صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳  ، 
کد خبر : ۳۱۰۴۳۳

از اظهارات خصمانه تا نداشتن سعه‌صدر

1ـ روحانی برای مدیریت کشور سعه ‌صدر ندارد
غلامحسین کرباسچی در گفت‌وگو با روزنامه «جمهوری» در انتقاد از عملکرد دولت اعتدال گفت: «پس از برجام این امیدواری پررنگ شد که آقای روحانی با همان توانایی و روحیه، برای حل مشکلات داخلی هم قدم بردارد و اختلافات داخلی حل شود. واقعیت این است که یکی از ریشه‌های اصلی مشکلات داخلی، اختلاف نظرهایی است که در موارد مختلف و متعدد میان جریان‌های سیاسی وجود دارد و گرفتاری‌های فراوانی برای کشور و مردم به وجود آورده است. امیدواری‌ها در آن مقطع زیاد بود؛ وقتی رئیس‌جمهور و تیم او توانستند با کسانی که صد درصد مقابل ما قرار داشتند، به گونه‌ای رفتار کنند که امتیازات خوبی بگیرند، در داخل هم با همان تدبیر و توان، گروهی را جمع کند و با سابقه روابطی که با جناح راست کشور داشت، زمینه حل و مدیریت اختلاف‌ها را فراهم کند. اما از این توانایی‌ها استفاده نشد و متأسفانه این غفلت همچنان هم ادامه دارد. در برخی موارد هم آقای روحانی به نظر می‌رسد سعه صدر لازم برای مدیریت کشور را به خرج نمی‌دهد.»

2ـ اظهارات خصمانه وزیر خارجه جدید آمریکا علیه ایران

«سی‌ان‌بی‌سی» رسانه آمریکایی انتصاب مایک پامپئو، رئیس سازمان سیا به عنوان وزیر خارجه جدید آمریکا را خبر بدی برای ایران و برجام دانست و نوشت: «پامپئو مواضع بسیار خصمانه‌ای علیه ایران دارد. او مدعی ارتباط ایران با گروه تروریستی داعش است و ایران را یک دولت آدمکش می‌داند، او همچنین در سخنرانی خود در اکتبر 2017 وعده داده است برنامه غنی‌سازی ایران را محدود و توافق هسته‌ای ایران را لغو کند. پامپئو علاوه بر مخالفت‌های متعدد خود با برجام در ماه اکتبر اعلام کرد که جامعه اطلاعاتی آمریکا و وزارت خزانه‌داری این کشور باید کار را برای تهران در مسیر ایفای نقش منطقه‌ای از طریق اعمال تحریم بر شرکت‌هایی که با سپاه پاسداران در ارتباط هستند،‌ سخت‌تر کند.» این رسانه در ادامه می‌نویسد: «در نوامبر 2016 زمانی که پامپئو برای ریاست سازمان سیا انتخاب شد، هشدار داد که تهران قصد دارد تا آمریکا را نابود کند و برجام را توافقی فاجعه‌بار نامید.»

3ـ پشت رژیم صهیونیستی به لرزه درآمده است

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه همه چالش‌ها و تهدیدات خارجی علیه انقلاب اسلامی به فرصت‌های بی‌نظیر مبدل شده، گفت: «این امر از برکات انقلاب ماست. همان‌طور که در کشور عراق شاهدیم با ظهور داعش نیروهای حشدالشعبی که نوعی الگوگیری از بسیج مردمی جمهوری اسلامی در طول دوران دفاع مقدس است، شکل گرفتند و این یعنی تبدیل کردن یک تهدید به فرصت.» سردار جعفری همچنین اظهار داشت: «امروز پشت رژیم صهیونیستی از وجود و تشکیل همین تشکل‌های مردمی در عراق، سوریه، فلسطین، یمن و لبنان به لرزه درآمده است. در یک کلام می‌توان گفت ما به یک دستور الهی و قرآنی و یک اصل اساسی انقلاب اسلامی، یعنی اصل ظلم‌ستیزی و قیام علیه مستکبران عمل کردیم که با نصرت‌ها و امدادهای غیبی الهی همراه بوده است.»

4ـ در دستگاه دولت افرادی هستند که انقلابی نیستند

رئیس مجلس خبرگان رهبری در چهارمین اجلاس پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز وظیفه مسئولان و همه ماست که از دستاوردهای انقلاب اسلامی حفاظت کنیم. آیت‌الله احمد جنتی همچنین با تأکید بر ضرورت اتحاد در جامعه و میان مسئولان، افزود: نباید وحدت خود را از دست بدهیم. همچنین خطاب به رئیس‌جمهور که در جلسه حضور داشت، اظهار داشت: استخدام افراد نادرست در پست‌های مختلف صحیح نیست، در دستگاه دولت بسیاری افراد هستند که انقلابی نیستند و در انتخاب آنها باید دقت شود. برخی از این افراد در پی ثروت‌اندوزی هستند؛ آقای رئیس‌جمهور! اجازه ندهید انقلاب به دست نااهلان بیفتد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات