صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹  ، 
کد خبر : ۳۱۰۷۸۶

از انتقاد تند تا اقدام خنده‌آور

1ـ تمسخرآمیز و موجب خنده است
روزنامه «رأی‌الیوم» در یادداشتی به قلم «قاده جلید» با عنوان «پشت پرده قطع رابطه دیپلماتیک مغرب با ایران چیست»، نوشت: در حال حاضر چشم‌انداز مرحله تازه پیش رو در منطقه در حال ترسیم شدن است، مرحله‌ای که آمریکا و متحدانش همه سناریوها و ابزارهای فشار ممکن را برای گشودن رویارویی مستقیم با جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت آماده کردند. هدف از همه اینها، تأمین امنیت اسرائیل [رژیم صهیونیستی]، نابودی مسئله فلسطین و عادی‌سازی کامل و آشکار جهان اسلام با رژیم جنایتکار صهیونیستی است و این شتاب تحولات در اصل به شکست آمریکا و متحدانش در سوریه بازمی‌گردد، به ویژه پس از اینکه صدها میلیارد دلار در جنگ سوریه هزینه کرده و ده‌ها هزار تروریست روانه کردند تا این کشور را که محور اصلی ضد پروژه استعمار غرب بر منطقه بود، نابود کنند. اقدام مغرب در قطع رابطه دیپلماتیک خود با جمهوری اسلامی ایران که با همین هدف صورت گرفته، تمسخرآمیز و موجب خنده است و هیچ دستاوردی نخواهد داشت.

2ـ پاسخی که قانع‌کننده نبود!
پس از انتقادهایی که در فضای مجازی به نوع و شیوه برگزاری مراسم عمامه‌گذاری فرزند سیداحمد خمینی در حسینیه جماران مطرح شد، روزنامه «شرق» در مطلبی نوشت: «حسینیه جماران روز نیمه شعبان، مصادف با میلاد امام زمان، شاهد برگزاری جشنی بود که چهره‌های سیاسی و غیرسیاسی و حتی ورزشی در آن حضور داشتند؛ از محسن و مهدی هاشمی گرفته تا علی پروین و علیرضا منصوریان... سایت جماران عنوان کرد که مراسم، برگزاری جشن میلاد امام زمان بوده و در انتهای مراسم، عمامه‌گذاری احمد خمینی هم برگزار شده است.» این روزنامه اصلاح‌طلب در ادامه نوشت: «سیل انتقادات در فضای مجازی به این مراسم اگرچه سیداحمد خمینی را وادار کرد تا به منتقدان پاسخ دهد، اما ظاهراً این پاسخ هم نتوانسته مخاطبان سیداحمد خمینی را قانع کند. برخی از ارائه این پاسخ هم انتقاد کرده و باز هم تأکید کردند که در سنت عمامه‌گذاری، این طلبه‌ها هستند که به خدمت مراجع می‌رسند و نه بالعکس.»

3ـ انتقاد تند یک روزنامه اصلاح‌طلب از دولت
روزنامه اصلاح‌طلب «قانون» در مطلبی تند علیه دولت اعتدال با عنوان «ارباب وعده‌ها» نوشته است: بی‌شک می‌توانیم دولت دوازدهم را بی‌دستاوردترین دولت قرن اخیر بنامیم. دولتی که نه تنها تاکنون دستاوردی نداشته، بلکه تلاش‌های دولت‌های پیشین را نیز بر باد داده‌ است. همه مردم ایران به خاطر دارند که دولت روحانی مدعی حل چند موضوع و مسئله بود. رفع حصر، حمایت از فضای ‌مجازی، مقابله با رانت‌خواری‌های لایه قدرت، بازگشت اعتبار به پول ملی و اعتبار پاسپورت ایرانی، رفع مناقشات با همسایگان و کشورهای جهان، حل مسئله هسته‌ای و... همه از ادعاهایی بود که شخص حسن‌ روحانی سینه سپر می‌کرد و ژست ناجی را در زمینه حل این مسائل به خود می‌گرفت، ولی امروز وضعیت چگونه است؟!

4ـ آمار قاچاق معادل چقدر از بودجه کشور است؟
حمید حاج‌اسماعیلی، فعال بازار کار درباره اثرات مخرب قاچاق کالا بر تولید داخلی و بیکاری کارگران ایرانی گفت: قاچاق علاوه بر آسیب به اقتصاد، بلایا و آفت عمومی و اجتماعی برای کشور به دنبال دارد. آگاهی از مصادیق قاچاق و راهکارهای مبارزه با آن نه فقط وظیفه مسئولان است، بلکه مردم هم باید با این پدیده شوم مقابله کنند. وی ادامه داد: بر اساس آمارهای غیر رسمی پیش‌بینی می‌شود حجم کالای قاچاق در حال حاضر سالیانه حدود 15 میلیارد دلار باشد که این رقم بزرگ معادل نزدیک به یک پنجم بودجه کشور است. بنابراین، جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق به کشور یک اولویت اساسی و اقدامی ملی تلقی می‌شود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات