صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴  ، 
کد خبر : ۳۱۰۹۳۰

اخبار کوتاه دوشنبه 31 اردیبهشت

رضا انصاری، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره نتایج جلسه خودروسازان گفت: مهم‌ترین بحث خودروسازان افزایش قیمت تمام شده خودرو بود که مدیرعامل شرکت سایپا اعلام کرد در صورت افزایش نیافتن قیمت خودرو، این خودروسازی با ضرر 4 هزار و 700 میلیارد تومانی در سال 97 مواجه می‌شود. وی در ادامه افزود: مدیرعامل این شرکت به طور رسمی در جلسه اعلام کرد حدود 11 هزار نیروی مازاد در این شرکت وجود دارد که این تعداد نیروی مازاد هزینه تمام شده تولید را افزایش داده است.
یک روزنامه آلمانی گزارش داده است،‌ کشورهای اروپایی، چین و روسیه روی توافق جدیدی بحث می‌کنند تا به ایران پیشنهاد کمک مالی بدهند که از برنامه توسعه موشکی خود دست بردارد. منابع ارشد اتحادیه اروپا اعلام کرده‌اند: مقامات این کشورها به سرپرستی «هلگا اشمیت» دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا هفته آینده در وین اتریش گرد هم می‌آیند تا درباره گام‌های بعدی پس از تصمیم هشتم‌‌می رئیس‌جمهور آمریکا  برای عقب‌نشینی از توافق برجام مذاکره کنند.
مجله «فارن پالیسی» با اشاره به نتایج نهایی انتخابات ۲۰۱۸ عراق، 10 نامزد احتمالی پست نخست‌وزیری این کشور را بررسی کرده و نوشته است: حیدر العبادی در صدر نامزدهای تشکیل کابینه عراق است؛ هر چند ائتلاف تحت رهبری وی در جایگاه سوم نتایج انتخاباتی که دوازدهم ماه می برگزار شد، قرار دارد.
فردی که به دلیل اهانت به ساحت امام رضا(ع) در فضای مجازی، از سوی دادسرای عمومی و انقلاب تهران بازداشت شده بود، تا زمان برگزاری دادگاه به قید وثیقه آزاد شد. این فرد چهارم اردیبهشت ماه سال جاری در حال خروج از کشور دستگیر شده بود.
ولی‌الله سیف، رئیس ‌کل بانک مرکزی با تشریح سیاست‌های ارزی دولت گفت: وجود نرخ یکسان ارز در کشور مورد توافق بیشتر کارشناسان است و این نرخ براساس واقعیت‌های متغیرهای کلان اقتصادی کشور تعدیل خواهد شد.
«هادی العامری» رهبر ائتلاف «الفتح» در انتخابات پارلمانی عراق دیروز با «مقتدی صدر» رهبر ائتلاف «سائرون» دیدار و گفت‌وگو کرد. سائرون و الفتح دو ائتلافی بودند که در انتخابات اخیر بیشترین کرسی‌ها را از آن خود کردند.
روزنامه سوئیسی «نویه زوریخر تسایتونگ» نوشت: در پی خروج آمریکا از برجام و با وجود تلاش اروپا برای امکان همکاری اقتصادی شرکت‌های اروپایی با ایران، شرکت‌های سوئیسی به همکاری با ایران پایان می‌دهند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات