صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱  ، 
کد خبر : ۳۱۰۸۱۲

از تسویه حساب ایران تا واکنش افکار عمومی

1ـ نگرانی رژیم صهیونیستی از تسویه‌حساب ایران
رسانه‌های رژیم صهیونیستی به نقل از مقامات امنیتی این رژیم مدعی شدند، به نظر می‌رسد نیروهای ایرانی و حزب‌الله برای انجام مجموعه‌ای از حملات موشکی از خاک سوریه به شمال فلسطین اشغالی آماده می‌شوند. به نوشته روزنامه صهیونیستی «هاآرتص»، مقامات رژیم صهیونیستی معتقدند ایران مصمم است به زودی حمله ماه گذشته به پایگاه «تی4» سوریه را که به شهادت هفت نیروی ایرانی منجر شد، پاسخ دهد. این روزنامه نوشته است: «بر اساس ارزیابی اسرائیل، ایران به دنبال آن است که این حساب باز با اسرائیل را تسویه کند، اما قصد دارد این کار را به نحوی انجام دهد که به آغاز یک جنگ منجر نشود. یک راهکار برای حل این معضل، این است که تلاش شود مجموعه محدودی از موشک‌ها به سوی اهداف نظامی در اسرائیل شلیک شود.» مقامات رژیم صهیونیستی پیش از این هم گفته بودند که بعید است ایران حمله اسرائیل به تی۴ را بی‌پاسخ بگذارد.

2ـ تغییر راهبرد پس از واکنش منفی افکار عمومی

«بهزاد نبوی» از چهره‌های اصلاح‌طلب و فعالان فتنه 88 در مصاحبه با روزنامه «آفتاب یزد» گفت: «حل مشکلات تنها به دولت مربوط نمی‌شود، بلکه به نظام جمهوری اسلامی ایران بازمی‌گردد که باید برای حفظ کشور و نجات اقتصاد آن در سیاست خود تجدیدنظر کند... مع‌الوصف باید این واقعیت را بپذیریم که برجام به تنهایی نمی‌تواند معجزه کند.» روزنامه «آرمان» نیز در مطلبی مشابه نوشت: «رئیس‌جمهور اختیار اعمال همه سیاست‌ها را ندارد.» بر اساس این، به نظر می‌رسد جریان اصلاح‌طلب پس از آنکه مشاهده کرد تلاش‌شان برای نشستن در جایگاه منتقد دولت و جدا کردن حساب خود از عملکرد دولت اعتدال به نتیجه‌ای نخواهد رسید، درصدد هستند این‌گونه جلوه دهند که اجازه فعالیت و عمل به وعده‌ها به رئیس‌جمهور مورد حمایت این جریان داده نمی‌شود و توافق هسته‌ای به دلیل همراه نشدن بخش‌های دیگر نظام است که بی‌اثر شده است.

3ـ نتانیاهو وارد مسیر خطرناکی شده است

«رادیو آلمان» در گزارشی به اقدامات «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در زمینه  دامن زدن به تنش در زمینه برنامه هسته‌ای ایران پرداخت و نوشت، نتانیاهو وارد مسیر خطرناکی شده است. نتانیاهو به تازگی ادعا کرده که رژیم صهیونیستی به دنبال تقابل با ایران نیست؛ اما اگر چنین چیزی نیاز باشد، اکنون بهتر از آینده است. در گزارش رادیو آلمان آمده است: «اسرائیل در زمینه مسائل مربوط به توافق هسته‌ای با ایران، مسیر تقابل را در پیش گرفته است و این در حالی است که درون اسرائیل هم همه از وی حمایت نمی‌کنند. ضمن اینکه چنین رویکردی می‌تواند به تنش درازمدت میان اسرائیل و ایران منتهی شود.» رادیو آلمان با اشاره به اینکه امکان تقابل میان ایران و اسرائیل زیاد می‌شود، نوشت، «تل‌آویو در محاصره حزب‌الله لبنان و حماس قرار دارد و این گروه‌ها از هم‌پیمانان ایران هستند.»

4ـ حامی صهیونیست‌ها روی صحنه تالار وحدت!

براساس اخبار رسیده، «کلایدرمن» با همراهی ارکستر، در روزهای اول و دوم تیر در سالن وزارت کشور اجرا خواهد کرد. وی در اولین اجرای رسمی خود در ایران قرار است قطعه «ای ایران» را با پیانو بنوازد؛ این در حالی است که این پیانیست سرشناس فرانسوی پیش از این، مشابه آنچه با عنوان «ای ایران» در تهران اجرا خواهد کرد، برای رژیم صهیونیستی نواخته است. کلایدرمن قطعه «پنجاه سال برای اسرائیل» را در تولد ۵۰ سالگی این رژیم نامشروع در تل‌آویو اجرا کرد که مورد تقدیر شخصیت‌ها و مقامات این رژیم قرار گرفت. وی که چند ماه پیش نیز در تل‌آویو بر روی صحنه رفته است، در کارنامه کاری خود چند آلبوم برای رژیم صهیونیستی تهیه و منتشر کرده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات