صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴  ، 
کد خبر : ۳۱۰۶۹۰

گزارش روز/ در انتظار تغییر رویکرد

حسن روحانی، رئیس دولت اعتدال در روزهای اخیر سخنان جنجالی فراوانی را بر زبان آورده که واکنش‌های متفاوتی را نیز برانگیخته است، از اظهاراتش در مراسم روز ارتش (29 فروردین) که واکنش سردار موسوی، فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران را برانگیخت[...]
پایگاه بصیرت / سید فخرالدین موسوی
یادداشت: حسن روحانی، رئیس دولت اعتدال در روزهای اخیر سخنان جنجالی فراوانی را بر زبان آورده که واکنش‌های متفاوتی را نیز برانگیخته است، از اظهاراتش در مراسم روز ارتش (29 فروردین) که واکنش سردار موسوی، فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران را برانگیخت تا سخنانش درباره دستگاه‌های نظارتی و منتقدان که حتی سبب اعتراض رسانه‌های اصلاح‌طلب هم شد و البته اشتباه عجیب او درباره میزان اشتغال در فضای مجازی که اطلاعیه دولت و همچنین مصاحبه وزیر ارتباطات را در پی داشت و آذری‌جهرمی با غلط خواندن آمار رئیس‌جمهور، اعلام چنین آماری را خطای لسانی دانست که ناشی از خستگی رئیس‌جمهور در سخنرانی صبح روز شنبه بوده است! اما در میان همه این حاشیه‌ها، نباید از یک جمله اساسی و کلیدی حسن روحانی غافل شد، آقای روحانی در نشست هم‌اندیشی مدیران ارشد دولت تدبیر و امید با بیان اینکه ما مسئولیت داریم کشور را اداره کنیم، اظهار داشت: «مدیران دولتی نباید نصیحت‌ کنند و منبر بروند... مدیر اجرایی کشور، باید برنامه‌ریزی داشته باشد... .»
این جملات رئیس‌جمهور نه تنها حکایت از زمان‌سنجی درست وی داشت، چرا که بیان این جملات در شرایط فعلی بسیار درست و لازم به نظر می‌رسد، بلکه آقای روحانی برای طرح این مطالب مکان و جمع درستی را نیز انتخاب کرد. جلسه نشست هم‌اندیشی مدیران ارشد دولت تدبیر و امید که خود رئیس‌جمهور نیز طبعاً یکی از آنان محسوب می‌شود، دقیقاً همان جمعی است که باید به آنها درباره رها کردن سخنرانی و خطابه و به جای آن تلاش برای حل مشکلات با برنامه‌ریزی و آمدن پای کار کشور تذکر جدی داد. مسئله‌ای که امروز یکی از آسیب‌های جدی دستگاه اجرایی کشور و مسئولان ارشد به شمار می‌آید و متأسفانه در سال‌های اخیر شاهد بودیم که مسئولان اجرایی بیش از آنکه به دنبال حل واقعی مشکلات مردم به ویژه در حوزه اقتصاد باشند، تلاش کردند گفتار درمانی کنند که امیدواریم با توجه به اظهارات اخیر رئیس دولت شاهد تغییر رویکرد در دستگاه اجرایی باشیم. 
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات