صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱  ، 
کد خبر : ۳۱۰۹۳۶

از شروط اروپایی‌ها تا فقر آمریکایی‌ها

1ـ فقر ۴۳ درصد خانوارهای آمریکایی را تهدید می‌کند
به گزارش سی‌ان‌ان، تحقیقات اخیر نشان می‌دهد بسیاری از آمریکایی‌ها برای داشتن نیازهای اولیه زندگی در سطح طبقه متوسط با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند. حدود ۵۱ میلیون خانوار آمریکایی که ۴۳ درصد خانوارهای ساکن در ایالات متحده را به خود اختصاص می‌دهند، درآمد کافی برای تأمین هزینه ماهیانه خود ندارند که شامل هزینه‌های مسکن و خوراک، نگهداری فرزند، خدمات درمانی، حمل‌ونقل و قبض موبایل است. بر اساس این آمار، 16/1 میلیون خانوار آمریکایی در فقر زندگی می‌کنند و 34/7 میلیون خانوار دارایی، درآمد و اشتغال‌زایی محدودی دارند. این گروه از خانوارها کمتر از آنچه برای زندگی کردن در یک اقتصاد پیشرفته وجود دارد، برخوردار هستند. در کالیفرنیا، نیومکزیکو و هاوایی، ۴۹ درصد خانوارها برای داشتن نیازهای اولیه طبقه متوسط جامعه با سختی روبه‌رو هستند که بیشترین سهم را در میان نقاط دیگر آمریکا به خود اختصاص داده‌اند.

2ـ مدیران دولتی از بالا به مردم نگاه می‌کنند!
علی تاجرنیا، فعال اصلاح‌طلب حامی روحانی و از نمایندگان مجلس ششم با انتقاد از عملکرد مدیران دولتی  می‌گوید: روحانی در ابتدای تشکیل دولت دوم نظرها و تحلیل‌های دلسوزان کشور را نادیده گرفت و همین امر سبب شد افرادی به درون دولت نفوذ کنند که انگیزه لازم را برای فعالیت ندارند. من احساس می‌کنم برخی از افرادی که در پست‌های وزارت و معاونان رئیس‌جمهور هستند، از موضع بالا به مردم نگاه می‌کنند و منتی بر سر آنان می‌بینند که مسئولیت پذیرفته‌اند؛ به همین دلیل شاید آن‌طور که باید و شاید در بحث دفاع از رئیس‌جمهور ورود نمی‌کنند. البته در این باره باید از وزرا فراتر رفته و به سراغ حلقه اول دوستان رئیس‌جمهور برویم. اگر نگاهی به دوستان نزدیک رئیس‌جمهور و نزدیکان او بیندازیم، فکر می‌کنم مجموع دولت ماحصل رفتارهای آنها است و روحانی باید بیشتر از آنها گله کند.

3ـ رفتار شرکت‌های اروپایی ناقض اظهارات مقامات اروپایی!
شرکت دنیلی ایتالیا، تولیدکننده فولاد ایتالیایی به‌ دنبال خروج آمریکا از برجام، کار برای یافتن پوشش مالی سفارش‌های ایران به ‌ارزش 1/5 میلیارد یورو (1/8میلیارد دلار) را متوقف کرد. الساندرو تریویلین، مدیر ارشد اجرایی این شرکت گفته است: «با توجه به خروج آمریکا از این توافق، بانک‌ها از ترس مواجه شدن با تحریم‌های ثانویه، دیگر آماده تأمین سرمایه پروژه‌های ایران نیستند.» شرکت دنیلی در سال 2016، یک توافق‌نامه تجاری با ایران به ‌ارزش حدود 5/7 میلیارد دلار امضا کرد. گفتنی است، در پی اعلام ترامپ مبنی بر خروج کشورش از برجام  و برخلاف ادعای اروپایی‌ها برای حفظ برجام موج خروج شرکت‌های اروپایی از ایران آغاز شده است. پیش از این نیز اخباری مبنی بر خروج شرکت‌هایی، مانند توتال، مرسک، اینژی، ساگای و آلیانتس منتشر شده بود.

4ـ شرط اروپایی‌ها برای ماندن در برجام!
جواد کریمی‌قدوسی، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در زمینه تصویب کنوانسیون‌های بین‌المللی گفت: مسئولان دولتی تلاش می‌کنند بگویند این لوایح هیچ ارتباطی به برجام ندارند و پیش از برجام هم بحث عضویت کشورمان در این لوایح مطرح بوده؛ در حالی که آقای عراقچی پس از مذاکراتی که چند روز پیش با اروپایی‌ها داشت، عنوان کرد اروپایی‌ها اقداماتی را در راستای اجرای برجام در دستور کار قرار خواهند داد و به ازای ماندن در برجام، تصویب FATF را از ایران خواسته‌اند. اما همچنان و با وجود همه اظهارات مطرح شده، شاهد آن هستیم که برخی همچنان می‌گویند این لوایح به FATF ارتباطی ندارد که این موضوع به هیچ وجه درست نیست.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات