صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸  ، 
کد خبر : ۳۱۰۷۵۴

از تصمیم ترامپ تا آفت بزرگ

1ـ فلسطین اولویت ما نیست!
شبکه ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی از جزئیات نشست «محمدبن‌سلمان» ولی‌عهد سعودی با سران سازمان‌های یهودی آمریکا پرده برداشت. «باراک راوید» خبرنگار شناخته‌شده این شبکه به نقل از سه منبع صهیونیستی و آمریکایی حاضر در این نشست و همچنین تلگراف محرمانه کنسولگری رژیم صهیونیستی در نیویورک به نخست‌وزیری این رژیم، نوشته است که بن‌سلمان در این نشست با انتقاد شدید از عباس، گفته است: «در چند دهه اخیر، فلسطینی‌ها بارها همه پیشنهادهایی را که به آنها شده، رد کرده‌اند. فلسطینی‌ها یا آنچه به آنها پیشنهاد شده را می‌پذیرند و به میز مذاکره بازمی‌گردند یا باید دهان‌شان را ببندند.» وی تأکید کرده است، مسئله فلسطین جزء اولویت‌های اصلی حکومت سعودی یا افکار عمومی عربستان نیست.

2ـ آفت بزرگ شورای شهر تهران
محسن سرخو، عضو اصلاح‌طلب شورای شهر چهارم تهران نوشت: هدف برخی احزاب اصلاح‌طلب که به طور مشخص بیشترین تعداد را با ترفندهایی به فهرست اصلاح‌طلبان اضافه کردند تا وارد شورای شهر شوند، این است که تا آخر دوره سیستم حزبی کاملی را بر شورای شهر، شهرداری و مدیریت شهری حاکم کنند که این آفت بسیار بزرگی خواهد بود. از دور اول شورا تاکنون با چنین پدیده‌ای مواجه نبودیم؛ چون در هر یک از دوره‌ها هر فردی با هر گرایشی که وارد شورا می‌شد، همه مساعی خود را به کار می‌برد و تلاش می‌کرد تا صرف نظر از گرایش‌های حزبی آنچه را که به نظرش صحیح می‌رسد، به نفع مردم به‌کار گیرد تا مردم تهران در آسودگی بیشتری زندگی کنند.

3ـ ترامپ هنوز تصمیمی نگرفته است
جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا که با شبکه آمریکایی «فاکس‌نیوز» گفت‌وگو می‌کرد، گفت: «رئیس‌جمهور ترامپ هیچ تصمیمی درباره اینکه آیا ایالات متحده در توافق هسته‌ای می‌ماند یا نه، اتخاذ نکرده است.» وی که پیش از انتصاب به عنوان مشاور امنیت ملی آمریکا خواهان خروج فوری از برجام بود، در مصاحبه‌ای دیگر با شبکه «سی‌‌بی‌اس» گفت، همچنان همان نظر را دارد و این گزینه را به ترامپ ارائه کرده، اما «من مشاور امنیت ملی هستم، نه تصمیم‌گیرنده امنیت ملی.» بولتون افزود: به ارائه مشاوره و طرح گزینه‌های گوناگون به ترامپ «تا زمانی که او تصمیمش را در این مورد اتخاذ کند»، ادامه خواهد داد.

4ـ دو بانک ایرانی در آلمان شعبه می‌زنند
«علی ماجدی» سفیر کشورمان در آلمان گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده بانک خاورمیانه در شهر مونیخ و بانک سامان در شهر فرانکفورت شعبه می‌زنند. پیش از بانک‌های خصوصی، بانک ملی ایران در هامبورگ و بانک سپه شعبه فرانکفورت و بانک «تجارتی ایران و اروپا» در حوزه تجارت خارجی و عملیات ارزی ایران فعال بودند. بر اساس آمار گمرک، آلمان در سال گذشته بیش از سه میلیارد و 84 میلیون دلار کالا به ایران صادر کرد و در رده پنجم بزرگ‌ترین صادرکنندگان کالا به ایران قرار گرفت. همچنین در دو ماهه نخست سال جاری میلادی شاهد رشد 12/5 درصدی سطح مراودات تجاری دو کشور بوده‌ایم.

5ـ وضعیتی که قابل پیش‌بینی بود!
عبدالله ناصری از چهره‌های اصلاح‌طلب و از حامیان انتخاباتی حسن روحانی با اشاره به بحران ارزی، گفته است: «به عنوان یک شهروند می‌گویم واقعیت این است که از اول تشکیل دولت چنین شرایط اقتصادی پیش‌بینی می‌شد؛ به طوری که همه کارشناسان اقتصادی وضعیت نابسامان کشور را در سال 1397 پیش‌بینی کردند و اثرات آن هم در جامعه دیده می‌شد.» این در حالی است که آقای ناصری، هم‌طیفان و دوستانش درجریان اصلاحات درباره ثبات و توسعه اقتصادی در همان روزهایی که مدعی هستند وضعیت امروز قابل پیش‌بینی بوده، مردم را برای رأی دادن به حسن روحانی تشویق کردند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات