سیاسی >>  سیاسی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲  ، 
کد خبر : ۳۱۰۲۹۶

سوابق علمی و اجرایی نماینده ولی فقیه در سپاه

13 اسفندماه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا طی احکامی ضمن تقدیر از تلاش‌های حجت‌الاسلام علی سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام عبدالله حاجی صادقی را به عنوان نماینده جدید خود در سپاه پاسداران و حجت الاسلام سعیدی را به عنوان رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا منصوب کردند.
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی

پایگاه تحلیلی بصیرت :  13 اسفندماه  حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا طی احکامی ضمن تقدیر از تلاش‌های حجت‌الاسلام علی سعیدی نماینده، ولی فقیه در سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام عبدالله حاجی صادقی را به عنوان نماینده جدید خود در سپاه پاسداران و حجت الاسلام سعیدی را به عنوان رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا منصوب کردند.

سوابق علمی و اجرایی نماینده ولی فقیه در سپاه


حجت الاسلام حاجی صادقی که پیش از این عهده دار مسئولیت جانشینی نماینده، ولی فقیه در سپاه بود، در سال ۱۳۵۴ وارد حوزه علمیه اصفهان (مدرسه ذوالفقار) شد و دروس مقدماتی و پایه را در محضر اساتید بزرگی مانند آیت الله سید حسن امامی و حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر فقیه گذراند.
وی یک سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در سال ۱۳۵۸ وارد حوزه علمیه قم شد و سپس سطوح عالیه را در محضر اساتید برجسته‌ای نظیر مرحوم آیت الله محمد تقی ستوده، آیت الله اعتمادی و مرحوم آیت الله اشتهاردی به پایان رساند و حدود ده سال در درس خارج اصول و فقه آیات عظام قم شرکت کرد که بیشترین آن مربوط به دروس مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی و آیت الله مظاهری می‌باشد.
وی در دوران دفاع مقدس به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آمد و تا پایان دفاع مقدس، همزمان با حضور در جبهه در مسئولیت‌های مختلفی در نمایندگی ولی فقیه در سپاه انجام وظیفه کرد.
حجت‌الاسلام حاجی ‌صادقی پس از دوران دفاع مقدس و درسال ۱۳۶۹ در کنار پرداختن به دروس حوزوی از تحصیلات دانشگاهی هم غافل نماند و پس از شرکت در کنکور کارشناسی ارشد، در مرکز تربیت مدرس قم به عنوان دانشجو پذیرفته شد. وی به دلیل گذراندن دروس حوزوی، هم زمان به عنوان عضو هیات علمی دانشکده شهید محلاتی نمایندگی ولی فقیه سپاه در قم، به تدریس هم اشتغال داشت.

سوابق علمی و اجرایی نماینده ولی فقیه در سپاه


حجت الاسلام حاجی صادقی در سال ۱۳۷۵ به عنوان مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه امام حسین (ع) منصوب شد. وی در کنار مسئولیت جدید از پرداختن به تحصیل بازنماند و هم زمان در کنکور مقطع دکتری علوم قرآن و حدیث پذیرفته شد. وی در سال ۱۳۷۸ به قم بازگشته و مسئولیت گروه الهیات دانشکده شهید محلاتی را پذیرفت و پس از اتمام دوره دکتری در سال ۱۳۸۱، مسئولیت پژوهشکده تحقیقات اسلامی سپاه را بر عهده گرفت و مدتی هم مسئول معاونت ارتباطات حوزوی رهبر انقلاب بوده است.
پس از این دوران، در سال ۱۳۹۰ به دلیل آنکه حجت الاسلام مجتبی ذوالنور که در آن زمان جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه بود برای شرکت در انتخابات دوره مجلس شورای اسلامی درخواست بازنشستگی از سپاه پاسدارن را کرد، حجت‌الاسلام عبدالله حاجی صادقی با تایید و موافقت فرمانده معظم کل قوا و حکم نماینده ولی فقیه در سپاه به عنوان جانشین جدید نماینده، ولی فقیه در سپاه منصوب شد.
حجت الاسلام حاجی صادقی علاوه بر سابقه تدریس در مقاطع مختلف حوزوی و دانشگاهی، سابقه تالیف بیش از ۳۰ عنوان کتاب و مقاله را در کارنامه علمی خود دارد.
با حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی، حجت الاسلام حاجی صادقی به عنوان نماینده ولی فقیه در سپاه منصوب شد و حجت الاسلام سعیدی که به مدت ۱۰ سال نماینده ولی فقیه در سپاه بود به سمت رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا منصوب شد.


سوابق علمی و اجرایی نماینده ولی فقیه در سپاه


متن احکام فرمانده معظم کل قوا به این شرح است:
بسم الله الرّحمن الرّحیم
جناب حجة‌الاسلام آقای حاج شیخ عبدالله حاجی صادقی (دامت افاضاته)
نظر به پایان مأموریت جناب حجة‌الاسلام آقای حاج شیخ علی سعیدی و تعهد و شایستگی و تجارب ارزنده، جناب‌عالی را به سمت نماینده، ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب می‌نمایم.
ارتقاء معنویت و بصیرت دینی و تقویت روحیه جهادی و انقلابی آحاد فرماندهان و پاسداران و بسیجیان و خانواده‌های آنان با بهره‌گیری از حوزه‌های علمیه و استفاده از روحانیون عالم و عامل و اثرگذار، هماهنگ با سیاست‌های ابلاغی و تعامل هم‌افزا با فرماندهی کل سپاه مورد انتظار است.
از زحمات و تلاش‌های ارزشمند حجة‌الاسلام آقای حاج شیخ علی سعیدی در طول این مسئولیت تشکر می‌کنم.
توفیق همگان را از خداوند متعال مسئلت دارم.
سیّد علی خامنه‌ای
۱۳ اسفند ۱۳۹۶


بسم الله الرّحمن الرّحیم
جناب حجة‌الاسلام آقای حاج شیخ علی سعیدی (دامت افاضاته)
با تشکر و قدردانی از تلاش‌های خالصانه و ارزشمند جناب حجة‌الاسلام آقای حاج شیخ غلامرضا صفائی در طول خدمت، نظر به تعهد و شایستگی و تجارب ارزنده؛ جناب‌عالی را به سمت رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا منصوب می‌نمایم.
ارتقاء سطح آمادگی‌های معنوی و بصیرت دینی فرماندهان و آحاد کارکنان نیرو‌های مسلح و خانواده‌های آنان با استفاده حداکثری از ظرفیت نمایندگی، ولی فقیه در سپاه و سازمان‌های عقیدتی سیاسی در نیرو‌های مسلح از طریق سیاستگذاری، هماهنگی و نظارت و تعامل نزدیک و هم‌افزا با ستاد کل مورد انتظار است.


تعدادی از تالیفات حجت الاسلام حاجی صادقی
سوابق علمی و اجرایی نماینده ولی فقیه در سپاه

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
0
0
باسلام انشاالله مقام معظم رهبری عنایتی فرمایند وتغییری در سازمان عقیدتی سیاسی ناجا ایجاد نمایند وبا

انتصاب یک روحانی درد اشنا این سازمان را هم متحول می نمودند این مدت توقف برای آقایان فعلی واقعادرجا زدن است
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات