صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲  ، 
کد خبر : ۳۱۰۵۹۹

اخبار کوتاه سه‌شنبه 21 فروردین

مجله «فوربس» در گزارشی تأثیر تحریم‌های تازه واشنگتن علیه شرکت‌های روسی را بررسی کرد و ضرر ناشی از آن بر ثروتمندان روس را 12 میلیارد دلار دانست. این نشریه سقوط ارزش سهام شرکت آلومینیوم‌سازی روسال‌ـ یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان در زمینه تولید آلومینیوم‌ـ را مهم‌ترین رویداد اقتصادی روسیه پس از تحریم‌ها عنوان کرد. گفتنی است، هفته پیش واشنگتن هفت تاجر روس، 14 شرکت متعلق به آنها و همچنین 17 مقام روسی را به فهرست تحریم‌های خود افزود.
امیر اسماعیلی، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی گفت: در روزهای گذشته، یاوه‌گویی‌هایی از برخی رسانه‌های دشمنان درباره پرواز هواپیماهایی در کشور شنیده شد که ارزش پاسخگویی نداشت؛ اما همین جا می‌گویم اگر کشوری حماقتی انجام دهد و هواپیمایش نزدیک شود، قطعاً اولین خط مقدم که پدافند هوایی است، پاسخ کوبنده می‌دهد. گفتنی است، به تازگی برخی از رسانه‌های خارجی شایعه‌ای مربوط به پرواز دو فروند هواپیمای اف35 رژیم صهیونیستی در آسمان ایران را مطرح کرده بودند.
به گفته معاون اول رئیس‌جمهور از روز سه‌شنبه ۲۱ فروردین ۹۷، هیچ نرخ دلاری به جز ۴۲۰۰ تومان به رسمیت شناخته نمی‌شود و هر قیمت ارز غیر رسمی دیگری در بازار قاچاق تلقی خواهد شد، مثل قاچاق مواد مخدر که وقتی می‌گوییم قاچاق است، کسی حق خرید و فروش ندارد و با کسی که خرید و فروش می‌کند، برخورد می‌شود. به این ترتیب اگر نرخ دیگری در بازار شکل بگیرد، دستگاه قضایی و نیرو‌های امنیتی با آن برخورد خواهند کرد.
وزیر نفت گفت: در یک سال گذشته روزانه ۱۵ میلیون لیتر تولید بنزین افزایش یافته و در چهار ماه آینده نیز روزانه ۱۲ میلیون لیتر دیگر به تولید بنزین اضافه می‌شود که در مجموع ۲۷ میلیون لیتر می‌شود، بر همین اساس از شش ماه دوم امسال دیگر واردات بنزین نخواهیم داشت.
آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل، در نشست کشورهای کمک‌کننده به یمن در ژنو گفت: یمن شاهد بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان است و بیش از 22 میلیون نفر در این کشور به دریافت کمک‌های فوری نیاز دارند؛ سه‌چهارم آوارگان در یمن نیز از کودکان هستند.
گمرک ایران از افزایش ۱۰۸ و نیم درصدی واردات گوشی تلفن همراه طی سال ۹۶ خبر داد و اعلام کرد: طی سال ۹۶ تعداد ۳ میلیون و ۲۲۴ هزار و ۶۱۷ دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۵۱۸ میلیون و ۲۶۵ هزار دلار به کشور وارد شده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات