تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۱  ، 
کد خبر : ۳۱۰۴۶۱
جانشين فرمانده کل سپاه:

خط قرمزی در تعقيب دشمن نداریم

پایگاه بصیرت / جعفر تكبيري

(روزنامه جوان - 1395/08/11 - شماره 4947 - صفحه 2)

جانشين فرمانده‌کل سپاه پاسداران با تأکيد براينکه براي تعقيب دشمنان هيچ خط قرمزي نمي‌شناسيم، گفت: به دشمنان ايران هشدار مي‌دهيم که دچار جهل و خطاي دوباره نشوند.

به گزارش تسنيم، سردار سرتيپ حسين سلامي روز گذشته در يادواره سرداران و 250 شهيد اطلاعات سپاه شمالغرب کشور که با حضور مقامات ملي و محلي در حسينيه عاشقان ثارالله(ع) اروميه برگزار شد، اظهار داشت: چندي پيش عده‌اي مزدور با تحريک چند کشور منطقه و با حمايت امريکا و صهيونيست‌ها تلاش کردند با خودنمايي در مقابل جمهوري اسلامي ايران آزموده را دوباره بيازمايند، اما همگان ديديد که اينها با واکنش قاطع مدافعان حريم ولايت روبه‌رو شده و چگونه در مقابل مقاومت نيروهاي رزمنده ما به هلاکت رسيدند. جانشين فرمانده‌کل سپاه با تأکيد بر اينکه «هلاکت» سرنوشت تمام کساني است که مي‌خواهند به ايران نگاه بد داشته باشند، افزود: چنين سرنوشتي داراي پيام براي کساني است که در مسير ناامن‌سازي منطقه تلاش مي‌کنند.

هشدار به دشمنان: دچار خطاي دوباره نشويد

سردار سلامي خاطرنشان کرد: به دشمنان ايران هشدار مي‌دهيم و مي‌گوييم که دچار جهل و خطاي دوباره نشوند چرا که منش نيروهاي انقلابي اينگونه است که مهاجم را تعقيب کرده و در هر کجاي دنيا که باشد، او را به هلاکت مي‌رسانند. براي تعقيب دشمنان هيچ خط قرمز و محدوديتي قائل نيستيم و نيروهاي مسلح ما اين حقيقت را در سال‌هاي متمادي به اثبات رسانده‌ و دشمنان ضرب‌شست‌هاي بزرگي از فرزندان اين امت دريافت کرده‌اند. وي تأکيد کرد: همين امريکايي‌ها هر بار خواسته‌اند اقدامي عليه کشورمان صورت دهند، با شکست‌هاي آشکار مواجه شده‌اند. وي در ادامه سخنانش با بيان اينکه همواره بايد خداي بزرگ را سپاسگزاري کرد چراکه به واسطه يک نعمت بي‌بديل يعني امام خميني(ره) و با بعثتي نبوي‌گونه اسلام را در عصر حاضر احيا کرد، گفت: امام خميني(ره) با رهبري عادلانه خود ما را از اسارت و بردگي طاغوت و سيطره يهود و نصارا رهايي بخشيد و کفر به طاغوت و ايمان به خداوند متعال را به‌عنوان جوهر توحيد در جهان انتشار داد و به‌عنوان سرچشمه عزت مسلمانان در جهان، شناخته شد.

امام بذر آگاهي در دل مسلمانان کاشت

جانشين فرمانده‌ کل سپاه پاسداران تصريح کرد: بنيانگذار انقلاب اسلامي ايران، بذر آگاهي و بيداري را در ذهن و دل مسلمانان کاشت که امروزه ثمره آن را مشاهده مي‌کنيم و روز به روز آموزه‌هاي ديني و انقلاب اسلامي ايران در جهان گسترده مي‌شود و انسان‌هاي زيادي را مجذوب و شيفته خود مي‌کند.

وي افزود: بايد در همه حال به ارواح شهداي اطلاعات، شهداي مدافع حرم و ديگر شهدا درود و سلام فرستاد و خداوند متعال را شکر گذاشت که برنامه بزرگداشت شهدا ترتيب داده شده است تا بزرگواري آنان را به‌همگان نشان دهيم؛ تمامي اين برنامه‌ها سرشار از معنويت بوده که به ميزباني شهدا برپا شده است. جانشين فرمانده‌کل سپاه پاسداران اظهار داشت: استان‌هاي آذربايجان‌غربي و کردستان داراي مردماني با ايمان‌هاي مستحکم، قلب‌هاي بزرگ و با نشاط، فداکار، سرشار از عشق به ولايت و وفادار به کشور و نجيب است که نزديک به 40 سال است با انواع فتنه‌ها و نفوذهاي مخرب دشمنان خارجي و مزدوران داخلي آنان، در ستيز هستند. جانشين فرمانده کل سپاه در ادامه با بيان اينکه «پيام عاشورا» فلسفه اصلي انقلاب اسلامي ايران است، بيان کرد: پيام عاشورا، پيامي براي اصلاح امت اسلامي، احياي فريضه‌ امر به معروف و نهي از منکر و جاري‌ کردن سيره پيامبر اکرم(ص) بر صفحه زمين بود.

سازش با استکبار در دايره‌المعارف اسلامي جايگاهي ندارد

جانشين فرمانده‌ کل سپاه پاسداران در ادامه سخنانش با تأکيد بر اين مطلب که حجت بزرگي که همواره بر همگان واجب بوده «مبارزه با استکبار و بي‌عدالتي» است، خاطرنشان کرد: سازش با دشمنان در دايره‌‌المعارف و احکام دين اسلام جايگاهي ندارد و شهداي والامقام از اين جنس بودند که بيرق‌داران جنگ‌هاي اسلام عليه منافقان بوده و هستند. وي تأکيد کرد: شهدا، چراغ‌هاي روشن در آسمان و سپهر افتخارات اين ملت هستند که به‌وسيله آموزه‌هايشان بايد آنان را تشخيص دهيم و به ‌واسطه آنان امنيت داريم و ما همگي کرامت، امنيت، شرافت، اموال و جان خود را مديون شهدا هستيم.

سردار سلامي تصريح کرد: خانواده‌هاي شهدا با صبر خود دشمنان را مأيوس کردند و مادامي که ما در مسير ولايت و شهدا گام بر مي‌داريم، دشمنان ما با يأس، شکست و نااميدي روبه‌رو مي‌شوند و اين پيام تمامي شهدا از صدر اسلام تا به الان است، چراکه شهدا با منطق خود شهادت را به ما آموختند. جانشين فرمانده کل سپاه همچنين افزود: دشمنان در ماجراهاي چندين ماه اخير با واکنش‌هاي به ‌موقع و عبرت‌انگير روبه‌رو شدند و اين سرنوشت کسي است که به هر گوشه از خاک ايران چشم طمعي داشته باشد و اين شامل حال تمام قدرت‌ها و دولت‌هاي بزرگ و کوچک جهاني است. فرزندان اين ملت نه با حرف بلکه با عمل تمام ادعاهاي خود را به جهانيان و زورگويان غربي فهماندند و اين يک پيام ابدي براي همگان است. وي خاطرنشان کرد: ما براي تعقيب دشمنان خود هيچ خط قرمز و محدوديتي را قائل نيستيم و نيروهاي زميني و ساير نيروهاي ما در سال‌هاي متمادي آن را اثبات کرده‌اند و در اين راستا بسياري از دشمنان اين مرز و بوم ضربه‌هاي مهلکي را از فرزندان ايران اسلامي خورده‌اند.

مسلمانان بيدار شده‌اند

سلامي بيان کرد: امنيت امروز ايران مديون خون شهدا است و جريانات فرهنگي، تفکر و ادبيات شهادت ما را نجات داده است و شهداي ما در طول هشت سال دفاع مقدس و همچنان در طول سال‌هاي اخير، درس شهادت را به تمام کشورها داده‌اند و سياست دنياي استکبار با شکست و ناآرامي مواجه شده است. وي تصريح کرد: اکنون همه توطئه‌ها و شکست‌هاي دشمنان براي جهانيان آشکار شده است و مسلمانان بيدار شده‌اند و روز به روز مقاومت خود را بيشتر مي‌کنند تا مزدوران بدانند قدرتي که امروز در دنيا با نام مبارک «اسلام» تبلور يافته، واقعيتي مقتدر، مسلم و ابدي است. جانشين فرمانده کل سپاه پاسداران تأکيد کرد: دشمنان ما بايد بياموزند که قدرت مسلمانان روز به روز افزايش مي‌يابد بنابراين دشمنان بايد هزينه‌هاي اضافه را کنار بگذارند تا با شکست‌هاي ديگر روبه‌رو نشوند.

http://www.Javann.ir/820184

ش.د9504590

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات