صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳  ، 
کد خبر : ۳۱۰۹۲۹

از مدیران بی‌انگیزه تا خوش‌شانسی صهیونیست‌ها

1ـ زمینه‌سازی برای برجام منطقه‌ای
«حسین موسویان» عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در توافق سعدآباد در مصاحبه با روزنامه «ایران» در اظهارات تعجب‌برانگیز، مذاکرات بر سر مسائل منطقه‌ای را تجویز کرده و می‌گوید: «ایران با برجام، هم حق غنی‌سازی و هم آب سنگین را گرفت و هم درهای بنیان تکنولوژی هسته‌ای صلح‌آمیز به سمت ایران باز شد. دعوای ما راجع به غنی‌سازی بود. ما این دعوا را با برجام بردیم... دعوای جدید ما با آمریکا درباره موضوع هسته‌ای نیست. نباید یادمان برود دعوا الآن سر مسائل منطقه است. آمریکا به‌ خاطر مسائل منطقه‌ای و نه به‌ دلیل هسته‌ای از برجام خارج شد؛ یعنی برای مقابله با ایران از توافق کناره‌گیری کرد تا یک اجماع بین‌المللی برای ضربه به منافع ایران در منطقه به وجود آورد. بنابراین بحران جدیدی که ایجاد شده به رهبری آمریکا، اسرائیل و عربستان است و واقعاً فراتر از موضوع هسته‌ای است و ربطی هم به برجام ندارد.»

2ـ افسر سابق جنگ روانی ارتش آمریکا: اسرائیل خوش‌شانس‌ است
«اسکات بِنِت» افسر سابق جنگ روانی ارتش آمریکا گفته است: «اسرائیلی‌ها [صهیونیست‌ها] بسیار خوش‌شانس هستند که ایرانی‌ها، روس‌ها و سوری‌ها واکنش نشان نمی‌دهند و اسرائیل را برای تمام تجاوزگری‌هایش نابود نمی‌کنند.» وی تأکید کرده است: «پوتین و ایران سوریه را نجات دادند و امیدوارم به حمایت و توسعه این کشور ادامه دهند.» این افسر سابق ارتش آمریکا همچنین با اشاره به حضور ارتش این کشور در شمال سوریه، گفت: «ما دیگر تحمل نمی‌کنیم آمریکا به کشور دیگری حمله کند و آن را تجزیه سازد و سبب جنگ و خونریزی به نام «حقوق بشر، دموکراسی و سرمایه‌داری» شود.» گفتنی است، وی که از منتقدان سرسخت سیاست‌های دولت آمریکاست، کتابی با عنوان «حقه‌بازی» تألیف کرده و در آن از حمایت مالی سیاستمداران آمریکایی از تروریسم صحبت شده است که پس از انتشار آن جنجال بسیاری به راه افتاد.

3ـ فیلتر تلگرام به مرور کامل خواهد شد
دکتر عبدالصمد خرم‌آبادی در قالب یادداشتی در کانال خود در پیام‌رسان سروش نوشت: «مسدودسازی تلگرام به طور موفقیت‌آمیز طبق برنامه پیش می‌رود. فیلتر و مسدودسازی قسمتی از تلگرام در ایران سبب سقوط فاحش رتبه تلگرام در ایران و جهان شده است... ظرف چند روز رتبه آن یکصد پله در ایران و ده‌ها پله در جهان سقوط کرد. با وجودی که به منظور انتقال آرام مردم به پیام‌رسان‌های داخلی هنوز برخی از نسخه‌های فارسی تلگرام مسدود نشده‌اند و هنوز مبارزه جدی با فیلترشکن‌ها انجام نشده، نظام جمهوری اسلامی هر زمان اراده کند فیلترشکن‌ها را به طور کامل مسدود خواهد کرد. توانایی فنی نخبگان سایبری نیروهای امنیتی و انتظامی جمهوری اسلامی فوق تصور است. هنوز از توانایی این نیروها برای مبارزه با فیلترشکن‌ها استفاده نشده است.»

4ـ مدیران دولت بی‌انگیزه و آرامش‌طلب هستند
غلامحسین کرباسچی در نشست حزب کارگزاران سازندگی در خراسان رضوی با انتقاد از عملکرد دولت، گفت: «مجموعه مدیران دولت افراد خوبی هستند؛ ولی به لحاظ سن و نبود انگیزه یا اینکه تجربه این پست‌ها را در گذشته داشته‌اند، شاید آن پشتکار لازم را ندارند. کشور باید دائم در حال مونیتور شدن از سوی مدیران باشد. در خیلی از دستگاه‌ها این‌گونه احساس می‌شود که گویی به صورت اتوماتیک مسائل پیش می‌رود. گاهی این‌طور احساس می‌شود که مدیران آرامش‌طلب هستند. جاه‌طلبی مثبت می‌تواند بسیاری از مشکلات کشور را پیش برد. پس از این همه شعار و این همه تجربه آقای روحانی در حوزه سیاسی، مگر قرار نبود در حوزه شایستگی‌ها کار بیشتری شود؟ اینها اشکالات دولت است و نباید دریغ کرد و آن را بیان نکرد.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات