اين دوره چهار ساله و انتقادات اصلاح‌طلبان مورد ارزيابي قرار گيرد و روش بهتر و درست‌تري براي دور دوم پيش‌بيني شود.

وي درباره برنامه اصلاح‌طلبان براي انتخابات شوراها گفت: بخش‌هاي استاني شوراي عالي اصلاحات بسيار فعال هستند و قرار است تهران براي شوراي ساير استان‌ها تصميم‌گيري نكند و هر استان و شهرستان كانديداهاي خود را انتخاب كرده و نتيجه كار را به شوراي عالي ارسال كنند. بايد صبر كرد و ديد چه افرادي ثبت‌نام كرده و تاييد صلاحيت مي‌شوند البته به نظر مي‌رسد خيلي از افراد شاخص اصلاح‌طلب مي‌خواهند وارد انتخابات شوراها شوند.

اين نماينده پيشين مجلس در ادامه درخصوص انتظارات اصلاح‌طلبان از رئيس‌جمهور گفت: اين موارد را بايد به خود آقاي روحاني بگوييم. البته در اين چند سال نقدهايي داشتيم كه بعضا با ايشان مطرح شده است. مسائلي همچون بازنگري در سياست‌هاي اقتصادي كه مردم آثار كارهاي دولت را ببينند، مسائل حزبي و تقويت اين افكار و آرمان‌ها در كشور، مشكلات جوانان و زنان كه البته من در سال آخر دولت نسبت به عملكرد آقاي روحاني در حوزه زنان راضي‌تر هستم. دغدغه داشتن نسبت به مسائل مملكت نيز موضوعي است كه اصلاح‌طلبان روي آن حرف‌هايي دارند.

هاشمي با اشاره به تخريب‌هاي سال‌هاي اخير كه متوجه مرحوم آيت‌الله هاشمي و بيت ايشان بود، تاكيد كرد: اين كارها با برنامه انجام مي‌گيرد و تصادفي نيست. شايعات، تخريب‌ها، تهمت‌ها و دروغ‌ها تصادفي درنمي‌آيد و تصور مي‌كنم در برهه‌هاي زماني مختلف يكسري افراد به صورت تشكيلاتي و سازماني و با برنامه‌ريزي اين مسائل را ايجاد مي‌كنند تا در فرصتي كه مي‌خواهند از آنها بهره‌برداري كنند. من اعتقاد دارم اين دنيا محل مكافات است و همه نتايج كار خود را چه خوب و چه بد مي‌بينند. البته فوت آقاي هاشمي دوست و دشمن و مخالف و موافق را تحت‌تأثير قرار داد و آن تشييع جنازه و برنامه‌هاي متعدد مردمي در سراسر كشور برگزار شد كه به نظرم چنين اتفاقي در تاريخ ايران كم‌نظير بود. همين موضوع نشان داد كه تمامي شايعات و دروغ‌ها و تهمت‌ها نتيجه نداده و خورشيد پشت ابر باقي نمي‌ماند.

ش.د9504533

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات