صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰  ، 
کد خبر : ۳۱۰۶۵۴

از طرح ترامپ تا اعتراف مکرون

1ـ غیبت وزیر بهداشت در جلسات دولت
در روزهای اخیر، در فضای مجازی اخبار متفاوتی مبنی بر استعفا و حضور نیافتن سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در جلسات دولت منتشر شد؛ اما برخی منابع رسمی این موضوع را بلافاصله تکذیب کردند. با وجود این، بر اساس آنچه خبرگزاری‌های دولتی دانشجویان ایران و جمهوری اسلامی از جلسات هیئت دولت از ابتدای سال 97 منتشر کرده‌اند، در همه این جلسات وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور غیبت داشته است. مطابق این گزارش، هیئت دولت در روزهای 8 فروردین، 15 فروردین و 22 فروردین تشکیل جلسه داده و در تصاویری که خبرگزاری‌های دولتی ایسنا و ایرنا از داخل جلسه هیئت دولت منتشر کرده‌اند، واضح است که سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در این جلسات حضور نداشته است. وی حتی در جلسه شورای عالی اشتغال نیز غیبت داشته است. گویا در اولین دیدار سال جاری دولتی‌ها با هم که تحت عنوان دیدار نوروزی با رئیس‌جمهور اخبار آن از سوی رسانه‌ها و دولت نیز منتشر شد، وزیر بهداشت کابینه غیبت داشته است.

2ـ طرح ترامپ برای دوشیدن دوباره دیکتاتورهای منطقه

عادل الجبیر، وزیر خارجه سعودی گفت: ریاض این آمادگی را دارد تا در چارچوب ائتلاف فراگیرتر در صورتی که پیشنهادی مطرح شود، نیروهایش را به سوریه اعزام کند. این ادعا در حالی مطرح می‌شود که حکومت سعودی برای جنگ با مردم یمن با کمبود نیرو روبه‌رو بوده و با تکیه بر دلارهای نفتی خود برخی کشورهای ضعیف از نظر اقتصادی، همچون سودان را وادار کرده است تا نظامیان خود را به باتلاق یمن اعزام کنند. گفتنی است، ادعای آمادگی عربستان برای اعزام نیرو به سوریه در پی گزارش یک نشریه آمریکایی مطرح شده است که نوشته بود دونالد ترامپ خواستار جایگزین شدن نیروهای عربی به جای نظامیان آمریکایی در سوریه است و در این راستا در تماس با کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس طرح جایگزینی نیروهای‌ این کشور با نیروهای کشورهای عربی را مطرح کرده است. پیشنهادی که احتمالاً به  فروش سلاح و تجهیزات نظامی بیشتر به این کشورها نیز منجر خواهد شد.

3ـ اعتراف مکرون به بی‌نتیجه بودن حملات سوریه

رئیس‌جمهور فرانسه که با انتقادهای فراوان داخلی برای مشارکت در حمله به سوریه روبه‌رو است، به ناچار اذعان کرد که این‌گونه حملات هیچ موضوعی را حل نمی‌کند. به گزارش خبرگزاری فرانسه از استراسبورگ، امانوئل مکرون گفت: من واقعاً نگران هستم. وقتی اصول پیش‌روی‌مان را نگاه می‌کنیم، باید از خود بپرسیم به کجا می‌خواهیم برویم. او گفت: به منظور یافتن راه حلی مسالمت‌آمیز برای خروج از بن‌بست سوریه، آمادگی داریم که با همه طرف‌های حاضر در سوریه از جمله روسیه، ترکیه و ایران و حتی خود دولت سوریه و همه گروه‌های مخالف گفت‌وگو کنیم. رئیس‌جمهور فرانسه از همه کشورها خواست به آنچه وی «تلاش بشردوستانه برای کمک به غیر نظامیان در سوریه» خواند، ملحق شوند.

4ـ با تمام وجود موظف به حفظ نظام هستیم

آیت‌الله جوادی‌آملی در جلسه درس تفسیر خود با بیان اینکه با تمام وجود موظّف هستیم خون‌های پاک شهدا را حفظ کنیم، اظهار داشت: اگر خدای ناکرده این نظام آسیب ببیند، لعنت ابد دامنگیر ما می‌شود. وی افزود: این نظام به آسانی به دست نیامده، به واقع ما مسئول هستیم. در حقیقت الآن بهترین دوران امتحان ماست که چطور می‌توانیم این خون‌های پاک را حفظ کنیم و به ثمر برسانیم. وی با یادآوری جان‌فشانی‌ها و فداکاری‌های صورت گرفته در دوران انقلاب و دفاع مقدس، ادامه داد: جز ناله کردن و تضرّع به درگاه حق، جز توبه کردن، جز مواظب بودن، جز سفارش کردن و نصیحت کردن و جز دعوت به هدایت مسئولان و غیر مسئولان راه دیگری برای حفظ این نظام و رهایی از مشکلات وجود ندارد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات