صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶  ، 
کد خبر : ۳۱۰۸۹۲

گزارش روز/ تاریخ تغییر نمی‌کند

رسول منتجب‌نیا، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و قائم‌مقام حزب اعتماد ملی در بخشی از مصاحبه خود با سایت جماران با اشاره به بیانیه رئیس مجلس خبرگان رهبری پیرامون تأکید بر عذرخواهی رئیس‌جمهور بابت برجام، با طرح این سؤال که «مگر این تصمیم را رئیس‌جمهور گرفته؟» گفت: به فرض که تصمیم بدی باشد[...]
پایگاه بصیرت / سید فخرالدین موسوی
یادداشت: «رسول منتجب‌نیا، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و قائم‌مقام حزب اعتماد ملی در بخشی از مصاحبه خود با سایت جماران با اشاره به بیانیه رئیس مجلس خبرگان رهبری پیرامون تأکید بر عذرخواهی رئیس‌جمهور بابت برجام، با طرح این سؤال که «مگر این تصمیم را رئیس‌جمهور گرفته؟» گفت: به فرض که تصمیم بدی باشد، این تصمیم نظام بوده و همه تا به حال مدعی بوده و هستند که برجام تصمیم نظام بوده است. آقایان می‌دانند که نظام ترکیبی از مقام معظم رهبری، رؤسای سه قوه، وزیران، کارشناسان و امثال آن است. بنابر‌این بحث رئیس‌جمهور نیست. اگر قرار به عذرخواهی است کل نظام باید عذرخواهی کند؛ نه رئیس‌جمهور. چون این مسائل کلان را رئیس‌جمهور تصمیم‌گیری نمی‌کند!»
واقعیت این است که تلاش فردی رسول منتجب‌نیا و حتی تلاش همه چهره‌های اصلاح‌طلب و رسانه‌های این جریان نمی‌تواند تاریخ را تغییر دهد. سخنان رهبر معظم انقلاب درباره مذاکره با آمریکا و برجام وجود دارد، تأکید متعدد حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای درباره قابل اعتماد نبودن آمریکا و خوشبین نبودن به دشمن ثبت و ضبط شده و امروز در دسترس قرار دارد، شروطی که امام خامنه‌ای برای مذاکره و برجام تعیین کردند و خواستار تضمین‌هایی شدند که متأسفانه تیم مذاکره‌کننده نتوانست از طرف‌های غرب بگیرد، غیر قابل انکار و کتمان است و البته بالاتر از آن، اظهارات و اعترافات مسئولان دولتی و شخص رئیس‌جمهور که اعلام کرد «مسئولیت تمام مذاکرات با من است»، حتی در آرشیو روزنامه‌های اصلاح‌طلب نیز وجود دارد! نه این مصاحبه و سخنان، بلکه صدها سخن و تیتر و اظهار نظر دیگر از این دست نیز تاریخ را تغییر نخواهد داد؛ چنانچه از درون جریان اصلاحات نیز به شکست این تئوری که می‌توان شریک برای شکست برجام پیدا کرد، اذعان شده است و «ابراهیم اصغرزاده» می‌گوید آقای روحانی نباید و نمی‌تواند برجامش را به گردن رهبری نظام بیندازد.
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات