صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵  ، 
کد خبر : ۳۱۰۳۳۹

از افشای معامله تا عبور سهل‌انگارانه

1ـ افشای معامله رژیم سعودی بر سر حقوق ملت فلسطین
«حمد بن‌جاسم بن‌جبر آل ثانی» نخست‌وزیر سابق قطر با انتشار مطالبی در صفحه توئیتر خود با اشاره به تلاش‌های برخی طرف‌های عربی از جمله عربستان برای چشم‌پوشی از حقوق مشروع ملت فلسطین با هدف جلب رضایت طرف صهیونیستی نوشت: «متأسفانه امروز می‌بینیم که برخی‌ها می‌گویند اعراب و مسلمانان برای موضوع قدس دو هفته اشک می‌ریزند و پس از آن واقعیت را قبول کرده و به جای قدس، ابودیس را به عنوان پایتخت فلسطین خواهند پذیرفت، من (به آنها) می‌گویم که تاریخ هرگز به شما رحم نخواهد کرد، پس حقوق (فلسطینیان) را به خاطر آنکه به شما گفته شود دوستان، نزدیکان و متحدان، تباه نکنید.» وی همچنین تأکید کرد: «پیش از افشا شدن حقایق بیشتری درباره چشم‌پوشی از حقوق ملت فلسطینی و اسلامی در شهر قدس، از این خیانت صرف‌نظر کنید.» گفتنی است، این اظهارات خشم  مقامات سعودی را برانگیخته است.

2ـ دامن زدن به اختلافات مذهبی بسیار جدی و خطرناک است

آیت‌الله عباس کعبی با اشاره به حمله عده‌ای از وابستگان فرقه شیرازی با چراغ سبز پلیس لندن به سفارت جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: این اقدام چهره حقیقی این فرقه را برملا کرد و مشخص شد شایسته عنوان شیعه انگلیسی هستند. وی خاطرنشان کرد:‌ انگلیس که این میزان ادعای حقوق بین‌الملل و حمایت از سفارتخانه‌ها را دارد، اینکه در برابر چهار نفر جوان خیره‌سر نمی‌تواند واکنش نشان دهد، آیا نشان‌دهنده ضعف است یا حمایت جدی انگلیسی‌ها از این اقدام؟ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه این اتفاق پس از سفر بن سلمان، ولی‌عهد عربستان به کشور انگلیس روی داد، گفت: این اتفاق یک نوع همراهی با سعودی‌ها از سوی انگلیسی‌ها پس از این سفر به حساب می‌آید. وی عنوان کرد: این حرکت نشان داد، بحث تفرقه بین سنی و شیعه و تشدید اختلافات مذهبی بسیار جدی و خطرناک است.

3ـ بی‌نتیجه بودن برجام تقصیر منتقدان دولت است

«علی خرم» در سرمقاله روزنامه «شرق» با عنوان «تیشه به ریشه» نوشت: در سال ۱۳۹۲، بخش مهمی از مردم با صندوق‌های رأی آشتی کردند، مصاحبه کردند، نظر دادند، سخنرانی کردند و مقاله نوشتند که دیگر دوران گذشته مبتنی بر درگیری و تنش با جهان را نمی‌خواهند و از دوران جدید حمایت می‌کنند و در یک کلام می‌خواستند که سیاست خارجی مبتنی بر تعامل سازنده در پیش گرفته شود؛ اما امروز در واپسین روزهای سال ۹۶، جدای از برخی مشکلات خارجی، عده‌ای صاحب‌نفوذ در داخل تیشه به ریشه این توافق زدند تا همان دو هدف هم به دست نیاید؛ غافل از اینکه این تیشه به ریشه کشور است.» گفتنی است، در حالی بی ثمر بودن برجام به منتقدان نسبت داده می‌شود که با وجود امتیازات فراوانی که ایران در مذاکرات داد، طرف‌های غربی هر روز بیش از پیش برجام و تعهدات‌شان را نقض می‌کنند.

4ـ عبور سهل‌انگارانه از سلاح‌های شیمیایی تروریست‌ها

«بشار الجعفری» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد تأکید کرد: آمریکا و هم‌پیمانانش همچنان از تروریست‌های حاضر در سوریه حمایت می‌کنند. وی تصریح کرد: کشورهای حامی تروریسم در سوریه عادت کرده‌اند که استفاده از سلاح شیمیایی را بهانه‌ای برای خود قرار دهند تا مانع پیشروی ارتش سوریه شوند و از این مسئله چند بار علیه حکومت سوریه استفاده کرده‌اند. در حالی که این تروریست‌ها هستند که سلاح‌های شیمیایی در اختیار دارند و دولت سوریه در نامه‌های خود به سازمان ملل اطلاعات دقیق در این باره ارائه کرده است و دبیرخانه شورای امنیت و سازمان ملل عمداً این اطلاعات موثق را نادیده می‌گیرند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات