صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱  ، 
کد خبر : ۳۱۰۵۷۲

حرف روز/ پایان عکس یادگاری و آغاز رفتار انقلابی

«در خائن بودن شخص همين بس كه امين خيانتكاران باشد.» این جمله گهربار امام جواد(ع) بیان‌کننده موقعیت فعلی بسیاری از افراد، گروه‌ها و سران کشورهایی است که هر چند خود را مسلمان و حامی اسلام می‌دانند، اما رفیق گرمابه و گلستان جریان‌های ضد اسلام هستند[...]
پایگاه بصیرت / فرهاد مهدوی
یادداشت: «در خائن بودن شخص همين بس كه امين خيانتكاران باشد.» این جمله گهربار امام جواد(ع) بیان‌کننده موقعیت فعلی بسیاری از افراد، گروه‌ها و سران کشورهایی است که هر چند خود را مسلمان و حامی اسلام می‌دانند، اما رفیق گرمابه و گلستان جریان‌های ضد اسلام هستند. در روزهای اخیر، ولی‌عهد خام‌اندیش سعودی با اعلام حمایت از صهیونیست‌ها، خدمت بزرگی به اشغالگران قدس شریف کرد و چهره خائنانه حکام سعودی را نشان داد؛ اما با وجود تقلای شاهزادگان سعودی، این روزها شاهد تظاهرات بزرگ بازگشت هستیم که دو هفته است در غزه شروع شده است و با وجود شهادت حدود ۳۰ نفر و زخمی شدن ۲۹۰۰ نفر بر شدت تظاهرات‌ها افزوده می‌شود. این خروش عظیم جوانان حکایت از آن دارد که ملت فلسطین به یک بیداری رسیده و منتظر بیانیه‌ها، نشست‌های دیپلماتیک و عکس‌های یادگاری سران عرب برای دفاع از فلسطین نمی‌ماند.
امروز این فرصت به وجود آمده است که جهان اسلام نیز بیدار شود که حکام عرب در نیم قرن گذشته با رفتارهای خائنانه خود به دنبال تحقق وعده‌های اسرائیل بزرگ بوده‌اند. امروز دیگر طرح صلح برای فلسطین به طرح خیانت تبدیل شده است و جوانان فلسطینی با روش‌های نوین مبارزاتی خود به دنبال مستأصل کردن دشمنان هستند. در این شرایط، رسانه‌های جهان اسلام باید برای حمایت از این تظاهرات‌ها و روش‌های نوین مبارزه اقدامات ذیل را انجام دهند: 1ـ پوشش خبری گسترده خیانت‌های سران عرب در سالیان اخیر که به نام دفاع از فلسطین و به کام صهیونیست‌ها بوده است؛ ۲ـ بیان وابستگی ساختاری و موجودیت حکام خائن کشورهای مسلمان به جریان‌های صهیونیستی؛ ۳ـ روشنگری جهانی نسبت به عواقب همنوایی عبری‌ـ سعودی برای آینده جهان اسلام؛ ۴ـ دفاع رسانه‌ای از تظاهرات‌های خیابانی و ایجاد بدیل این تظاهرات‌ها در فضای رسانه‌ای و سایبری؛ ۵ـ افشاگری درباره سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی که در مقابل این جنایت‌ها سکوت کرده‌اند.
در نهایت باید گفت این فراز از پاسخ امام خامنه‌ای به اسماعیل هنیه راه علاج مشکلات جهان اسلام است که فرمودند: «امروز بازگشت به عزّت و اقتدار برای امت اسلامی منحصراً در گرو ایستادگی در برابر استکبار و نقشه‌های خباثت‌آمیز آن است، و مسئله فلسطین در رأس همه‌ مسائل بین‌الملل اسلامی در مقابل استکبار است.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات