صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲  ، 
کد خبر : ۳۱۰۵۵۳

اخبار کوتاه چهارشنبه 15 فروردین

سردار سرلشکر محمد باقری، رئیس ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به نامگذاری سال 97 از سوی فرمانده معظم کل قوا به عنوان «حمایت از کالای ایرانی» اظهار داشت: زمینه‌سازی برای حمایت از کالای ایرانی موجب کاهش تورم، حل مشکلات اقتصادی و معیشتی و افزایش عدالت اجتماعی در سطح جامعه خواهد شد و نیروهای مسلح با تمام توان و بهره‌گیری از روحیه جهادی، اهتمام لازم را به منظور حمایت از تولیدات داخلی به عمل خواهند آورد.
گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران توانست طی مدت یک سال بین 100 شرکت برتر حمل‌ونقل کانتینری معرفی شده از سوی آلفالاینر، از رتبه 21 با دو پله صعود جایگاه 19 را به خود اختصاص دهد. ناوگان حمل‌و‌نقل کانتینری گروه کشتیرانی ایران با 46 فروند شناور کانتینری به ظرفیت 96 هزار و 383 TEU در حال فعالیت است و قرار است چهار فروند شناور با ظرفیت 58 هزار TEU به این ناوگان اضافه شود.
«فایننشال تایمز» با گذشت چند هفته از التیماتوم دولت روسیه به تلگرام برای تحویل دادن سیستم رمزنگاری پیام‌های این نرم‌افزار برای دومین بار درخواست دولت روسیه را رد کرد. بنا به اعلام روسکومنادزور،‌ سازمان نظارت بر ارتباطات روسیه، تلگرام دو هفته وقت داشت تا سیستم رمزنگاری پیام‌های خود را به سازمان اطلاعات این کشور بدهد و در غیر این صورت در معرض فیلتر شدن قرار می‌گیرد.
یوری یوشاکوف، دستیار رئیس‌جمهور روسیه به خبرنگاران گفت: سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ نفت و گاز روسیه در میدان ایران می‌تواند به بیش از 50 میلیارد دلار برسد. پیش از این، از سال 2016 گازپروم، روس نفت، لوک اویل، گازپروم نفت، زاروبژنفت و تات نفت یادداشت تفاهم‌هایی با شرکت ملی نفت ایران امضا کرده‌اند.
حمید گرمابی، نماینده مردم نیشابور در مجلس گفت: برخی نمایندگان که در ابتدا طرح «اعاده اموال نامشروع مسئولان» را امضا نکردند، پس‌ از اینکه از سمت افکار عمومی و حوزه انتخابیه خود تحت‌ فشار قرار گرفتند، این طرح را امضا کردند؛ اما گفتند به آن رأی نخواهیم داد.
علی تاجرنیا، فعال سیاسی اصلاح‌طلب با انتقاد از نحوه مواجهه اصولگرایان با رئیس دولت‌های نهم و دهم، تأکید کرد: احمدی‌نژاد از نجابت رهبری و مصلحت‌اندیشی دستگاه قضایی سوءاستفاده می‌کند.
روزنامه آمریکایی «وال‌استریت ژورنال» در گزارشی نوشت: با توجه به اینکه حاکمان کشورهای عربی روابط راهبردی خود با رژیم صهیونیستی را در خطر می‌بینند، فلسطینی‌ها را رها کرده‌اند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات