صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶  ، 
کد خبر : ۳۱۰۳۴۰

اخبار کوتاه یک‌شنبه 20 اسفند

محمدرضا شفاه، مدیرعامل باشگاه فیلم سوره با اشاره به دیدار اخیر جمعی از سینماگران جوان با رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: «ایشان تأکید فراوانی بر اهمیت بازاریابی با توجه ویژه بر صادرات محصولات به خارج از کشور داشتند. رهبر فرزانه انقلاب تأکید کردند: ساخت فیلم اجتماعی اولویت است و می‌تواند مصداق کار انقلابی باشد. ایشان در ادامه فرمودند: نباید در آثار اجتماعی تمرکز را به گونه‌ای روی زخم‌ها و تلخی‌ها بگذارید که نهایتاً روح امید در فیلم از بین برود.»
بررسی آمارهای تجارت خارجی کشور، افزایش قابل توجه واردات از کشورهای آفریقایی در 11 ماهه منتهی به بهمن ماه را نشان می‌دهد. در صدر فهرست این کشورها، «اتیوپی» قرار گرفته که نسبت به مدت مشابه سال پیش 2380 درصد افزایش داشته است. در این مدت، واردات از نیجریه 1590 درصد و واردات از تانزانیا 800 درصد افزایش یافته است. گفتنی است، واردات از ساحل عاج و تونس نیز نزدیک به 170 درصد افزایش یافته است.
لندن و ریاض در بیانیه مشترک، ایران و حزب‌الله را به حضور در یمن متهم کرده و خواستار خروج نیرو‌های ایران و حزب‌الله از این کشور شده‌اند؛ این در حالی است که این کشور سه سال است از خشکی، دریا و آسمان در محاصره ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان بوده و تداوم این محاصره به وقوع قحطی و شیوع بیماری‌های واگیری از جمله وبا منجر شده است که بر اثر آن ده‌ها هزار نفر کشته شده‌اند.
سعید جلیلی، نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی گفت: در بحث صادرات گاز فقط بعد اقتصادی اهمیت ندارد؛ بلکه ابعاد راهبردی نیز بسیار مهم است. برای نمونه، پس از برجام اتحادیه اروپا راهبرد خود را به صورت رسمی منتشر کرد که نشان می‌دهد اتحادیه اروپا به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده تا در واردات گاز به ایران وابسته نشوند.
غلامعلی حدادعادل، عضو هیئت‌‌رئیسه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، با اشاره به برنامه‌های پساانتخاباتی جبهه مردمی و نقش و جایگاه این تشکل در بین نیروهای انقلاب، اظهار داشت: ما ادعا نمی‌کنیم که هر کاری انجام داده‌ایم، بی‌عیب بوده است؛ به همین دلیل تجدید سازمان جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی را در دستور کار داریم.
مهندس فتاح، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: با مجوز رهبر معظم انقلاب بخشی از صدقه در قالب منابع قرض‌الحسنه برای اشتغال‌زایی مددجویان تحت حمایت اختصاص یافته است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات