صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴  ، 
کد خبر : ۳۱۰۷۶۵

از کاخ سفید تا خاورمیانه

1ـ جلوی ضرر را هر کجا بگیرید سود است!
محمدعلی ابطحی در صفحه خود در فضای مجازی نوشت: آقای روحانی به جای گلایه‌های علنی از وزرایش، باید هرچه سریع‌تر کابینه‌اش را ترمیم کند... البته اگر ترمیم به دلایل گوناگون به حذف اقلیت معتقد به شعارهای روحانی منجر نشود. روحانی در سه سال آینده به کابینه‌ای نیاز دارد که حامی شعارهای او در ایام انتخابات باشند، البته اگر خودش به آن شعارهای رأی‌آور باور دارد. موج کم‌نظیر ناامیدی در جامعه با عمل‌هایی که متناسب با شعارهای اقتصادی و سیاسی باشد، کم رنگ می‌شود، نه با گلایه و سخنرانی. به ضرب‌المثل‌های ایرانی اعتماد کنیم: «جلوی ضرر را از هر کجا بگیریم، سود است.» حسین مرعشی، رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران نیز در واکنش به شکایت روحانی از عملکرد وزرای دولت گفته است: «این‌گونه صحبت‌ها از حد فهم من بالاتر بوده و نمی‌توانم درباره آن اظهارنظر کنم. وزرای دولت دوازدهم توسط شخص رئیس‌جمهور انتخاب شدند و کسی این افراد را به آقای روحانی تحمیل نکرده است. اگر فردی ناامید یا ناتوان است، رئیس‌جمهور باید او را برکنار کند.»

2ـ نمایش مضحک نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد، ایران برنامه‌ای مخفیانه برای ساخت سلاح هسته‌ای در پیش گرفته است. «بنیامین نتانیاهو» در برابر دوربین پخش زنده، مدعی شد که ایران پس از امضای برجام، به جهان دروغ گفته و تلاش خود برای مخفی کردن برنامه ساخت تسلیحات اتمی را تشدید کرده است. وی با نشان دادن عکسی از یک انبار که مملو از گاوصندوق بود، مدعی شد مدارکی دارد که ایران پس از امضای برجام، مواد رادیواکتیو مربوط به این برنامه تسلیحاتی را به جایی در جنوب ایران منتقل کرده است. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی چندین بار این جمله را تکرار کرد: «ایران با بی‌شرمی، دروغ می‌گوید. آنها دروغ می‌گویند که هیچ‌گاه برنامه‌ ساخت سلاح هسته‌ای نداشته‌اند.» نتانیاهو به برنامه موشکی ایران هم اشاره کرد و با نام آوردن از شهاب 3، آن را موشکی دانست که با داشتن توانایی برای حمل کلاهک هسته‌ای، «تل‌آویو، ریاض و مسکو» را در برد خود دارد.

3ـ درب‌های کاخ سفید به روی منافقین باز می‌شود

نشریه آمریکایی «فارن‌پالیسی» در مطلبی به تلاش‌ افرادی، چون «جان بولتون» مشاور امنیت ملی«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای حضور پر رنگ گروهک منافقین در کاخ سفید و تلاش برای حمایت بیشتر آنها از سوی دولتمردان آمریکا اشاره کرد. فارن‌پالیسی نوشت: اکنون با حضور بولتون، منافقین که در پی تغییر نظام ایران (براندازی) هستند، یک حامی را در کاخ سفید پیدا کرده‌اند. به نوشته این نشریه، گروهک منافقین افزون بر نوع ساختار مرموز سرکردگانش، در غرب به دلیل اتخاذ مواضع ضد نظام ایرانی از آغاز پیروزی انقلاب به این سو معروف است و سابقه‌ای از روابط با قانونگذاران غربی، به ویژه آمریکایی را همراه دارد. یک دستیار سیاست خارجی در کنگره آمریکا نیز در این زمینه می‌گوید: «بولتون به طور مثبتی به منافقین تمایل دارد و آنها نیز دست‌کم به کاخ سفید دسترسی‌هایی پیدا می‌کنند.»

4ـ راه‌اندازی اولین کترینگ هوایی حلال در خاورمیانه

فرزانه شرفبافی، مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با اعلام این خبر که اولین کترینگ دارای تأییدیه گردشگری حلال در خاورمیانه به همت ایران‌ایر ایجاد شد، گفت: در کترینگ فرودگاه امام(ره) ما ظرفیت تولید 60 هزار پرس غذا را داریم که اگر 24 ساعته شود به 120 هزار پرس افزایش می‌یابد. وی با بیان اینکه ساختمان کترینگ هما شش سال بدون استفاده مانده بود، گفت: سالیانه 250 تا 300 میلیون تومان فقط هزینه نگهداری این تجهیزات خاموش می‌شد، اما بخش‌های گوناگون هما پای کار آمدند و با حداقل هزینه (یک‌ونیم میلیارد تومان) به جای 10 میلیارد تومان این کترینگ راه‌اندازی شد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات