صفحه نخست >>  عمومی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶  ، 
کد خبر : ۳۱۰۷۱۹

جوانان ابزار قدرت اند یا مولد قدرت؟

ارشاد و اشاره رهبری از آن جایی که سوای از حزب و قدرت طلبی فراگیر و مطلوب مردم و جامعه است، می تواند مولد قدرت در عرصه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، دفاعی و سیاسی برای جمهوری اسلامی ایران باشد.
پایگاه بصیرت / علی ظهرابی
در سال حمایت از کالای ایرانی، از حرم مطهر رضوی تا ابلاغ حکم انتصاب نماینده ولی فقیه در استان گیلان، رهبر معظم انقلاب بیش از هر چیز بر جوانان تأکید دارند و این رویه ای است که ایشان در سابق هم به فراخور مناسبت های مقتضی انگشت اشاره به سمت جوانان برده اند و این سنت و تأکید و روش هدایت گری سکان دار نظام اسلامی برای مسئولین و همه حامیان تفکر انقلابی، به مثابه خروجی اتاق های اندیشه ورزی و جلسات هم اندیشی، راهکار کم هزینه و غنیمتی است که می تواند در مصاف و مبارزه نا متقارن بدخواهان، برگ برنده اردوگاه خودی باشد.
حال با توجه به تجربیات گذشته و نگاه ابزاری و حزبی برخی جریان ها،آیا جوانان عامل ترقی انقلاب و ملت اند یا نردبان احزاب و اشخاص؟ وآیا جوانان سرمایه کشوراند یا برای کشور هزینه آورند؟ و در یک جمله، رمز نگاه ویژه رهبر انقلاب به جوانان چیست؟
در جواب باید گفت اگر چه مدعی این نیستیم که در طول تاریخ زندگی بشر، شاهد نگاه های ناصواب به اقشار و طیف های مختلف انسان ها، اصطلاحات و کلمات بوده ایم، و کم نبوده اند تنش هایی که مدعیان دروغین در برابر رسولان و هادیان دینی برای چپاول و فشار بر گرده مردم از آدم تا خاتم و تا زمان ما صف باطل کشیدند و به نام کلید واژه ها، زخم های کهنه بر اصطلاحات وارد کرده اند.
به عبارت دیگر اگر چه صاحب منصبان و تفکرات لیبرال مسلک و حامیان اندیشه دین سیاسی در مقاطعی از سال های استقرار نظام اسلامی با نگاه ابزاری، ذهنیت های ناخوشایندی از جوانان و نیروهای جوان را در اذهان تداعی نموده و در آینده هم عقاید و آرزوهای ناصحیح به جهت یارگیری در خیمه و اردوگاه جوانان مخفیاته و آشکارا سرک می کشند، اما ارشاد و اشاره رهبری از آن جایی که سوای از حزب و قدرت طلبی فراگیر و مطلوب مردم و جامعه است، می تواند مولد قدرت در عرصه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، دفاعی و سیاسی برای جمهوری اسلامی ایران باشد.
دوران دفاع مقدس، حضور جوانان در عرصه های پیشرفت علمی از جمله دانش هسته ای و تلاش های موثر در اردو های جهادی از جمله صحنه هایی است که همواره قاطع دست اندازی اغیار به کشور و عامل هنر نمایی و بالندگی انقلاب اسلامی در میادین مختلف بوده که همه آنها اثبات نموده اند که همراهی جوانان موجب افزایش قدرت برای ایران اسلامی بوده است.
لذا قبل از این که کسانی با افکار غیر انقلابی در صدد مصادره شور جوانی، روح بلند و دور از قدرت طلبی جوانان و خصوصاً جریان های دانشجویی و دانش آموزی برآیند، دلسوزان و پاسداران انقلاب در هر کسوت و جایگاهی هستند، همت مضاعف نمایند تا رود خانه انقلاب که از ایران به کشور های مسلمان و ملت های منطقه سرازیر شده بیش از گذشته پر آب شود و این شدنی است به شرط این که آرمان امام راحل و منویات رهبر معظم انقلاب سرلوحه اعتقاد و عمل قرار گیرد که همانا همت ها، باکری ها، شهریاری ها و حججی ها این گونه بوده اند و این است که امید رهبران دینی به جوانان بوده است زیرا که جوانان مولد قدرت همه جانبه اند و در نگاه ولایت، عامل پیشرفت کشور به حساب می‌آیند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات