صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷  ، 
کد خبر : ۳۱۰۵۷۶

اخبار کوتاه یک‌شنبه 19 فروردین

عبدالرضا عزیزی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، با اشاره به افزایش قیمت ارز در روزهای اخیر گفت: این وضعیت نتیجه چاپ اسکناس بدون پشتوانه در کشور است که موجب افزایش نقدینگی در بازار شده و این وضعیت ارزش پول ملی را کاهش داده است. وی افزود: نقدینگی کشور حدود شش سال پیش به میزان 450 هزار میلیارد تومان بود که امسال به بیش از یک تریلیارد و 300 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است. اگر این پول‌ها پشتوانه‌ای (طلا) داشته باشد، به این همه نقدینگی نیازی نیست و ارزش پول ملی ما حفظ می‌شود و ارزهای خارجی گران نمی‌شود.
نشریه آمریکایی «تایم» در گزارشی ادعاهای شاهزاده سعودی درباره علت اصلی وقوع اوضاع بحرانی در یمن را بی‌اعتبار دانست و رژیم سعودی را عامل این بحران اعلام کرد. گفتنی است، محمدبن‌سلمان درباره بحران انسانی در یمن به خبرنگار «تایم» گفته بود: «من باید موضوع مهمی به شما بگویم، بحران انسانی در یمن از سال ۲۰۱۵ (زمان حمله ائتلاف عربستان به یمن) آغاز نشده، بلکه از سال ۲۰۱۴ شروع شده است؛ یعنی زمانی که نیروهای حوثی (انصارالله) در یمن تحرکات سیاسی خود را آغاز کردند.»
شرکت یونیسون با اعلام امضای مجدد قرارداد تولید خودروی ایرانی در بلاروس گفت: دو نوع خودروی دنا و دنا پلاس در بلاروس تولید خواهند شد که براساس قرارداد در پنج سال آینده شمار تولید آن افزایش خواهد یافت. پیشتر نیز این دو شرکت با یکدیگر در زمینه تولید خودروی سواری سمند همکاری داشتند که در سال ۲۰۱۳ میلادی به دلایل فنی و اقتصادی متوقف شد.
روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در یادداشتی به قلم «شولمو آوینری» ضمن ممکن دانستن کشیده شدن عربستان سعودی به جنگ با ایران به دست ولی‌عهد جوان این کشور، تصریح کرد: «شک نباید کرد که در چنین جنگی، ایران، عربستان سعودی را شکست می‌دهد. عربستان سعودی علی‌رغم داشتن تسلیحات پیشرفته آمریکایی، از منظر نظامی ضعیف است و تقریباً یک ارتش واقعی ندارد.»
غلامحسین کرباسچی با بیان اینکه روی کار آمدن آقای روحانی حاصل نظر و جمع‌بندی جریان اصلاحات است، گفت: ناامیدی از روحانی به اعتبار جریان اصلاحات ضربه می‌زند و حتماً عملکرد آقای روحانی، شهرداری و مجلس، متوجه جریان اصلاحات است.
علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نظام بانکداری کشور گفت: وقتی بانک‌ها 20 درصد سود می‌گیرند که گاهی بیش از این هم می‌شود، تولید داخل قابل رقابت نیست.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات