صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹  ، 
کد خبر : ۳۱۰۶۸۳

اخبار کوتاه یک‌شنبه 2 اردیبهشت

محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تأکید بر اینکه «تلگرام» امنیت اقتصادی کشور را به مخاطره انداخته، گفت: در آینده مردم از ما سؤال می‌کنند که یک پیام‌رسان در کشور کار می‌کرد، شما کجا بودید و چرا با آن مقابله نکردید؛ ما از طریق آن مبادله ارزی مجازی انجام داده‌ و امروز متضرر شده‌ایم، البته مردم این سؤال را درباره مؤسسات اعتباری غیرمجاز نیز از ما پرسیده‌اند و می‌گویند که شما به عنوان مجلس و بانک مرکزی، وقتی یک مؤسسه‌ای تابلو نصب کرده بود، کجا بودید و چرا جلوی آن را نگرفتید؟!
علی مطهری، نایب‌رئیس مجلس، درباره ویدئوی منتشره شده از برخورد مأمور نیروی انتظامی با یک دختر جوان در یکی از پارک‌های تهران گفت: مقاومت این دختر همراه با توهین و هجوم در مقابل فرمان پلیس و عکس‌العمل پلیس در مقابل این مقاومت که البته توأم با تندی و توهین بوده، از نکات قابل توجه است و در واقع هر دو طرف خطا داشته‌اند. وی افزود: به نظر من، پلیس باید مراقب باشد در این‌گونه دام‌هایی که برای او پهن می‌کنند، گرفتار نشود.
حسن دانایی‌فر، دبیر ستاد توسعه اقتصادی ایران در عراق و سوریه گفت:‌ در حال حاضر، میزان صادرات ایران به عراق 6/4 میلیارد دلار است که این رقم در سال 85 به میزان 790 میلیون دلار (کمتر از یک میلیارد دلار) بوده است. وی با اشاره به صادرات انرژی به عراق گفت:‌ با تکمیل ظرفیت صادراتی گاز نفتخانه به بغداد و خط صادراتی گاز به بصره، صادرات‌مان به 50 میلیون متر مکعب، به ارزش 3 میلیارد دلار خواهد رسید.
خبرگزاری «بلومبرگ» گزارش داد، «عاموس یدلین» رئیس سابق سازمان اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی موسوم به «امان» که مدیر مرکز مطالعات امنیت قومی رژیم صهیونیستی نیز هست و روابط بسیار قوی و نزدیکی با فرماندهان ارتش و سرویس‌های امنیتی این رژیم دارد، با ابراز نگرانی از اینکه قرار است سامانه‌های ضد موشکی روسیه به زودی به سوریه تحویل داده شود، گفت: اگر روسیه بخواهد این کار را انجام دهد، اسرائیل آن را بمباران خواهد کرد!
پس از اجرای طرح رجیستری برای مقابله با قاچاق، درآمد دولت از محل واردات گوشی‌های تلفن همراه در سال‌های 95 و 96 به ترتیب 90 میلیارد تومان و 245 میلیارد تومان ثبت شده است که این آمار اثبات می‌کند طرح رجیستری نمونه موفقی برای مبارزه با کالای قاچاق بوده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات