صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹  ، 
کد خبر : ۳۱۰۸۹۵

اخبار کوتاه چهارشنبه 26 اردیبهشت

سران اروپایی امروز چهارشنبه درباره گزینه‌های اقتصادی در ارتباط با همکاری با ایران در پی خروج آمریکا از برجام رایزنی می‌کنند. به گزارش رویترز، یکی از مقامات ارشد اروپایی با اشاره به تدابیری که اروپا پیگیری می‌کند تا شرکت‌های اروپایی از پیامدهای منفی خروج واشنگتن از برجام در امان باشند، گفت: حفاظت از منافع شرکت‌های اروپایی در برابر تحریم‌های آمریکا که با ایران در زمینه مسائل اقتصادی همکاری دارند، در دستور کار جلسه امروز سران اتحادیه اروپا قرار دارد.
شیخ «ابراهیم زکزاکی» رهبر جنبش اسلامی نیجریه که از سال ۲۰۱۵، زمانی که ارتش نیجریه به حسینیه شهر «زاریا» حمله کرد، به همراه همسرش در بازداشت به سر می‌برد، دیروز در دادگاه ایالتی «کادونا» حاضر شد. «مکسول کیون» وکیل زکزاکی به خبرگزاری فرانسه گفت: «وضعیت سلامت او در حال بدتر شدن است. او برای راه‌ رفتن به عصا نیاز دارد؛ چون گلوله، به طرز بسیار بدی به پای وی آسیب‌رسانده است.»
محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به برنامه این وزارتخانه برای کاهش وابستگی کشور به واردات روغن پیش‌بینی کرد تولید کلزا در سال جاری با رشد دو برابری نسبت به سال گذشته به ۳۷۰ تا ۳۸۰ هزار تن افزایش یابد. وی همچنین گفت: براساس برآوردها، 10/5 میلیون تن گندم امسال از کشاورزان خریداری می‌شود که این میزان 1/5 میلیون تن بیش از میزان خرید سال گذشته خواهد بود.
دفتر کنترل دارایی‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا (OFAC)، «ولی‌الله سیف» رئیس کل بانک مرکزی ایران و معاون بخش بین‌الملل وی را با ادعای حمایت مالی از حزب‌الله لبنان از طریق سپاه تحریم کرد. استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا نیز در فرافکنی‌های خود گفت: آمریکا به ایران اجازه سوءاستفاده از نظام مالی بین‌المللی را نمی‌دهد.
بر اساس آخرین آمارهای اعلام شده، از اول مهر تا ۲۲ اردیبهشت سال آبی ۹۷ـ ۹۶ میزان کل ریزش‌های جوی بالغ بر ۱۵۲ میلی‌متر بوده است که این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت (226/9 میلیمتر) ۳۳ درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته (223/7 میلیمتر) 32/1 درصد کاهش را نشان می‌دهد.
شنیده‌ها حاکی از آن است که شرکت هواپیمایی آسمان درخواست رعایت حجاب اسلامی را از اعلان اول (پس از خوشامدگویی) پروازهای خود حذف کرده‌ و به مسئولان و مهمانداران این شرکت نیز ابلاغ شده است، در این زمینه تذکری ندهند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
عبدالله منتقد
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۸
0
5
شرکت هواپیمایی آسمان که این اقدام منکر را تبلیغ بی حجابی محسوب می شود را انجام داده اند .
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات