صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱  ، 
کد خبر : ۳۱۰۵۴۷

اخبار کوتاه سه‌شنبه 14 فروردین

عسکری، رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه در سال 96 حجم تجارت خارجی به 98 میلیارد دلار رسید، اظهار داشت:‌ سال گذشته تشریفات 12 میلیون تن کالای ترانزیت خارجی با رشد 28/3 درصد انجام شد. وی با بیان اینکه 22 هزار و 300 میلیارد تومان حقوق ورودی وصول شد، گفت: این رقم 5 هزار میلیارد تومان بیشتر از پیش‌بینی قانون بودجه سال 96 بود. عسکری افزود: همچنین گمرک 12 هزار و 300 میلیارد تومان مالیات بر ارزش‌افزوده با رشد 31 درصدی وصول کرد.
جبار کوچکی‌نژاد، عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس با بیان اینکه دولت تمایل دارد کسری بودجه خود را از طریق افزایش قیمت ارز جبران کند، گفت: در اواخر سال 96 افزایش قیمت ارز رخ داد و دولت اقدام مؤثری در این زمینه انجام نداد که این موضوع موجب نگرانی نمایندگان شد. وی گفت: اختلاف 1500 تومانی فروش ارز در بازار با قیمت تعیین شده در قانون بودجه می‌تواند کسری بودجه دولت را جبران کند؛ اما از سویی آسیب‌های جدی نیز به تولید وارد می‌کند.
یدالله طاهرنژاد، فعال اصلاح‌طلب و نماینده اسبق مجلس با انتقاد از عملکرد دولت، گفت: انتظارات مردم از دولت روحانی، بیش از این مسائل بود. متأسفانه جامعه پس از سه،‌ چهار ماه به این جمع‌بندی رسید که دولت پاسخگوی انتظارات و توقعاتش نیست و این اتفاق در نوع خود ضایعه محسوب می‌شود. دولت‌ها معمولاً در سال‌های آخر دور دوم با چنین شرایطی مواجه می‌شوند، اما دولت روحانی بسیار زودهنگام به این نقطه رسید.
«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه اعلام کرد: روابط کنونی با آمریکا، انگلیس و دیگر کشورها در وضعی بدتر از زمان جنگ سرد است. وی همچنین با بیان اینکه آمریکا طی چند ماه اخیر به شدت در سوریه فعالیت کرده، گفت: «حضور نظامیان آمریکایی در خاک سوریه غیر قانونی و برخلاف منشور سازمان ملل است.»
اسماعیل اسفندیاری‌پور، مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی با اعلام اینکه نرخ خرید تضمینی گندم برخلاف قانون اعلام نشده است و این موضوع انگیزه کشاورزان را کاهش می‌دهد، گفت: برخی گروه‌ها به جای تقویت تولید داخلی به دنبال واردات گندم هستند.
براساس داده‌های شرکت مدیریت منابع آب ایران، میزان بارندگی در سال زراعی و آبی جاری نسبت به میانگین دوره‌ مشابه سال گذشته 49 درصد کاهش داشته است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات