صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶  ، 
کد خبر : ۳۱۰۶۱۸

آمریکا منتظر عواقب حمله‌اش به سوریه باشد/ دست جبهه مقاومت برای پاسخ به این اقدامات آمریکا و متحدانش بازتر شد

سردار یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه با اشاره به حمله آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه اظهار داشت: اقدام آمریکا و کشورهای انگلیس و فرانسه در حمله به سوریه یک تجاوز آشکار است و مشروعیت ندارد. خصوصاً در شرایطی که قرار بود کمیته حقیقت‌یاب ادعای آمریکا مبنی بر استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی را بررسی کند و دمشق نیز زمینه را فراهم کرده بود.
سردار یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه با اشاره به حمله آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه اظهار داشت: اقدام آمریکا و کشورهای انگلیس و فرانسه در حمله به سوریه یک تجاوز آشکار است و مشروعیت ندارد. خصوصاً در شرایطی که قرار بود کمیته حقیقت‌یاب ادعای آمریکا مبنی بر استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی را بررسی کند و دمشق نیز زمینه را فراهم کرده بود.

وی افزود: خود این مسأله نشان می‌دهد آمریکایی‌ها ادعای دروغین داشته و می‌خواستند این موضوع را بهانه‌ای برای حمله کنند و نگران بودند که نتیجه گزارش کمیته حقیقت‌یاب برخلاف خواسته آنها باشد و این امکان را از دست بدهند.

معاون سیاسی سپاه تأکید کرد: اما آمریکایی‌ها تصورشان این است با این نوع اقدامات می‌توانند شرایط میدانی را در سوریه تغییر دهند که قطعاً این اتفاق نخواهد افتاد.

سردار جوانی گفت: آمریکایی‌ها به شکل‌های مختلف در طول سال‌های گذشته با همراه صهیونیست‌ها و اروپایی‌ها از تروریست‌ها حمایت کردند و نتیجه این شد که تروریست‌ها دچار شکست راهبردی شدند و این شکست راهبردی تروریست‌ها به منزله شکست راهبردی حامیان آنهاست و این ورود مستقیم در حمله هوایی و موشکی آمریکا به سوریه قطعاً نمی‌تواند آن شکست‌ها را جبران کند.

وی خاطرنشان کرد: با این حمله روندها تغییر نمی‌کند اما اوضاع پیچیده‌تر خواهد شد و این وضعیت پیچیده قطعاً به ضرر آمریکا خواهد بود، آمریکا مسئول عواقب بعدی اتفاقات آتی منطقه هستند و آن اتفاقات قطعاً به نفع آنها نخواهد بود.

معاون سیاسی سپاه ادامه داد: آمریکا باید این درس را از اقدامات مداخله‌جویانه خود گرفته باشد که دورانش در منطقه غرب آسیا به پایان رسیده و همان‌طور که رئیس جمهور آمریکا تصریح کرده که در طی 17 سال گذشته 7 تریلیون دلار هزینه کرده‌اند و چیزی عایدشان نشده قطعاً هزینه‌های بیشتر نیز فقط خسارت‌های آمریکا را بیشتر می‌کند.

سردار جوانی خاطرنشان کرد: اگر آمریکایی‌ها فکر کرده‌اند با پول‌های آل‌سعود می‌توانند خسارت‌هایشان را کمتر کنند و به اقدامات مداخله‌جویانه ادامه دهند قطعاً اشتباه می‌کنند و این نوع اقدامات آمریکا زمینه‌ها را برای خسارت بیشتر به آمریکا در آینده فراهم می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت جبهه مقاومت، گفت: قطعاً با این رفتارها جبهه مقاومت تضعیف نمی‌شود بلکه این جبهه تقویت خواهد شد و امکان مقابله با اقدامات مداخله‌جویانه برای او بیشتر می‌شود و آمریکایی‌ها باید منتظر عواقب اقداماتشان باشند.

معاون سیاسی سپاه تأکید کرد: تجربه تاریخی چندین سال گذشته ثابت کرده هر نوع اقدام مداخله‌جویانه و تجاوزکارانه و رفتار نظامی از سوی آمریکا و صهیونیست‌ها و حتی جنگ‌های نیابتی مثل گروهک‌های تکفیری و تروریست‌ها که با هدف تضعیف جبهه مقاومت بوده نتیجه‌اش به تقویت جبهه مقاومت تبدیل شده است.

سردار جوانی گفت: اگر آمریکایی‌ها تصور می‌کنند این نوع اقدامات نتیجه‌اش تضعیف جبهه مقاومت می‌شود اشتباه می‌کنند و همین نشان می‌دهد که آنها دچار اشتباه محاسباتی شده‌اند و این رفتارشان از سر استیصال است نه موضع فعال.

وی تأکید کرد: آمریکایی‌ها با این حمله قطعاً به خواسته خود نمی‌رسند زیرا شرایط منطقه شرایط خاصی است و تحولات به میل آنها رقم نمی‌خورد و هر اقدامی هم انجام دهند روند پرشتاب تحولات را به ضرر آنها خواهد کرد.

معاون سیاسی سپاه  گفت: هر نوع اقدام تجاوزکارانه آمریکایی‌ها در جهان به ویژه در خاورمیانه افول بیشتر قدرت آمریکا را به دنبال دارد و آمریکایی‌ها باید بدانند دوران نظامی‌گری و اقدامات مداخله‌جویانه نظامی به سرزمین‌های اسلامی گذشته است و نتیجه عکس می‌دهد.


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات