صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱  ، 
کد خبر : ۳۱۰۵۶۵

اخبار کوتاه شنبه 18 فروردین

«یحیی سنوار» مسئول دفتر سیاسی حماس در غزه با حضور در جمع تظاهرات‌کنندگان فلسطینی گفت: «ما امروز آمدیم تا به تمام جهان بگوییم غزه آزاد است، روزی از روزهای پیش‌رو به خارج از مرزها رفته و مردم خود را شگفت‌زده می‌کنیم، منتظر باشید که راه‌پیمایی ما نزدیک است. اگر وضعیت در غزه به حالت انفجار برسد، در چهره اشغالگران صهیونیست منفجر خواهد شد.»
ابراهیم حاتمی‌‌کیا در اکران عمومی فیلم «به ‌وقت شام» در جمع خانواده‌های شهدا و مردم استان البرز گفت: مدافعان حرم دین بزرگی بر دوش ما دارند و من تا نفس داشته باشم، دینم را نسبت به آنان و کشورم ادا خواهم کرد. وی افزود: می‌دانیم حکومت داعش نابود شده است؛ اما تفکر داعش پابرجاست و لازم است با اقدامات فرهنگی برای مردم روشنگری صورت گیرد.
«محمد‌بن‌سلمان» ولی‌عهد سعودی در مصاحبه با نشریه «تایم» ضمن تکرار ادعاهای بی‌اساس خود تأکید کرد: ایران دشمن مشترک عربستان و رژیم صهیونیستی است. بن‌سلمان با ادعای اینکه ایران منبع تمام شرارت‌ها در غرب آسیا است، گفت: «ما (با اسرائیل) دشمن مشترکی[ایران] داریم و به نظر می‌رسد که بتوانیم در حوزه‌های بسیاری همکاری اقتصادی بالقوه داشته باشیم.»
قرار است هفته آینده هند یک طرح توسعه سه تا چهار میلیارد دلاری را برای میدان گازی فرزاد B به ایران ارائه کند. گفتنی است، پس از اینکه ایران به دنبال سرمایه‌گذاران جدیدی به جز هند برای این میدان بود، روابط میان دو کشور تیره شد و دولت هند درصدد تلافی برآمد و به پالایشگاه‌های دولتی دستور داد، واردات نفت از ایران را کاهش دهند.
عادل الجبوری، نویسنده و تحلیلگر سیاسی عراقی با بیان اینکه ایران نقش مهمی در شکست پروژه تروریسم در منطقه داشت، تأکید کرد: وضع فعلی عراق و منطقه حساس و رو به چالش است و به همکاری و هماهنگی میان طرف‌های مختلف نیازمند است؛ چرا که آمریکا و متحدانش به دنبال تجزیه کشورهای تأثیرگذار در منطقه هستند.
محمد السعدی، وزیر برنامه‌ریزی و همکاری بین‌المللی وابسته به دولت مستعفی یمن در گزارشی اعلام کرد: در پی ارزیابی ضررها و تعیین نیازهای مناطق متضرر از جنگ، مشخص شد که میزان خسارات وارد شده از جنگ به این کشور از ۱۰۰ میلیارد دلار نیز فراتر رفته است.
عبدالرضا هاشم‌زایی، نماینده اصلاح‌طلب تهران و عضو فراکسیون امید با بیان اینکه فیلترینگ تلگرام در شورای عالی فضای مجازی (به ریاست رئیس‌جمهور) تصویب شده، از قطعی بودن فیلترینگ تلگرام خبر داد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات